Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 100 KM czy Volkswagen Caddy 2.0 TDI 102 KM? Wybór z pozoru jest bardzo trudny. Jednak dziennikarze portalu Auto.cz przygotowali obszerny test, w którym porównali oba samochody a wnioski, do jakich doszli, mogą być bardzo zaskakujące dla czytelników takich gazetek jak Auto Świat czy Motor w Polsce. Volkswagen okazuje się bowiem przegrywać prawie na każdym polu. Poczytajcie fragmenty testu.
Peugeot jest bardzo komfortowy a Caddy… nieco uciążliwy. Nachylenie nadwozia na zakrętach jest co prawda mniejsze, ale sztywna tylna oś oznacza zero komfortu. Peugeot na nowej platformie EMP2 jeździ nieporównywalnie lepiej. Na kiepskich drogach filtruje nierówności, koła nie skaczą i nie hałasują jak w Caddym.
Dynamiką, mimo mniejszego silnika, góruje Peugeot, który według pomiarów przyspiesza do 100 kilometrów na godzinę w 13,9 sekundy. Volkswagen z 2.0 TDi potrzebuje 14,6 sekundy. Do 140 kilometrów na godzinę lepszy jest Peugeot 34,8 sekundy kontra 35,6 sekundy. Peugeot Rifter zużywa mniej paliwa: poza miastem 5,5 litra na 100 kilometrów. Caddy potrzebował 6,5 litra. W mieście różnice były podobne – Caddy zużywa ponad litr więcej.
Caddy czy Rifter?
Peugeot Rifter wygrywa zdecydowanie! Volkswagen Caddy został pokonany we wszystkich głównych obszarach. W szczególności Peugeot Rifter oferuje więcej miejsca, zarówno dla pasażerów jak i bagażu a kokpit jest bardziej ekonomiczny. W większości naszych pomiarów 1.5 HDi bije na głowę warkotliwy 2.0 TDi Volkswagena. Co najważniejsze, silnik Peugeot pali mniej. Peugeot Rifter jest też znacznie bardziej komfortowy, co lepiej odpowiada potrzebom kierowcy.
Caddy ma z kolei trochę lepsze siedzenia, ale mniej miejsca na kolana. Niżej położona nawigacja i głośniejszy silnik to poważne minusy. Peugeot Rifter, mimo znacznie większego komfortu a więc też bardziej komfortowych nastawów zawieszenia, nadal jest równie zwinny i szybki jak Caddy. Przewagą VW jest większa możliwość konfiguracji ale każe sobie za to słono płacić.
żródło: Auto.cz
Najnowsze komentarze