Używany samochód za 40 tysięcy złotych? Szeroki wybór oferuje segment aut miejskich.
Ceny nowych samochodów w przeciągu ostatnich kilku lat istotnie wzrosły. Dziś już praktycznie jest nie realne aby za kwotę 40 tysięcy złotych kupić nowy, miejski samochód jak to miało miejsce jeszcze nie tak dawno. Gdzie katalogowe ceny modeli segmentu B zaczynały się z pułapu znacznie poniżej wspomnianych 40 tysięcy złotych. Dziś ten budżet skazuje nas na rynek wtórny i zakup kilkuletnich egzemplarzy.
Renault Clio IV
Prawdziwym fenomenem rynku wtórnego jest czwarta generacja Renault Clio produkowana od 2012 do 2020 roku. Tym razem gamę nadwoziową ograniczono do dwój najbardziej opłacalnych wariantów – pięciodrzwiowego hatchbacka i kombi. Nadal Clio prezentuje wzorowy poziom ochrony antykorozyjnej. Zadbano także o design, mnogość dynamicznych przetłoczeń nawet ponad dekadę od premiery nie zdradza słusznego już wieku. W kabinie również zagościła inna jakość, tworzywa są co najmniej dobrej jakości, zostały także solidnie spasowane. Przednie fotele umieszczono odczuwalnie niżej niż w konkurencyjnych modelach, co tylko zachęca do czerpania radości z jazdy.
Miejsca jest wystarczająco dla czterech dorosłych osób. Na rynku praktycznie nie znajdziemy bazowych odmian, bardzo sporadycznie trafiają się egzemplarze pozbawione multimediów z dotykowym ekranem. Poza nim możemy liczyć na elektrycznie sterowane szyby, skórzaną tapicerkę, tempomat, dopracowane jak na segment B nagłośnienie i liczne systemy bezpieczeństwa. Propozycją dla wybitnie oszczędnych jest oczywiście diesel 1.5 dCi o mocy 75-90 KM. Polecane benzyniaki to archaiczny i pancerny 1.2 16V 75 KM, 0.9 TCe, 1.2 TCe 120 KM i flagowy 1.6 TCe 200 KM sprzęgnięty tylko z dwusprzęgłowym automatem EDC (wariant RS).
Zobacz oferty używanych Renault Clio IV
Peugeot 208 I generacji
W porównaniu z Clio IV oazą spokoju wydaje się Peugeot 208 pierwszej generacji. W ofercie pozostawał od 2012 do 2019 roku jako trzy lub pięciodrzwiowy hatchback. Także 208 zapewnia całkowity brak zmartwień w kwestii korozji. Ciekawy, typowy dla Peugeota z tamtych lat design skrywa bardzo jak na segment B wnętrze. Na tylnej kanapie wygodną podróż odbędą nawet wyższe osoby. Wyposażenie obejmować może dwustrefową klimatyzację, rozbudowane multimedia z nawigacją, panoramiczne okno dachowe, skórzaną tapicerkę i szereg innych.
Najsłabszy benzynowy silnik benzynowy w gamie 1.0 PureTech to konstrukcja pochodząca z magazynów Toyoty, generuje 68 KM bardzo przeciętnie radząc sobie z masą 208. Lepiej dynamika jazdy wygląda z silnikiem 1.2 PureTech 82 KM. Spośród benzynowych jednostek wrażenia prawie sportowe oferuje dopiero 1.2 PureTech z doładowaniem 100-110 KM, oraz 1.4 VTi 95 KM i 1.6 VTi 120 KM. Na szczycie gamy plasuje się 1.6 THP 156-200 KM.
Najlepszym wyborem będą jednak oszczędne diesle 1.4 HDi 68 KM oraz 1.6 HDi 92-115 KM.
Zobacz: oferty sprzedaży Peugeot 208 I generacji
Citroën C3 trzeciej generacji
Za 40 tysięcy złotych kupimy także Citroëna C3 trzeciej generacji – produkowanej od 2016 roku w słowackich zakładach marki. W ofercie znalazł się tylko pięciodrzwiowy hatchback. Futurystyczna forma skutecznie przyciąga wzrok przechodniów na ulicach – do zabezpieczenia antykorozyjnego nie ma żadnych uwag. W porównaniu z Clio i 208, C3 cieszy się nikłym zainteresowaniem na rynku. Ciekawie narysowane wnętrze doskonale wpisuje się w nowy, świeży wizerunek marki – pomimo pozornych udziwnień obsługa pozostaje prosta i intuicyjna.
Również jakość wykonania i użytych materiałów prezentuje się całkiem przyzwoicie. Przednie, płaskie fotele sprawdzą się w mieście jak i defiladowo pokonanej trasie. Z tyłu zaś wygodnie usiądą osoby o wzroście do 180 cm. Miłośnicy oszczędzania z chęcią wybiorą diesla 1.6 BlueHDi 75-100 KM, jest także bez problemowy – z wyjątkiem aparatury dawkującej AdBlue. Benzynowe silniki to wolnossący i doładowany wariant 1.2 PureTech 68-82 i 110 KM. Szczególnie wersja 82 KM jest polecana jako bardziej trwała i zdecydowanie mniej problemowa niż turbodoładowane 110 KM.
Alternatywą dla C3 jest trzydrzwiowy DS3.
Zobacz: Oferty sprzedaży używanego C3
Najnowsze komentarze