Sebastien Loeb narzucił od samego rana mordercze wręcz tempo, które nie wszyscy wytrzymali. Zaczęło się od wygrania ósmego odcinka specjalnego o nazwie Santa Clara. Loeb dołożył tam Hirvonenowi 4,6 sekundy, zbliżając się do Fina na 12,8 s. Pierwszym, który nie był w stanie wytrzymać rywalizacji z Sebem, był Marcus Grönholm. Długi Fin rozbił swoje Subaru, przebił chłodnicę, przegrzał silnik i musiał się wycofać z rajdu. Niestety, jego los podzielił jeden z juniorów Citroëna, Sebastien Ogier. Francuz złamał wąs układu kierowniczego, co oznaczało koniec walki. A szkoda, bo do tego czasu utrzymywał się on w ścisłej czołówce odcinka. W trójce zmieścił się za to Dani Sordo, a tuż za nim metę osiągną swoją żółtą C4-ką Jewgienij Nowikow. Siódmy czas wykręcili ex aequo bracia Solbergowie, a dziewiąty był Conrad Rautenbach, zajmujący w generalce tą samą pozycję.
Druga próba dzisiejszego etapu, a więc Almodovar, pozwoliła wysunąć się na czoło rywalizacji Sebastienowi Loebowi. Francuz, który jak sam przyznał, przypuścił totalny atak, zdołał odskoczyć od Mikko Hirvonena na 2,2 sekundy. Na tej próbie fabryczne załogi Citroëna wywalczyły zresztą dublet. Bardzo równe tempo utrzymywał nadal Petter Solberg. Mr Hollywood był autorem czwartego czasu i taką samą pozycję zajmował w ogólnej klasyfikacji rajdu. Bardzo narozrabiał natomiast Nowikow. Młodziutki Rosjanin uszkodził zawieszenie swojego C4 WRC i stracił sporo czasu, spadając na siódme miejsce w generalce.
Kolejne 5,3 sekundy dodał do swojej dopiero co zdobytej przewagi Sebastien Loeb na pierwszym przejeździe Vascao. W trójce zmieścił się Petter Solberg, a Dani Sordo tym razem musiał się zadowolić piątym czasem, jednocześnie pewnie znajdując się na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej. Hiszpan narzekał na nie najlepszą jakość komunikacji między nim, a pilotem, Markiem Martí. Nie chodziło o jakość komend, jednak o problemy z interkomem, wszak Martí, to jeden z najlepszych pilotów w stawce WRC. Nowikow wreszcie przejechał odcinek bez problemów, jednak ósmy czas spowodował spadek w klasyfikacji za Østberga. Conrad Rautenbach uzyskał dziewiąty czas, będąc pierwszym poza punktowaną ósemką.
Sebastien Loeb kontynuował zwycięską passę także na drugim przejeździe Santa Clary, która była jedenastą próbą Rajdu Portugalii. Seba dołożył tym razem Hirvonenowi tylko 1,2 sekundy, jednak jego przewaga nad Finem wynosiła już 8,7 sekundy. Trzeci czas należał do Sordo, a czwarty był Petter Solberg. Swoją drogą, zadziwia nas tempo, jak i niezawodność stareńkiej już Xsary WRC. Dzięki piątemu czasowi na siódme miejsce awansował Jewgienij Nowikow, a Conrad Rautenbach chyba bardzo upodobał sobie miejsce z numerem dziewięć ;-)
Citroëny z wizerunkami czerwonych byków podwójnie wygrały przedostatni odcinek specjalny, a więc drugi przejazd Almodovar. Szybszy był Loeb, który jak dotąd wygrał wszystkie dzisiejsze odcinki specjalne. Do kompletu Citroënów na czele rezultatów odcinka dołączył Petter Solberg, wykręcając trzeci czas. Żenia Nowikow ponownie był siódmy, jednak jego strata do szóstego w klasyfikacji Henninga Solberga jest chyba zbyt duża, aby myśleć o awansie.
Kończący dzisiejsze zmagania Vascao 2 nie zmienił wiele w klasyfikacji generalnej. No może poza tym, że wygrał go Sebastien Loeb, ale tym chyba nikt już nie jest zaskoczony. Zaraz za pięciokrotnym mistrzem świata finiszował Dani Sordo, a piąte miejsce zajął Petter Solberg. Jewgienij Nowikow utrzymał siódme miejsce, jednak nad Østbergiem ma zaledwie 0,8 sekundy przewagi przed jutrzejszym etapem. Conrad Rautenbach bez zmian podróżuje na dziewiątej pozycji.
Przed jutrzejszym etapem, składającym się z pięciu oesów, Sebastien Loeb ma nad Mikko Hirvonenem 27,4 sekundy przewagi. Miejmy nadzieję, że to wystarczy do pokonania zawodnika teamu Forda. Jesteśmy dobrej myśli i wierzymy, że Seba tego dokona. Wszak ma do pobicia jeszcze jeden rekord – wygrać wszystkie eliminacje w sezonie.
Wyniki po dwóch dniach prezentują się natomiast następująco:
1. LOEB, Citroën C4 WRC, 2:41:35,0
2. HIRVONEN, Ford Focus RS WRC 08, 2:41:54,1 | +19,1
3. SORDO, Citroën C4 WRC, 2:42:26,4 | +51,4
4. SOLBERG P., Citroën Xsara WRC, 2:43:20,5 | +1:45,5
5. WILSON, Ford Focus RS WRC 08, 2:44:36,8 | +3:01,8
6. SOLBERG H., Ford Focus RS WRC 08, 2:44:47,0 | +3:12,0
7. NOWIKOW, Citroën C4 WRC, 2:46:03,6 | +4:28,6
8. ØSTBERG, Subaru Impreza WRC 2008, 2:46:08,1 | +4:33,1
9. RAUTENBACH, Citroën C4 WRC, 2:47:47,3 | +6:12,3
10. VILLAGRA, Ford Focus RS WRC 08, 2:50:22,3 | +8:47,3
Grzegorz Różycki
Zdjęcia: Citroën Racing oraz oficjalna strona Pettera Solberga
Wortal Francuskie.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane w serwisie YouTube
Najnowsze komentarze