WALKA! Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi kontra Volkswagen Caddy 2.0 TDI. Który wygra?

8 53

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 100 KM czy Volkswagen Caddy 2.0 TDI 102 KM? Wybór z pozoru jest bardzo trudny. Jednak dziennikarze portalu Auto.cz przygotowali obszerny test, w którym porównali oba samochody a wnioski, do jakich doszli, mogą być bardzo zaskakujące dla czytelników takich gazetek jak Auto Świat czy Motor w Polsce. Volkswagen okazuje się bowiem przegrywać prawie na każdym polu. Poczytajcie fragmenty testu.

Peugeot jest bardzo komfortowy a Caddy… nieco uciążliwy. Nachylenie nadwozia na zakrętach jest co prawda mniejsze, ale sztywna tylna oś oznacza zero komfortu. Peugeot na nowej platformie EMP2 jeździ nieporównywalnie lepiej. Na kiepskich drogach filtruje nierówności,  koła nie skaczą i nie hałasują jak w Caddym.

Dynamiką, mimo mniejszego silnika, góruje Peugeot, który według pomiarów przyspiesza do 100 kilometrów na godzinę w 13,9 sekundy. Volkswagen z 2.0 TDi potrzebuje 14,6 sekundy. Do 140 kilometrów na godzinę lepszy jest Peugeot  34,8 sekundy kontra 35,6 sekundy. Peugeot Rifter zużywa mniej paliwa: poza miastem 5,5 litra na 100 kilometrów. Caddy potrzebował 6,5 litra. W mieście różnice były podobne – Caddy zużywa ponad litr więcej.

Caddy czy Rifter?

Peugeot Rifter wygrywa zdecydowanie! Volkswagen Caddy został pokonany we wszystkich głównych obszarach. W szczególności Peugeot Rifter oferuje więcej miejsca, zarówno dla pasażerów jak i bagażu a kokpit jest bardziej ekonomiczny. W większości naszych pomiarów 1.5 HDi bije na głowę warkotliwy 2.0 TDi Volkswagena. Co najważniejsze, silnik Peugeot pali mniej. Peugeot Rifter jest też znacznie bardziej komfortowy, co lepiej odpowiada potrzebom kierowcy.

Caddy ma z kolei trochę lepsze siedzenia, ale mniej miejsca na kolana. Niżej położona nawigacja i głośniejszy silnik to poważne minusy. Peugeot Rifter, mimo znacznie większego komfortu a więc też bardziej komfortowych nastawów zawieszenia, nadal jest równie zwinny i szybki jak Caddy. Przewagą VW jest większa możliwość konfiguracji ale każe sobie za to słono płacić.

żródło: Auto.cz

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
RumcajsRrrJacekRrrPiotr001 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wania
Gość
Wania

powiem tak…. Ameryki nie odkryli! trzeba Niemcom przyznać że PR-owców mają genialnych, pomimo tylu problemów, afer takich jak Dieselgate, mnóstwa problemów z DPF-em w szczególności jak jeździ się po mieście to jestem zdumiony że ta marka cieszy się tak dobrą opinią użytkowników! Jeszcze dodam od siebie że ludzie którzy projektowali dla VW silniki TSi powinni co najmniej za karę do końca życia chodzić na butach a nie jeździć! Normalnie totalne gówno!!! Miałem Passata 1.8TSI i miałem mnóstwo problemów, na początku 2018 roku kupiłem Renault Talismana z silnikiem 1.6 TCe 150KM i muszę powiedzieć że lepszego samochodu po prostu nie ma!!!… Czytaj więcej »

Rrr
Gość
Rrr

Ile KM mają oba auta?

markacz
Gość
markacz

…przecież jest napisane …. „Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 100 KM czy Volkswagen Caddy 2.0 TDI 102 KM” …

Piotr001
Gość
Piotr001

I najlepsze, że to informacja z pierwszego zdania artykułu… ?

Rrr
Gość
Rrr

Przepraszam zawiesiłem się ? przy poprzednim wpisie, chodziło mi oczywiście o wagę obu aut. Katalogowo rifter warzy 1356 a caddy 1636 o czym chyba autorzy artykułu nie wspomnieli a dodatkowa masa280kg w caddy swoje robi jesli chodzi o przyspieszenie i spalanie.

Rrr
Gość
Rrr

I ciekawe czemu peugeot przyspiesza do setki w 13,9 a katalogowo (wedlug strony peugota) jest 13s.

Jacek
Gość
Jacek

Caddy nie ma szans z rifterem, VW, już od dawna produkuje szmelc vageny!!! Silniki to porażka, mam golfa 6!!!drugi to Kangoo 1.6 16V benzyna +gaz zrobione 40000tyś i wszystko gra! Sam zastanawiam się nad rifterem long 1.2Tce.

Rumcajs
Gość
Rumcajs

Pytanie jak obydwa auta zachowują się przy rzuceniu czegoś na pakę, dwulitrówa gnojówką VW może nie zachwyca ale zapewne nie będzie strajkować nawet po przekroczeniu dmc