„WRC Magazyn Rajdowy” nr 4 (127) z IV.2012
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C2, C4, DS3, Saxo, 106, 205, 206, 207, 307, Clio, Megane, Twingo
Francuskich samochodów wyczynowych nie mogło – jak zwykle – zabraknąć w dziale News Flash. Na stronach 4-5 pojawiły się wzmianki o Citroënach C2 i C4 („cywilnych”) oraz o DS3 Racing, które pokazano m.in. w Genewie. Pojawiła się także wzmianka o powrocie Marka Nawareckiego do Citroën Racing. Samochody klasy WRC reprezentują tam Citroëny DS3 WRC i C4 WRC.
Na stronie 6. również pojawiło się parę wzmianek o autach rodem z Francji. To zdjęcie Citroëna C2 R2 zrobione w Wambierzycach oraz wzmianki o DS3 R3, a także – na dole – garść informacji na temat Peugeota 307 WRC.
Krótką wzmiankę o Renault Clio znajdziecie w relacji z VI Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza, którą zamieszczono na stronie 8.
W relacjach z imprez dla amatorów (strony 20-22) pojawiły się Citroëny C2 i Saxo, Peugeoty 106, 205 i 206, oraz Renault Clio i Megane.
Duże zdjęcie Peugeota 207 S2000 i mała wzmianka o Renault Megane Maxi pojawiły się w materiale traktującym o rajdowej historii Tedex Rally Teamu zamieszczonemu na stronie 23.
Citroënów DS3 WRC nie mogło zabraknąć w bardzo ciekawej relacji z Rajdu Meksyku, którego tegoroczną edycję podwójnie zapisał na swoje konto Citroën. 69. zwycięstwo odniosła załoga Loeb/Elena, a drugie miejsce, ze stratą 42,4 sekundy, zajęli Finowie Hirvonen/Lehtinen. Zdecydowanie powinniście się zapoznać z tym materiałem, który znajdziecie na stronach 24-28.
Wzmianki o Peugeotach 207 S2000 znajdziecie w relacjach z rajdów cyklu IRC – Azorów (strona 30.) i Wysp Kanaryjskich (strona 31.).
Świetne opinie Tomka Czopika na temat stanu rajdów w Polsce znajdziecie na stronach 32-33. Nie zabrakło tam wzmianek o rajdowych pucharach Citroëna i Peugeota.
Sylwetkę Jurka Pary, który w tym roku startował za kierownicą Renault Clio w Rajdzie Szwecji i wygrał tam swoją klasę, przybliżono na stronach 44-46. Nie mogło zabraknąć Clio i Twingo w rajdowych specyfikacjach, więc zdecydowanie polecam Wam lekturę tego artykułu.
Wzmiankę o Citroënie C4 WRC znajdziecie także w wywiadzie z Andreasem Mikkelsenem, który zamieszczono na stronach 50-51.
Jak przygotować ofertę sponsoringową dowiecie się z materiału zamieszczonego na stronach 56-59, a wspominam o tym dlatego, że wśród podanych przykładów znalazły się dwa związane z zespołami rajdowymi korzystającymi z Peugeotów – 106 i 206.
206-tka pojawiła się też na stronie 60.
I tak dobrnęliśmy do końca – nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już niemal wszystko, co o autach francuskich znalazłem w kwietniowym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”. Niemal, bo na stronie 82. znajdziecie jeszcze migawki z Rajdu Meksyku.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze