Peugeot 206 CC to tani kabriolet. Jest to jedna z najtańszych propozycji na rynku i nie bez powodu – w zasadzie 2-osobowy, ale nadal dobrze wyglądający samochodzik nie lubi zdarzeń drogowych i jeśli miał wypadek i źle go naprawiono, dach może być nieszczelny i sprawiać problemy. Poza tym to klasyczny 206, auto przyjemne, dobrze wyglądające i oferujące spory wybór także mocniejszych silników.
Dziś za ułamek pierwotnej ceny możemy kupić szereg dawnych aut marzeń, samochodów na które z pewnych – często także praktycznych pobudek nie chcieliśmy się zdecydować. Jedynym z nich bez wątpienia jest Peugeot 206 CC. Miejski kabriolet ze względu na metalowy składany dach jest konstrukcją istotnie całoroczną przeznaczoną w rzeczywistości tylko dla dwóch osób. Obecnie na jego zakup wystarczy 10-15 tysięcy złotych. Pytanie tylko czy warto?
Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanych Peugeot 206
206 pojawił się w ofercie w 1998 roku i sprzedawał się doskonale aż do 2009 roku w Europie. Obok popularnymi i użytecznymi odmianami trzy, pięciodrzwiowymi, kombi oraz niepopularnym sedanem dostępna była także szalona odmiana z otwieranym dachem – CC. 206 CC dołączył do cennika w 2000 roku udowadniając że auto segmentu B nie musi być tylko praktyczne i nudne. Do słupka A nadwozie pozostało bez zmian względem innych odmian, dalsza część nadwozia została skrzętnie narysowana od nowa. Zadanie nie było łatwe, projektanci musieli wkomponować w tylną część auta przestrzeń w którą po rozłożeniu chowa się dach. Moim zdaniem udało im się zachować proporcje i stworzyć estetyczny projekt. Oczywiście drzwi pozbawiono ramek, zrezygnowano ze słupka B i zastosowano niewielką szybkę chowaną razem z dachem.
Wnętrze przeszczepiono ze zwykłego 206, czytelny projekt deski rozdzielczej wykonano przyzwoicie. Użyte tworzywa są twarde lecz dokładnie spasowane. W czasie jazdy mogą pojawić się trzaski i skrzypienie nadwozia, pamiętajmy o mniejszej sztywności karoserii 206 CC względem zamkniętych odmian. Zastosowano lepiej wyprofilowane fotele, zapewniają również wystarczające podparcie ciała w zakrętach i wygodę w dłuższych podróżach. Podróż z otwartym dachem to sama przyjemność, zaś po jego zamknięciu niektórzy doznają klaustrofobicznych odczuć – podsufitki głową dotykać będą osoby o wzroście już 190 cm, im także doskwierać będzie niewystarczająca przestrzeń na nogi. 206 CC opuszczał fabrykę przeważnie godziwie wyposażony, na pokładzie znaleźć możemy klimatyzację manualną lub automatyczną, fabryczne radio, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę i podstawowe systemy bezpieczeństwa. W nastoletnim 206 CC kondycja uszczelek może już nie być najlepsza, co przełoży się na większy hałas w kabinie w czasie szybszej jazdy.
Peugeot nie traktował 206 CC jako wariantu sportowego, to zadanie powierzono wariantom GTI czy topowemu RC. Kabriolet miał dawać radość z jazdy, w tym celu gamę silnikową znacząco okrojono zostawiając wystarczająco dynamiczne jednostki. Do wyboru mamy dwa benzynowe czterocylindrowe silniki. 1.6 16V o mocy 109 KM i 2.0 16V 136 KM – wyposażono je w napęd rozrządu napędzany paskiem wymienianym co 80-100 tysięcy kilometrów oraz wielopunktowy wtrysk paliwa. Z każdym z silników nie będziemy narzekać na niedobory mocy w każdych warunkach. Alternatywą dla nich jest diesel 1.6 HDi o mocy 109 KM. Poza dobrymi osiągami chwali się również ascetycznym zapotrzebowaniem na olej napędowy i ogromną elastycznością. Pytanie tylko, czy silnik diesla pasuje do rekreacyjnego kabrioletu? Pozostawmy to indywidualnej ocenie.
Układ jezdny również pozostał bez zmian, nadal mamy do czynienia z kolumnami McPhersona i belką skrętną zapewniającymi pewność prowadzenia i dużą porcję radości z pokonywania zakrętów. Wszelkie części mechaniczne są tanie i bez trudności dostępne w hurtowniach motoryzacyjnych. Jedynie w przypadku napraw karoseryjnych trzeba być przygotowanym na niską dostępność unikalnych dla 206 CC elementów i ich wysokie ceny. Przy zakupie warto zweryfikować poprawność działania i kondycję mechanizmu otwierania i zamykania dachu – cena nowego jest iście absurdalna.
Peugeot 206 to nie tylko warta uwagi letnia zabawka, lecz również całoroczny dwuosobowy miejski samochód o prostej budowie.
Najnowsze komentarze