Na pierwszy dzień Rajdu Turcji składa się łącznie dziewięć prób czasowych, w tym jeden superOS. Całość trasy do przejechania wyniosła dziś 431,81 km, w tym tylko 98,42 km na czas. Oto, jak rozwijała się sytuacja pierwszego dnia.
OS1 – Darlik 1 – 15,66 km
Pierwszym liderem rajdu został Petter Solberg, który wygrał pierwszą próbę pokonując Jari-Mattiego Latvalę o 0,1 sekundy. Odcinkowe podium uzupełnił Sebastien Loeb, który z uwagi na pierwszą pozycję startową czyści drogę. Sześciokrotny Mistrz Świata stracił do Pettera tylko pół sekundy, ale na mecie odcinka narzekał, że na drodze leży sporo kamieni i jest mało przyczepności.
Czwarty był Dani Sordo, wolniejszy od Solberga o 0,7 sekundy. Jak więc widać – w wynikach było bardzo ciasno.
Mikko Hirvonen, nadzieja Forda, był piąty ze stratą 1,5 sekundy do zwycięzcy próby.
0,7 sekundy za Finem finiszował Sebastien Ogier. Drugi z juniorów Citroëna, Kimi Räikkönen, wywalczył dziewiąty czas.
OS2 – Karabeyli 1 – 8,23 km
Druga próba była zauważalnie krótsza, ale różnice czasów poszczególnych zawodników większe. Odcinek wygrał Mikko Hirvonen i został liderem generalki, przed Latvalą, czwartym na mecie próby.
Drugi czas odcinka wypracował Sebastien Ogier (+2,9 s), który o 0,6 sekundy wyprzedził Daniego Sordo. W łącznej klasyfikacji to jednak Hiszpan wyprzedzał Francuza – o 0,9 sekundy.
Dopiero piąty czas próby należał do Sebastiena Loeba. Francuz stracił do Hirvonena niemal 5 sekund i spadł na piąta pozycję w generalce.
Petter Solberg, lider po pierwszym odcinku, stracił tym razem niemal 10,5 sekundy i spadł na szóstą pozycję w generalce.
Räikkönen znowu był dziewiąty.
OS3 – Bozgoca 1 – 13,52 km
Jak widać – dzisiejsze próby nie były specjalnie długie, więc można się spodziewać naprawdę zaciętej walki. Pokazały to załogi jadące Citroënami zapełniając odcinkowe podium na OS3. Najszybszy był Sebastien Ogier, który o 4,3 sekundy pokonał czwartego na mecie Mikko Hirvonena i został liderem klasyfikacji generalnej.
Dani Sordo stracił do Ogiera 2 sekundy i zbliżył się w łącznych wynikach na 0,4 sekundy do Hirvonena.
Loeb znowu był piąty tracąc czas na czyszczenie drogi, ale jest szansa, że na popołudniowej pętli odzyska nieco czasu – wszak trasa będzie już znacząco przetarta.
Kimi Räikkönen był ósmy – pokonał Federico Villagrę o 0,2 sekundy, czym pewnie rozdrażnił nieco starego wyjadacza w Fordzie ;-)
OS4 – Halli 1 – 9,60 km
Kończący poranną pętlę Halli 1 liczył sobie 9,6 km i należał do Pettera Solberga :-) Mr Hollywood najwyraźniej doskonale dogaduje się ze swoim Citroënem, bo pokazuje wreszcie, jak dobrym jest kierowcą! Petter pokonał o 0,4 sekundę wschodzącą gwiazdę rajdów, Sebastiena Ogiera, a odcinkowe podium uzupełnił Dani Sordo. Hiszpan okazał się lepszy od Mikko Hirvonena (piąty w wynikach) o 1,3 sekundy, co wystarczyło do wskoczenia na pozycję wicelidera.
Czwartym czasem odcinka ze stratą tylko 1,7 sekundy do Pettera Solberga, popisał się Sebastien Loeb.
Kimi Räikkönen znowu był ósmy, ale tym razem zostawił za sobą Matthew Wilsona pokonując go o 5,8 sekundy.
OS5 – Darlik 2 – 15,66 km
Sebastien Ogier, po wygraniu pierwszego popołudniowego odcinka, umocnił się na pozycji lidera rajdu. Drugą pozycję obronił też Dani Sordo, wolniejszy od juniora tylko o 0,9 sekundy. Hirvonen stracił do Daniego 1,9 sekundy, a tuż za nim finiszował Latvala.
Loeb był dopiero piąty, ale strata do młodszego imiennika wyniosła tylko 4,1 sekundy.
Drobnych kłopotów nie uniknął Petter Solberg – szósty czas i strata 7,3 sekundy do Ogiera zaowocowały piątą pozycją w generalce.
Kimi Räikkönen znowu pokonał Villagrę, ale w generalce wciąż zajmował dziewiąta pozycję.
OS6 – Karabeyli 2 – 8,23 km
Koncert Ogiera trwał – kolejne zwycięstwo na OS6 sprawiło, że młody Francuz wypracował już 5-sekundową przewagę nad Danim Sordo, tym razem trzecim w wynikach. Kierowców Citroëna przedzielił Mikko Hirvonen, ale odrobił do Daniego tylko 0,1 sekundy.
Petter Solberg był tym razem piąty, ulegając jeszcze Latvali.
Sebastien Loeb musiał się zadowolić szóstym czasem, znowu spadając na piąta pozycję w łącznej klasyfikacji.
Kimi Räikkönen awansował na ósme miejsce w generalce dzięki pokonaniu – aż o 12,7 sekundy! – Matthew Wilsona! Świetnie, Kimi, świetnie!!!
OS7 – Bozgoca 2 – 13,52 km
Przedostatni „prawdziwy” OS dzisiejszego etapu, to Bozgoca 2. Zapisał go na swoje konto Dani Sordo, a odcinkowe podium uzupełnili Petter Solberg i Sebastien Ogier. Czwarty czas należał do Mikko Hirvonena i Fin ma już blisko 7-sekundową stratę do Daniego Sordo.
Loeb znowu był szósty – wyprzedzony jeszcze przez Latvalę spadł na szóste miejsce w klasyfikacji generalnej, ale to niezły prognostyk przed jutrzejszym etapem.
Kimi Räikkönen przegrał tym razem z Wilsonem, ale tylko o 0,9 sekundy, za to o 3,5 sekundy pokonał Federico Villagrę, do którego miał jeszcze 14,5 sekundy straty.
OS8 – Halli 2 – 9,60 km
Sebastien Loeb odzyskał piątą pozycję w generalce pokonując Latvalę na ostatnim „prawdziwym” OS-ie pierwszego etapu. Francuz był co prawda piąty, ale Latvala był 2,5 sekundy za Loebem i stracił na rzecz sześciokrotnego Mistrza Świata piąta pozycję w łącznych wynikach.
Próbę wygrał Petter Solberg, przed Mikko Hirvonenem (+0,1 s). Trzecim czasem popisał się Dani Sordo, wciąż zajmujący pozycję wicelidera klasyfikacji generalnej.
Ogier, lider Rajdu Turcji po pierwszym etapie (nie licząc kończącego dzień superOSu), ukończył OS8 z czwartym czasem.
Halli 2 dobrze będzie wspominał Kimi Räikkönen – Iceman pokonał i Villagrę, i Wilsona, finiszując z szóstym czasem, tracąc tylko 2,9 sekundy do Latvali.
Na koniec pierwsza ósemka klasyfikacji generalnej po ośmiu odcinkach:
1. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, 53:36,4
2. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:00:02,8
3. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:00:09,2
4. Petter Solberg, Citroën C4 WRC, +0:00:18,3
5. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, +0:00:25,3
6. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:00:26,1
7. Federico Villagra, Ford Focus WRC, +0:01:33,8
8. Kimi Räikkönen, Citroën C4 WRC, +0:01:48,0
KG
Najnowsze komentarze