Chat with us, powered by LiveChat

W Vigo wyprodukowano już 13 milionów samochodów

2 43

Citroën Grand C4 Picasso był jubileuszowym, trzynastomilionowym samochodem wyprodukowanym w hiszpańskiej fabryce Grupy PSA w Vigo. Auto w kolorze Beige Arena napędzane 150-konnym silnikiem BlueHDi trafi do klienta z Japonii. Od chwili wprowadzenia na rynek w 2006 roku fabryka w Vigo wyprodukowała już niemal półtora miliona egzemplarzy dwóch generacji C4 Picasso.

Trzynastomilionowy samochód z fabryki w Vigo przekroczył bramy fabryki pod koniec września, konkretnie w ostatni piątek. Z tej okazji zrobiono kilka pamiątkowych fotografii, które oczywiście możecie zobaczyć w naszym serwisie. Na zdjęciach są Frédéric Puech, dyrektor operacji przemysłowych PSA w Hiszpanii i centrum produkcyjnego w Vigo, dyrektorzy zakładu, przedstawiciele Rady Zakładowej oraz reprezentacja pracowników.

Po krótkiej sesji fotograficznej dyrektor Frédéric Puech wsiadł do jubileuszowego samochodu i wjechał nim na pokład statku Victory Leader zakotwiczonego w Bouzas (terminal w porcie w Vigo). Auto trafi do belgijskiego Zeebrugge, skąd zostanie wyekspediowane do Japonii.

Druga generacja C4 Picasso w wersjach pięcio- i siedmioosobowych weszła do produkcji w roku 2013. Auta powstają na modułowej platformie EMP2, która służy za podstawę dla wielu różnych samochodów Grupy PSA. Samochód posiada wiele innowacyjnych rozwiązań i jest bardzo komfortowy, a przy tym udało się utrzymać cenę na bardzo rozsądnym poziomie.

Spośród wspomnianych blisko 1,5 miliona wyprodukowanych Citroënów C4 Picasso obu generacji około 15% trafiło na rynek hiszpański, a pozostałych 85% na eksport. Te modele trafiają do około 50 krajów na świecie, a wśród największych odbiorców są Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy i Niemcy.

Każdego dnia fabrykę w Vigo opuszcza 1.900 samochodów. To Citroëny C4 Picasso, Grand C4 Picasso, Berlingo i C-Elysee oraz Peugeoty 301 i Partner.

Chcę podziękować za wkład wszystkim pracownikom w naszym zakładzie, dostawcom i agencjom i związkom zawodowym, które pomagają nam zachować wysoką wydajność. Z Vigo na cały niemalże świat wyjeżdżają samochody będące naszą najlepszą wizytówką. Mamy nadzieję, że nasz japoński klient osiągnie pełnię satysfakcji z dostarczonego mu samochodu. Na razie jeszcze czeka na to auto po drugiej stronie świata. Jego satysfakcja jest największym uznaniem naszych starań” – powiedział Frédéric Puech.

To kolejny kamień milowy naszej produkcji. Odzwierciedla wysiłek tysięcy ludzi, którzy z wielkim profesjonalizmem i zaangażowaniem kilku pokoleń pracują tu od prawie 60 lat. Nasza troska o jakość i satysfakcję klienta, dobre wykonanie i ciągłe doskonalenie, są najlepszymi dowodami naszego zaangażowania w tę fabrykę. Prowadząc otwarty i stały dialog z pracownikami wszyscy rozumiemy wyzwania stojące przed nami i staramy się przyczynić się do maksymalnej efektywności zakładu” – dodał Antonio Rodríguez, prezes spółki produkcyjnej.

Fabryka w Vigo rozpoczęła produkcję w 1958 roku. Kolejne milionowe auta, jakie opuszczały bramy tego zakładu, to:

1 milion – 1978 – Citroën GS
2 milion – 1985 – Citroën BX
3 milion – 1990 – Citroën AX
4 milion – 1995 – Citroën ZX
5 milion – 1999 – Citroën Xsara
6 milion – 2001 – Citroën Berlingo Modutop
7 milion – 2003 – Peugeot Partner
8 milion – 2005 – Citroën Xsara Picasso
9 milion – 2007 – Citroën C4 Picasso
10 milion – 2009 – Citroën Grand C4 Picasso
11 milion – 2012 – Citroën C-Élysée
12 milion – 2015 – Citroën C4 Picasso
13 milion – 2017 – Citroën Grand C4 Picasso

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
toughluckMariusz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Mariusz
Gość
Mariusz

Byłem tam, całkiem spora fabryka, aczkolwiek wewnątrz ma się trochę wrażenie jakby dla PSA była to raczej fabryka drugiej kategorii.

toughluck
Gość
toughluck

Gwoli ścisłości, na grafice 12-milionowy samochód (C4 Picasso w 2015 roku) jest po lifcie zaprezentowanym w 2016 :D
Ciekaw jestem, jak jest z pozostałymi modelami.