W listopadzie 2019 Peugeot odnosił – co nie jest jakimś wielkim zaskoczeniem – sukcesy wśród klientów prywatnych na rodzimym rynku. Marka jest liderem w kanale sprzedaży detalicznej we Francji, a model 208 jest najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym wśród klientów prywatnych.
Warto podkreślić, że stylowa nowość w segmencie B, Peugeot 208, zdobywa serca klientów wszystkimi trzema dostępnymi wersjami silnikowymi. Aż 15% sprzedaży 208-ki przypadło na wersję elektryczną! Także inne modele marki cieszą się dużym zainteresowaniem na rodzimym rynku. Dwa modele znajdują się w piątce najchętniej wybieranych nowych samochodów na rodzimym rynku, a cztery są liderami w swoich segmentach. Rośnie też udział rynkowy Peugeota z segmencie lekkich aut użytkowych we Francji.
Jak wspomniałem, dwa modele Peugeot znalazły się w pierwszej piątce najchętniej wybieranych przez klientów aut nad Sekwaną. To 208-ka z rynkowym udziałem wynoszącym 4,8% oraz kompaktowy SUV 3008, który wykroił dla siebie 3,4% udziału we francuskim rynku aut osobowych.
Liderami w swoich segmentach są Peugeot 3008, Peugeot 308 (2,6% udziału rynkowego w ogóle), Nowy 508 (0,7% udziału w rynku) oraz kombivan Rifter (0,6% udziału w rynku).
Aktualnie, po jedenastu miesiącach bieżącego roku, Peugeot ma 17,5% udziału we francuskim rynku samochodów osobowych, 17,8% w rynku lekkich aut użytkowych, zaś udział w skumulowanym rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych wynosi 17,5%.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze