OS11: Nikara Short 1 – 17,68 km
Pierwszy na sobotnią listę zwycięzców wpisał się Petter Solberg. Norweg ma w Japonii wielu fanów jeszcze z czasów, gdy był fabrycznym kierowcą Subaru, ale najwyraźniej ludzie ci polubili go nie tylko za samochód, którym jeździł, ale za całokształt. Bo jakże inaczej wytłumaczyć znakomite wyniki Solberga czyszczącego dziś trasę, jak nie niewidzialnym wsparciem mentalnym Japończyków? Czy Petter zmierza po zwycięstwo w rajdzie za kierownicą Citroëna C4 WRC?…
Dani Sordo, jadący bez ciśnienia związanego ze startem w fabrycznym zespole, stracił do Pettera tylko 1,3 sekundy i ukończył Nikarę na pozycji drugiej.
Na OS-owe podium wbił się jeszcze Jari-Matti Latvala, wolniejszy od Sordo o pół sekundy. Fin dzięki dobremu czasowi zbliżył się do Sebastiena Ogiera (tym razem piąty ze stratą 2,4 s do Solberga) na ulotne pół sekundy.
Czwarty czas należał do Sebastiena Loeba. Francuz był zadowolony ze swojej jazdy, choć twierdził, że ciężko mu będzie odrobić jakiekolwiek straty.
Kimi Räikkönen finiszował z ósmym czasem i zbliżył się na 5,5 sekundy do Federico Villagry. Obaj awansowali w generalce, bo Matthew Wilson wypadł z trasy.
OS12: Kamuycep 1 – 33,76 km
Pierwszy przejazd przez najdłuższy odcinek tegorocznego Rajdu Japonii wygrał Jari-Matti Latvala i w efekcie awansował na pozycję wicelidera klasyfikacji generalnej. Loeb oddał Finowi tylko 2,3 sekundy, zmniejszał więc straty, ale wciąż zajmował szóste miejsce w łącznych wynikach.
Trzeci czas wypracował Dani Sordo, naprawdę dobrze radzący sobie w japońskiej rundzie WRC. Hiszpan był wolniejszy od Loeba tylko o 0,4 sekundy, ale pokonał o pół sekundy Sebastiena Ogiera.
Petter Solberg, wciąż lider klasyfikacji generalnej, stracił na Kamuycep dużo czasu – finiszował dopiero z szóstym czasem, gorszym od wyniku Latvali o 16,4 sekundy. To efekt sporej ilości luźnego szutru na trasie odcinka – Norweg musiał mocno czyścić drogę.
Kimi Räikkönen finiszował jako ósmy, a co ważniejsze – wyprzedził aż o 12,8 sekundy Federico Villagrę i przeskoczył go w generalce awansując tym samym na pozycję ósmą.
OS13: Kina 1 – 9,55 km
Przed serwisową przerwą trzeba było jeszcze przejechać nieco ponad 9,5-kilometrową Kinę. Po zwycięstwo sięgnął Dani Sordo, a odcinkowe podium uzupełnili Sebastien Ogier (+1,0) i Sebastien Loeb (+1,8).
Petter Solberg był szósty, a co gorsza popełnił falstart, za co doliczono mu do łącznego czasu dodatkowych 10 sekund. W efekcie Mr Hollywood spadł na miejsce trzecie łącznej klasyfikacji, na czoło której wbił się Jari-Matti Latvala. Skandynawów przedzielał Sebastien Ogier.
Kimi Räikkönen znowu był ósmy i powiększył swoją przewagę nad Villagrą do 7,8 sekundy.
OS14: Nikara Short 2 – 17,68 km
Po przerwie serwisowej załogi powróciły na Nikarę, którą znowu wygrał Petter Solberg. Tuż za nim finiszowały kierowcy fabrycznych Fordów – Latvala (+0,3) i Hirvonen (+0,8).
Ogier był czwarty tracąc do Solberga 1,3 sekundy, a do czołowej piątki wbił się Sebastien Loeb, wolniejszy od kierowcy żółtej C4-ki o 2,4 sekundy.
Dani Sordo stracił nieco ponad 9 sekund i ukończył OS14 z szóstym wynikiem.
Kimi Räikkönen ponownie wywalczył ósmy czas i znów był szybszy od Federico Villagry, tym razem o 3,6 sekundy, co dało mu łączną przewagę nad kierowcą Focusa sięgającą niemal 11,5 sekundy.
OS15: Kamuycep 2 – 33,76 km
Dani Sordo popisał się najlepszym czasem przy powtórnym przejeździe przez najdłuższy w Rajdzie Japonii Kamuycep. Drugi czas próby należał do Sebastiena Ogiera, wolniejszego od Hiszpana o niespełna 2 sekundy.
Tuż za Francuzem znowu finiszowali kierowcy fabrycznych Focusów – Hirvonen i Latvala. Dopiero piąty był Petter Solberg, ale jego strata do liderującego w imprezie Latvali wynosiła po tej próbie tylko 4,7 sekundy. A przecież przed Norwegiem był jeszcze Ogier…
Loeb musiał się zadowolić szóstym czasem odcinka. Sześciokrotny Mistrz Świata stracił do Daniego Sordo prawie 10 sekund.
Iceman ponownie wbił się do ósemki, ale wyprzedził Villagrę o niemal 25 sekund osiągając całkiem przyzwoitą łączną przewagę nad Federico przekraczającą 36 sekund!
OS16: Kina 2 – 9,55 km
Narzekający na uszkodzona na poprzednim odcinku półoś Latvala był podejrzewany przez Ogiera o zagranie taktyczne, ale czy słusznie?… Trudno zgadnąć, ale Fin zakończył Kinę 2 ustalającą kolejność startową jutrzejszego dnia dopiero na siódmej pozycji. W efekcie spadł na czwarte miejsce w generalce.
Petter Solberg, który jechał pierwszy i o taktyce myśleć po prostu nie mógł (zresztą to tak naprawdę nie w jego stylu), wygrał przejazd OS16. Loeb cisnął mocno i stracił do Pettera tylko 0,8 sekundy, ale pokonał wyprzedzającego go w generalce Daniego Sordo jedynie o 0,1 sekundy.
Sebastien Ogier był szósty ze stratą nieco ponad 10 sekund do Solberga. W efekcie Francuz pojedzie jutro jako trzeci, za Hirvonenem.
Räikkönen walczył bardzo ambitnie znowu finiszując z ósmym czasem i znowu wygrywając z Villagrą, nad którym wypracował sobie już prawie 40-sekundową przewagę.
OS17: Superoes Sapporo 5 – 1,57 km
Etap, tak jak i wczoraj, zakończyły podwójne przejazdy superOSu w Sapporo Dome. Podczas pierwszej rundy najszybszy był Petter Solberg, który okazał się szybszy od Sebastiena Ogiera o 0,2 sekundy. Z Francuzem zremisował Mikko Hirvonen.
Loeb był czwarty (+0,4), a Sordo piąty (+0,7). Jak widać – w wynikach było bardzo ciasno.
Niespełna sekundową stratę do Solberga zanotował też Kimi Räikkönen, tym razem szósty.
OS18: Superoes Sapporo 6 – 1,57 km
Dzień zakończył powtórny wyścig równoległy w Sapporo Dome. Tym razem wygrał go Mikko Hirvonen, szybszy o 0,1 sekundy od Sebastiena Loeba. Trzeci był Sebastien Ogier (+0,3), a za nim jeszcze dwóch kierowców Citroënów: Sordo (+0,4) i Solberg (+0,8). Villagra tym razem pokonał Räikkönena (ósmy czas, +1,8), ale i tak tracił do Icemana niemal 41 sekund w łącznej klasyfikacji.
A ta, po drugim etapie, prezentuje się następująco:
1. Petter Solberg, Citroën C4 WRC, 2:28:46,1
2. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:00:03,7
3. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, +0:00:05,4
4. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:00:15,3
5. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:00:30,7
6. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, +0:00:37,9
7. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:02:07,2
8. Kimi Räikkönen, Citroën C4 WRC, +0:07:01,3
9. Federico Villagra, Ford Focus WRC, +0:07:42,1
10. Jari Ketomaa, Ford Fiesta S2000, +0:11:33,3
KG
zdjęcia: Citroën Racing i oficjalna strona Pettera Solberga
Najnowsze komentarze