Citroën Grand C4 Picasso był jubileuszowym, trzynastomilionowym samochodem wyprodukowanym w hiszpańskiej fabryce Grupy PSA w Vigo. Auto w kolorze Beige Arena napędzane 150-konnym silnikiem BlueHDi trafi do klienta z Japonii. Od chwili wprowadzenia na rynek w 2006 roku fabryka w Vigo wyprodukowała już niemal półtora miliona egzemplarzy dwóch generacji C4 Picasso.
Trzynastomilionowy samochód z fabryki w Vigo przekroczył bramy fabryki pod koniec września, konkretnie w ostatni piątek. Z tej okazji zrobiono kilka pamiątkowych fotografii, które oczywiście możecie zobaczyć w naszym serwisie. Na zdjęciach są Frédéric Puech, dyrektor operacji przemysłowych PSA w Hiszpanii i centrum produkcyjnego w Vigo, dyrektorzy zakładu, przedstawiciele Rady Zakładowej oraz reprezentacja pracowników.
Po krótkiej sesji fotograficznej dyrektor Frédéric Puech wsiadł do jubileuszowego samochodu i wjechał nim na pokład statku Victory Leader zakotwiczonego w Bouzas (terminal w porcie w Vigo). Auto trafi do belgijskiego Zeebrugge, skąd zostanie wyekspediowane do Japonii.
Druga generacja C4 Picasso w wersjach pięcio- i siedmioosobowych weszła do produkcji w roku 2013. Auta powstają na modułowej platformie EMP2, która służy za podstawę dla wielu różnych samochodów Grupy PSA. Samochód posiada wiele innowacyjnych rozwiązań i jest bardzo komfortowy, a przy tym udało się utrzymać cenę na bardzo rozsądnym poziomie.
Spośród wspomnianych blisko 1,5 miliona wyprodukowanych Citroënów C4 Picasso obu generacji około 15% trafiło na rynek hiszpański, a pozostałych 85% na eksport. Te modele trafiają do około 50 krajów na świecie, a wśród największych odbiorców są Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy i Niemcy.
Każdego dnia fabrykę w Vigo opuszcza 1.900 samochodów. To Citroëny C4 Picasso, Grand C4 Picasso, Berlingo i C-Elysee oraz Peugeoty 301 i Partner.
„Chcę podziękować za wkład wszystkim pracownikom w naszym zakładzie, dostawcom i agencjom i związkom zawodowym, które pomagają nam zachować wysoką wydajność. Z Vigo na cały niemalże świat wyjeżdżają samochody będące naszą najlepszą wizytówką. Mamy nadzieję, że nasz japoński klient osiągnie pełnię satysfakcji z dostarczonego mu samochodu. Na razie jeszcze czeka na to auto po drugiej stronie świata. Jego satysfakcja jest największym uznaniem naszych starań” – powiedział Frédéric Puech.
„To kolejny kamień milowy naszej produkcji. Odzwierciedla wysiłek tysięcy ludzi, którzy z wielkim profesjonalizmem i zaangażowaniem kilku pokoleń pracują tu od prawie 60 lat. Nasza troska o jakość i satysfakcję klienta, dobre wykonanie i ciągłe doskonalenie, są najlepszymi dowodami naszego zaangażowania w tę fabrykę. Prowadząc otwarty i stały dialog z pracownikami wszyscy rozumiemy wyzwania stojące przed nami i staramy się przyczynić się do maksymalnej efektywności zakładu” – dodał Antonio Rodríguez, prezes spółki produkcyjnej.
Fabryka w Vigo rozpoczęła produkcję w 1958 roku. Kolejne milionowe auta, jakie opuszczały bramy tego zakładu, to:
1 milion – 1978 – Citroën GS
2 milion – 1985 – Citroën BX
3 milion – 1990 – Citroën AX
4 milion – 1995 – Citroën ZX
5 milion – 1999 – Citroën Xsara
6 milion – 2001 – Citroën Berlingo Modutop
7 milion – 2003 – Peugeot Partner
8 milion – 2005 – Citroën Xsara Picasso
9 milion – 2007 – Citroën C4 Picasso
10 milion – 2009 – Citroën Grand C4 Picasso
11 milion – 2012 – Citroën C-Élysée
12 milion – 2015 – Citroën C4 Picasso
13 milion – 2017 – Citroën Grand C4 Picasso
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze