YACCO to znany francuski producent wysokiej klasy olejów silnikowych oraz dodatków stosowanych w motoryzacji. Jednym z najpopularniejszych produktów firmy jest LUBE P+5W-30, 100% syntetyczny olej przeznaczony do silników benzynowych oraz wysokoprężnych. Wykonany w technologii MID SAPS, zmniejsza zużycie paliwa oraz przeciwdziała przedwczesnemu zapłonowi, co znakomicie wydłuża życie jednostki napędowej.
L.S.P.I. czyli Low Speed Pre-Ignition ( przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika) to bardzo niekorzystne zjawisko, pojawiające się podczas pracy jednostki napędowej a stało się powszechne w czasach downsizingu. Może prowadzić do awarii silnika a na uszkodzenie narażone są zwłaszcza tłoki i korbowody a w niektórych przypadkach także pierścienie oraz świece.
LUBE P+5W-30 był pierwszym olejem na rynku przeznaczonym do aut grupy PSA podatnych na przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Specjalnie opracowany, aby spełnić wymagania specyfikacji PSA B71 2290 (edycja 2017) grupy Peugeot Citroën Automobiles (PSA) / Stellantis – posiada oficjalną aprobatę na tą normę wydaną przez PSA/Stellantis, co umożliwia stosowanie go także w autach na gwarancji w ASO. Ta bardzo surowa specyfikacja dotyczy pojazdów marek Peugeot, Citroën i DS dla większości starych i nowych silników wysokoprężnych (z wyjątkiem Blue-HDi), a także większości silników benzynowych (z wyjątkiem Puretech Eb2 i THP Ep6).
Olej YACCO LUBE P+ 5W-30 spełnia również wymagania wszystkich innych silników wysokoprężnych lub benzynowych, których producenci zalecają lub dopuszczają stosowanie oleju 5W30, spełniając wymagania normy ACEA C2.
Olej został wykonany w technologii MID SAPS – to znaczy, że w oleju zawarto mniej popiołów siarczanowych, siarki i fosforu co korzystnie wpływa na żywotność filtrów cząstek stałych (FAP) i optymalizuje wydajność katalizatorów – silnik podczas pracy wytwarza mniej sadzy w porównaniu do typowego oleju FULL SAPS. Obniżona lepkość w 150 stopniach (HTHS) redukuje opory podczas pracy silnika co zmniejsza zużycie paliwa.
Co ważne, olej ten został stworzony z użyciem DIESTRÓW (EMHV) dzięki czemu olej posiada wyjątkową odporność na utlenianie.
materiał partnera
Najnowsze komentarze