Pod względem wyglądu, smukłości linii, prowadzenia, oryginalności używana Laguna w tej klasie nie ma sobie równych. Renault stworzyło samochód prawie doskonały.
Trzecia, ostatnia generacja Renault Laguny zdecydowanie zasługuje na uznanie, chociażby ze względu na najciekawszą odmianę w gamie – coupe. Dziś dwudrzwiowy wariant z wybitnie niepraktycznym nadwoziem jest coraz bardziej dostępny cenowo. Zdecydowanie łatwiej w jego przypadku również o egzemplarz z prawdziwym, niskim przebiegiem i udokumentowaną historią. To bardzo ciekawa propozycja nadająca się do codziennej eksploatacji, zaś w topowych wariantach najpewniej przyszły klasyk.
Trzecia generacja Laguny produkowana była od 2007 do 2015 roku, najpopularniejsze odmiany – liftback i kombi – na tle klasowych konkurentów przegrywały z kretesem pod względem przestronności wnętrza. O ile na przednich fotelach komfort jazdy jest na wysokim poziomie, o tyle na tylnej kanapie przestrzeni jest tyle co w przeciętnym kompakcie. Ta największa wada Laguny III przestaje mieć jakiekolwiek znacznie w przypadku wersji coupe produkowaną od 2008 roku – tutaj pierwsze skrzypce gra styl, design i radość z jazdy kierowcy.
Nadwozie narysowano od podstaw, co oczywiście podnosi ewentualne koszty napraw powypadkowych. Niemniej jednak zabezpieczenie antykorozyjne pozostało na wzorowym poziomie. Długa, rozszerzająca się maska, masywne drzwi pozbawione ramek i tylna część nadwozia z każdej perspektywy przyciągają uwagę – Laguna Coupe wciąż wygląda na model dużo droższy niż w rzeczywistości.
Oczywiście od producenta masowych samochodów nie możemy wymagać zbyt dużej ekstrawagancji. Wnętrze Laguny Coupe przeszczepiono z pozostałych odmian. Czytelny projekt deski rozdzielczej wzbogacają wstawki z lakierowanego tworzywa – koszmaru właściciela pedantycznie dbającego o czystość w kabinie. Klasyczne analogowe zegary z komputerem pokładowym są proste i czytelne, kolorowa nawigacja dziś jest jedynie ciekawym lecz bezużytecznym dodatkiem. Jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych jest dobra, tekstylia i elementy z ekoskóry otoczone troską właściciela także po latach wytrzymują imponujące przebiegi. Laguna Coupe w lwiej części opuszczała fabrykę bardzo bogato wyposażona, na pokładzie znaleźć możemy skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane fotele przednie, wspomnianą nawigację, system czterech kół skrętnych 4CONTROL, automatyczną sześciostopniową przekładnię, tempomat, rozbudowane nagłośnienie Bose i całą plejadę systemów dbających o bezpieczeństwo podróżnych.
O dwumiejscowej kanapie można powiedzieć tylko tyle, że jest ujęta w homologacji pojazdu. Dostęp do niej jest fatalny, wygodnie nie usiądzie tam nawet osoba o niewielkim wzroście – traktujmy ją jako dodatkową przestrzeń bagażową. Właściwy bagażnik z niewielkim otworem załadunkowym katalogowo mieści 423 litry – dla dwóch osób jest to wartość wystarczająca. Na chwilę uwagi zasługują przednie nisko osadzone fotele. Są nie tylko wygodne – stworzone do długich podróży, ale także dają dobre podparcie ciała w dynamicznie pokonywanych zakrętach. Wielu kierowców zwróci uwagę także na wykonaną istotnie z metalu gałkę dźwigni zmiany biegów i gruby wieniec kierownicy.
Zobacz: testy samochodów marki Renault. Opinie, spalanie, wady i zalety
Zachowanie na drodze Laguny Coupe szczególnie wyposażonej w system 4CONTROL wywołuje uśmiech na tworzy kierowcy. Auto podąża zadanym torem jazdy sprawiając wrażenie mniejszego i lżejszego. Układ jezdny oparty na kolumnach McPhersona i belce skrętnej nie wymaga dużych nakładów na bieżących serwis.
Zobacz: wiadomości na temat marki Renault
Traktując zakup Laguny Coupe inwestycyjnie winniśmy ograniczyć się do flagowego wariantu 3.5 V6 o mocy 238 KM łączonego tylko z automatem, lub benzynowego 2.0 Turbo o mocy 170-204 KM. Uzupełnieniem oferty jest diesel 2.0 dCi o mocy 150-178 KM, pod względem kosztów obsługi serwisowej Coupe niczym nie różni się od pozostałych wariantów.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje
Renault Laguna Coupe to ciekawy sposób na wyróżnienie się na drodze, bez konieczności sięgania po nietypowe i drogie w utrzymaniu konstrukcje. Egzemplarze dobrze rokujące znajdziemy za około 30-40 tysięcy złotych.
Zobacz oferty sprzedaży używanej Laguny Coupé
Najnowsze komentarze