Najwięcej miejsca na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR zajmuje zdjęcie najnowszej wersji Opla Astry. Ale są też inne interesujące nas samochody: Renault Twingo, Peugeot 2008, Nissany Juke i Micra oraz Alfa Romeo Tonale. Na pierwszy rzut oka to pismo wygląda lepiej, niż AUTO ŚWIAT z bieżącego tygodnia.
MOTOR nr 41 (3616) z 10.X.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,2 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Berliet, Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, Oli, 1007, 208, 2008, 308, 3008, e-208, e-308, 5 Turbo 3E, Clio, Twingo, GT X-Over, Bigster, Duster, Jogger, Logan, Sandero, Spring, Astra, Corsa
MOTOR zaczyna od Maserati – na stronach 4-5 prezentuje nowe GranTurismo, ale wspomina tam też Grecale.
Na marginesie strony 6. wspomniano Peugeota e-208, który teraz otrzymał mocniejszy silnik (156 KM) i nieco większy zespół akumulatorów, dzięki czemu zasięg wydłużył się do 400 km. W notatce wspomniano też Peugeota e-308.
Na stronach 6-7 znajdziecie spory materiał o sukcesie Dacii w Europie. Pokazano tam aktualną gamę modelową marki: Springa, Logana, Sandero, Sandero Stepawy, Joggera i Dustera. Okazuje się też, że popularność Dacii mocno rośnie – była to druga marka po Tesli na Starym Kontynencie. Na trzecim miejscu – DS Automobiles.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 8. MOTOR wspomniał m.in. Fiata Pandę, Renault 5, Alfę Romeo Giulię, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster oraz Peugeota 3008.
O konceptach Citroëna (Oli) i Renault (5 Turbo 3E) MOTOR napisał parę zdań i pokazał kilka zdjęć na stronach 8-9. Wspomniano też nowe logo Citroëna .
Najchętniej kupowanym w okresie pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku nowym samochodem w Europie był Peugeot 208. Tak wynika z tabelki zamieszczonej na stronie 9. Drugie miejsce zajmuje Dacia Sandero, na piątej pozycji uplasował się Opel Corsa, a pierwszą dziesiątkę zamykają kolejno Dacia Duster, Citroën C3 i Peugeot 2008.
Alfa Romeo Tonale, to SUV wykorzystujący francuskie komponenty, ale zachowujący włoski klimat. Zaprezentowano go w teście wersji napędzanej silnikiem wysokoprężnym na stronach 10-11. MOTOR ocenił takie auto na 4,5 w 5-gwiazdkowej skali.
Z kolei Opla Astrę, również mocno opartego o francuskie komponenty i równie niemieckiego, co dotychczas, znajdziecie na stronach 12-15. To bardzo bliski technicznie krewny Peugeota 308, którego zresztą wspomniano w roli rywala. Astrę pochwalono za przestronność, zwłaszcza z przodu, za wygodne siedzenia, łatwą obsługę, jakość wykonania, szybkie reakcje na gaz, osiągi, niskie zużycie paliwa, zwinne prowadzenie, dobrą stabilność podczas jazdy, precyzyjny układ kierowniczy, bogate wyposażenie i zestaw systemów wspomagających kierowcę. Ale znalazły się też minusy: niezbyt duży bagażnik, przestronność z tyłu, ładowność, niewielki bak wersji hybrydowej, przeciętny zasięg na prądzie, wysoką cenę zakupu i niewielką ilość opcji. No ale skoro wyposażenie wersji GS Line jest bogate, to już niewiele trzeba dokupować.
Dodajmy, że bagażnik i ładowność są i tak lepsze, niż w Golfie…
Megatest miejskich SUV-ów (pochodzący z Niemiec) MOTOR zamieścił na stronach 16-24. W szranki stanęło pięć aut: Ford Puma, Nissan Juke, Peugeot 2008, Toyota Yaris Cross i Volkswagen Taigo. Dwa ostatnie modele mają najniższą moc – odpowiednio 116 KM i 110 KM. Ford dostarcza 125 KM, Peugeot 130 KM, a Nissan aż 143 KM. Japońskie modele są hybrydami. Cenowo (po doposażeniu) najtaniej wypada Volkswagen, tylko odrobinę więcej trzeba zapłacić za Forda, a potem robi się już coraz drożej: Toyota, Peugeot i Nissan są wyraźnie droższe.
Toyotę uznano za najprzestronniejszą, za to Peugeot jest najlepiej wykończony i najbardziej ergonomiczny. Francuskie auto dobrze wypada także pod względem wyciszenia, zbiera dobre noty również za bagażnik. To silniki Peugeota i Forda oceniono najlepiej, skrzynie biegów też wypadły w nich dobrze. Niestety Peugeot okazał się najbardziej paliwożerny. 2008-ka dobrze się prowadzi, ale lepsze noty przyznano w tej kategorii samochodom niemieckim. Podobnie rzecz się ma z komfortem jazdy. Nie skrytykowano układu kierowniczego Peugeota (!), doceniono zaś hamulce, ale nie okazały się jakieś lepsze od rywali. W dziedzinie kosztów Peugeot poległ. Ostatecznie wygrał Ford (225 punktów) przed Volkswagenem (224), Peugeotem (217), Toyotą (209) i Nissanem (207),
Renault Clio II widać na zdjęciach ilustrujących materiał traktujący o skuteczności nowego auto detailera (strony 26-27).
W dziale Używane na stronach 36-41 MOTOR przedstawił 15 prostych aut miejskich. Znalazły się w tym gronie samochody pozostające w kręgu naszych szczególnych zainteresowań. To Peugeot 1007, Renault Twingo III, Dacia Sandero, Nissan Micra K13 i Lancia Ypsilon, ale można do tego dorzucić jeszcze Opla Karla i Mitsubishi Space Stara, choć te ostatnie nie mają w zasadzie nic wspólnego z motoryzacją francuską. Szczególnie dużo radości z jazdy może dać Twingo z uwagi na tylny napęd.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. przypomniano początki współpracy z francuskim Berlietem w zakresie produkcji autobusów na licencji tej marki.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze