W tej prestiżowej imprezie wystartuje za kierownicą Renault Clio Ragnotti znany ze startów tym samochodem Mistrz Polski 2010 w klasie A7 – Jerzy Para. Na prawym fotelu zasiądzie Szymon Gospodarczyk. Samochód przygotuje i serwisował będzie współpracujący od lat z Renault Sport Technologies bielski zespół 2Brally.
Jerzy Para (kierowca) – „Tam mnie jeszcze nie było! To nie koniec moich szalonych pomysłów, które są w głowie, ale z realizacją należy poczekać! Sam się sobie dziwię czasami, że w tym wieku takie wyzwania. Jestem jednak duchem wciąż młody i to chyba dlatego! Pomysł startu w rajdzie zaliczanym do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata zrodził się na ubiegłorocznym Rajdzie Barum, gdzie też startowałem z 2Brally. Był oczywiście Rajd Polski w ramach WRC, ale to porażka na max! Nie chcę mówić dlaczego, bo jak człowiek kombinuje, to tak jest! Początkowo myślałem o klasyku – Monte Carlo. Wiele tematów jednak rodziło się w bólu i już jakiś czas temu zadecydowałem, że spełnieniem marzeń będzie jednak Rajd Szwecji. Bez chwili namysłu wybrałem Clio od Bartka z 2Brally, choć moje prywatne stoi w garażu. Potrzebuję pewny, profesjonalnie przygotowany samochód z zapleczem serwisowym, doświadczonym personelem i wszystkim, co niezbędne, dopiętym na przysłowiowy ostatni guzik. To na lokalnym rynku można mieć tylko i wyłącznie z 2Brally. Mówię to z pełną odpowiedzialnością, bo w tym wieku sporo człowiek już doświadczył. Jadę Renault Clio Ragnotti, bo auto to znam najlepiej i jestem go nauczony. Te wszystkie wynalazki z sekwencyjnymi skrzyniami nie dla mnie. Jestem tradycjonalistą!”.
Szymon Gospodarczyk (pliot) – „Bardzo się cieszę, że sezon 2012 rozpoczniemy trochę wcześniej, Rajd Szwecji jest dla mnie dużym wyzwaniem. Rajdowe Mistrzostwa Świata, to zupełnie inna logistyka, niż Mistrzostwa Polski, ale jak to w rajdach – im trudniej tym lepiej!”.
Emmanuel Esnault (Renault Sport Technologies) – „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że podczas Rajdu w Szwecji nie zabraknie samochodu marki Renault. Będziemy tam dzięki aktywnej działalności promotora Renault i organizatora pucharów w Polsce, współpracującej z nami od lat firmie 2Brally. Jestem przekonany, że w tych trudnych warunkach zimowych Renault Clio poradzi sobie równie znakomicie jak na innych nawierzchniach”.
Bartłomiej Boruta (2Brally) – „Rajdowy sezon 2012 rozpoczyna się dla nas wielkim i poważnym wyzwaniem. Na naszych barkach ciąży ogromna odpowiedzialność. Przygotować perfekcyjnie rajdówkę na ponad 1.800 km jazdy w ciągu 3 dni, w czym jest 350 km wymagających odcinków specjalnych w trudnych warunkach – to nie bułka z masłem! Musimy zadbać o najmniejszy szczegół przewidując każdą ewentualność. Mamy minimalny budżet, bo to chyba najdroższy rajd przynajmniej w Europie! Musimy podejmować trudne decyzje, ale mamy doświadczenie i nie działamy na oślep mając pełne wsparcie ze strony Renault Sport Technologies! Doceniam zaufanie, którym obdarzył nas Jurek, i wraz z całym zespołem 2Brally dołożymy wszelkich starań, by zainwestowane środki i czas nie poszedł na marne, a każdy przejechany kilometr dostarczał Jurkowi i Szymkowi przyjemności oraz frajdy z jazdy na trasach u naszych północnych sąsiadów!”.
Start w Rajdzie Szwecji 2012 jest możliwy dzięki: PANTA Racing Fuel, AQUER, KiJ Kasprzyk Serwis, AUTO-GUM, BIMARCO, Szwagropol, RENAULT SPORT, Super B oraz RENAULT ZDUNEK.
Serwis medialny nas startem załogi obejmuje internetowy serwis sportów samochodowych www.TOPRALLY.pl
Zapraszamy na: http://www.facebook.com/2BRally
Źródło: 2BRally
Najnowsze komentarze