Trzycylindrowy silnik benzynowy Turbo PureTech, który w roku 2015 zdobył tytuł „Silnika Roku”, 19 marca br. osiągnął liczbę 300 tys. wyprodukowanych egzemplarzy w fabryce Française de Mécanique.
Silnik PureTech montowany jest w modelach Peugeot 208, 308, 2008 i 3008, Citroën C3, C4, C4 Cactus i C4 Picasso oraz w DS 3 i DS 4. Zapewnia on obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 średnio o 18 proc. w porównaniu z wolnossącym silnikiem EP, którego parametry wydajności oraz emisji i tak są wzorcowe według dzisiejszych wymogów. Turbodoładowany silnik benzynowy PureTech ma również szereg innych zalet: jest mniejszy i lżejszy, a przy tym umożliwia wykorzystanie osiągów na wysokim poziomie jak na tę klasę pojemności skokowej i zapewnia przyjemność prowadzenia.
W czerwcu 2015 r., podczas uroczystości przyznania nagród International Engine of the Year, jednostka ta otrzymała tytuł „Silnika Roku” w kategorii pojemnościowej od 1,0 do 1,4. Wyróżnienie to świadczy o uznaniu zarówno dla techniki, jak i dla osiągów zapewnianych przez jednostkę napędową, która zdobył wiodącą pozycję na rynku.
Produkcja silnika Turbo PureTech rozpoczęła się w marcu 2014 r. w zakładzie Française de Mécanique. Obecnie cztery brygady pracowników wytwarzają łącznie 6450 egz. tego silnika tygodniowo. „Nasz silnik benzynowy PureTech jest decydującym czynnikiem sukcesu modeli, w których go montujemy. Przy obecnych tendencjach panujących w asortymencie silników benzynowych i Diesla osiągi tego znakomitego silnika trzycylindrowego dają grupie PSA przewagę konkurencyjną, którą nasze siły sprzedaży są w stanie przełożyć na zwiększanie udziału na rynku” – komentuje Denis Martin, Dyrektor Operacyjny na obszar Europy.
Na temat trzycylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech
Rodzina silników trzycylindrowych EB PureTech wyróżnia się wyjątkowo wysokimi poziomami osiągów przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa oraz emisji CO2 średnio o 18 proc. w porównaniu z poprzednikami. Wolnossące wersje tych silników o pojemności skokowej 1,0 i 1,2 litra produkowane są od roku 2012 w zakładzie w Trémery (Francja), którego roczne zdolności produkcyjne wynoszą 640 tys. egz. Produkcja silników w wersji 1,2 litra została rozdzielona od marca 2014 r. pomiędzy zakład Française de Mécanique a fabrykę Xiangyang w Chinach. Roczne zdolności produkcyjne tych dwóch zakładów wynoszą, odpowiednio, 320 tys. i 200 tys. egz.
Na temat Oddziału Produkcyjnego w Regionie Północnym / „Pôle Industriel Nord”
Aby podnieść konkurencyjność swoich zakładów produkcyjnych w Europie (oraz szczególnie we Francji) i wprowadzić natychmiastową poprawę wydajności tych fabryk, Grupa PSA Peugeot Citroën zainicjowała 1. stycznia 2015 r. działalność Oddziału Produkcyjnego w Regionie Północnym. Nowy oddział grupuje fabryki Française de Mécanique (w Douvrin) oraz Valenciennes i Sevelnord (w Hordain). Celem oddziału jest dalszy rozwój i umacnianie obecności Grupy PSA Peugeot Citroën w regionie Nord-Pas-de-Calais na północy Francji poprzez efekt synergii pomiędzy tymi trzema zakładami i ujednolicanie ich metod działania.
Na temat Française de Mécanique
Przedsiębiorstwo Française de Mécanique jest spółką zależną Grupy PSA Peugeot Citroën, działającą w miejscowości Douvrin we Francji (region Pas-de-Calais). Uruchomiona w roku 1969 fabryka wytwarza obecnie cztery główne rodziny silników benzynowych – trzy dla Grupy PSA Peugeot Citroën i jedną dla Renault. Zakład zajmuje się także produkcją głównych części tych silników, w tym bloków, głowic, wałów korbowych i korbowodów. Wielkość zatrudnienia wynosi 2.450 pracowników, a wydajność dzienna – 2.625 silników. Więcej informacji znajdziesz na stronie: www.francaisedemecanique.com
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze