Zgodnie z zapowiedzią w Düsseldorfie stworzono wielkie szewrony z ustawionych w logo marki różnych modeli Citroëna. Wszystko działo się w ten weekend przy okazji Festiwalu Francuskiego, dorocznego wydarzenia odbywającego się w Düsseldorfie. A że w tym roku marka Citroen obchodzi setne urodziny, więc nie mogło podczas tej imprezy zabraknąć samochodów najbardziej innowacyjnego francuskiego producenta samochodów.
Wielkie szewrony utworzono z różnych samochodów, a kilka innych asystowało obok. Jakie modele można dostrzec na zdjęciu? To Citroëny 2CV, Acadiane, Traction Avant, DS (także Cabrio oraz Break), BX, XM, Ami 6, Ami 8, Dyane, SM, C5 Aircross, C1, CX, GS, C3 Aircross, Saxo, Type H, C3 Picasso i Mehari. Oraz prawdopodobnie przedwojenny C6. Ale obok logotypu Citroëna utworzonego przez te auta widać C6 z XXI wieku oraz dwa SUV-y marki DS Automobiles: DS 3 Crossback i DS 7 Crossback.
Na 100-lecie marki Citroën i Amicale Germany wystawiły około 60 historycznych pojazdów. Zostały one ustawione na Burgplatz w taki sposób, że utworzone przez nie wielkie szewrony – logo marki Citroën – można było zobaczyć z powietrza.
Podczas Festiwalu Francuskiego na wspomnianym Burgplatz można też było zapoznać się z najnowszym SUV-em marki, Citroënem C5 Aircross. Producent nazywa go SUV-em „Next Generation” z uwagi na niespotykany w tym segmencie komfort. Auto można było oglądać w specjalnie przygotowanym prostopadłościennym „pojemniku” inspirowanym salonami w stylu La Maison Citroën.
Jednocześnie na promenadzie wiodącej wzdłuż Renu wystawiono koncepcyjny samochód Citroën CXperience. To bardzo ciekawy koncept nawiązujący stylem do modeli CX i C6, po raz pierwszy pokazany na Salonie Samochodowym w Paryżu jesienią 2016 roku.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze