Istotne fakty
– Europa 30 krajów: +0,2 punktu udziałów rynkowych (6,3% -> 6 ,5%)
– Europa zachodnia: +0,1 punktu udziałów rynkowych (6,5% -> 6,6%)
– Europa centralna i wschodnia: -0,2 punktu udziałów rynkowych (4,5% -> 4,3%)
– Rosja: +0,6 punktu udziałów rynkowych (0,3% -> 0,9%)
– Ameryka łacińska: stabilny udział w rynku (2,1% -> 2,1%)
– Chiny: wzrost liczby wydanych samochodów o 11,4%
– w segmencie kompaktowych minivanów, z wynikiem 71.000 sprzedanych egzemplarzy C4 Picasso (w wersji 5 i 7-miejscowej),
– w zakresie ograniczonej emisji CO2 na poziomie 110 g/km dzięki C1.
– sukces osiągnął CITROËN C3 Picasso, który został sprzedany w liczbie 36.000 egzemplarzy w ciągu trzech i pół miesiąca od momentu wprowadzenia na rynek,
– CITROËN C5 kontynuuje swoją dobrą passę z roku 2008 osiągając wynik ponad 44.000 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie,
– dzięki modelom CITROËN Nemo i Berlingo, wprowadzonym do sprzedaży w ubiegłym roku, CITROËN umacnia swoją wiodącą pozycję na rynku lekkich samochodów dostawczych, zyskując 1,7 punktu udziałów rynkowych w Europie zachodniej (10,2% -> 11,9%).
** samochody gotowe + elementy do montażu
1. WYNIKI SPRZEDAŻY
W Europie 30 krajów, CITROËN osiągnął w 1. półroczu 2009 6,5% udziałów rynkowych w segmencie samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych łącznie, co stanowi wzrost o 0,2 punktu na rynku, który wykazuje ogólną tendencję spadkową o 14,4%. Zwiększenie sprzedaży jest szczególnie widoczne w 2. półroczu, kiedy to marka osiągnęła 6,5 % udziałów w rynku.
W Europie zachodniej (18 krajów), na bardzo spadkowym rynku (-12,8%), udziały rynkowe CITROËNA w segmencie samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych zwiększyły się o 0,1 punktu osiągając wynik 6,6%.
Francja: rekordowe pierwsze półrocze
Pierwszych sześć miesięcy tego roku było dla marki CITROËN semestrem rekordowym zarówno pod względem wielkości sprzedaży jak i udziałów rynkowych. Od 30 lat Marka nie osiągnęła 15,9% udziałów w rynku. Na rynku wykazującym spadek o 4,1%, CITROËN jest jedyną marką francuską, która w pierwszym półroczu zwiększyła wyniki sprzedaży (+ 6%), głównie dzięki sukcesowi, jaki odniosły ostatnio wprowadzone produkty: C3 Picasso, C5, C4 Picasso i Berlingo / Nemo.
Niemcy: historyczny wynik
Na silnie rosnącym rynku samochodów osobowych oraz spadkowym rynku lekkich samochodów dostawczych, CITROËN zrealizował najlepszy w swojej historii wynik, zdobywając w pierwszym semestrze 2009 udział rynkowy na poziomie 2,8% (2,6% w tym samym okresie w roku 2008). Dzięki 59.000 zarejestrowanych samochodów, Marka zwiększyła sprzedaż o 31%, na rynku wykazującym 22-procentowy wzrost. Sukces ten osiągnięto głównie dzięki wynikom w segmencie lekkich samochodów dostawczych, w którym to Marka zyskuje +1 punkt udziałów w rynku, oraz dzięki znakomitym wynikom sprzedaży C4, C3 Picasso i Berlingo. Ponadto, w miesiącu czerwcu, Marka po raz pierwszy w historii osiągnęła 3-procentowy udział w rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych łącznie.
Hiszpania: czwarty rok z rzędu w czołówce peletonu
Na rynku wykazującym spadek o 39,8%, CITROËN zyskuje 0,2 punktu osiągając 10,2% udziałów rynkowych. Lider rynku lekkich samochodów dostawczych, CITROËN osiągnął również znakomite wyniki w sprzedaży modelu C5 oraz minivanów C3 i C4 Picasso. C5 zwiększył o 0,7 punktu udziały rynkowe w segmencie w stosunku do roku 2008, a C4 Picasso w dalszym ciągu pozostaje liderem rynku kompaktowych minivanów.
Zjednoczone Królestwo: utrzymanie udziałów na spadkowym rynku, zwiększenie sprzedaży lekkich samochodów dostawczych
W kontekście spadku rynku (-28,1%) w 1. półroczu, CITROËN utrzymuje swoją pozycję, zwłaszcza w drugim trymestrze tego roku, dzięki skutecznej odpowiedzi na ogłoszenie premii za złomowanie i wprowadzeniu na rynek C3 Picasso. Jeżeli chodzi o lekkie samochody dostawcze, Marka zwiększyła swoje udziały o 0,3 punktu. Udział Marki w rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych wynosi łącznie 3,8%.
Włochy: wyjątkowa stabilność, zarówno na rynku samochodów osobowych jak i lekkich samochodów dostawczych
Na rynku wykazującym spadek o 12,3%, CITROËN skutecznie stawia opór tej tendencji i do połowy roku zdobywa 5,1% udziałów rynkowych. Marka utrzymuje swoje 5. miejsce na rynku samochodów osobowych, dzięki udanemu wprowadzeniu do sprzedaży modelu C3 Picasso. CITROËN zachowuje także 4. pozycję w segmencie lekkich samochodów dostawczych zyskując w pierwszym półroczu 1,8 punktu udziałów.
Inne kraje Europy zachodniej: dobre wyniki, zwłaszcza w segmencie samochodów dostawczych.
– w Belgi i Luksemburgu, Marka zwiększyła udziały rynkowe (10% -> 10,3%), głównie dzięki dobrym wynikom sprzedaży lekkich samochodów dostawczych (14,7% -> 15,5%), sukcesowi modelu C4 Picasso, C5 i udanemu wylansowaniu C3 Picasso.
– w Holandii, CITROËN zyskuje 0,4 punktu udziałów (4,9 -> 5,3%) w rynku samochodów osobowych, na którym liderem jest C4 Picasso, i 0,3 punktu w segmencie lekkich samochodów dostawczych (5,4 -> 5,7%), gdzie 2. pozycję w segmencie zajmuje Berlingo.
– w Portugalii i Szwajcarii, Marka jest liderem rynku samochodów dostawczych, z wynikiem odpowiednio 15,4% i 11,3% udziałów w rynku.
– w Austrii, CITROËN osiąga rekordowy w historii udział w rynku lekkich samochodów dostawczych (7%), a pod względem sprzedaży modeli osobowych, obejmuje wiodącą pozycję w segmencie kompaktowych minivanów.
W krajach Europy centralnej i wschodniej, gdzie odnotowano ogólny spadek na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o 31,1%, CITROËN utrzymuje wartość swoich udziałów na stabilnym poziomie (4,5% -> 4,3%). W Słowenii i Rumunii, Marka wykazuje wzrost o odpowiednio 0,4 i 0,5 punktu udziałów w rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych łącznie. W Bułgarii, CITROËN zyskuje 3,7 punktu udziałów rynkowych.
W Rosji, w drugim roku istnienia filii w tym kraju, Marka zwiększyła udziały rynkowe o 0,6 punktu. Na rynku wykazującym wyraźną tendencję spadkową, CITROËN jest jedyną marką, której udało się poprawić wyniki sprzedaży: +38,9% w pierwszej połowie roku. CITROËN C4 zajmuje w dalszym ciągu czołową pozycję pod względem wielkości sprzedaży spośród wszystkich modeli Marki.
W Ameryce Łacińskiej, gdzie dobra kondycja rynku brazylijskiego nie jest w stanie zrekompensować jednak efektów kryzysu na rynku argentyńskim, CITROËN skutecznie opiera się tendencji spadkowej. Dzięki sukcesowi produkowanych lokalnie modeli, C3, C4 sedan i Berlingo, Marka utrzymuje 2,1% udziałów w rynku. W Argentynie CITROËN zyskuje 0,2 punktu udziałów rynkowych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku, natomiast w Brazylii czerwiec okazuje się miesiącem rekordowym pod względem wielkości sprzedaży.
W Chinach, CITROËN zwiększył ilość wydanych samochodów o 11,4 % w stosunku do tego samego okresu w roku 2008. Po stabilnych pierwszych trzech miesiącach, Marka osiągnęła bardzo dobre wyniki w drugim trymestrze, dzięki znakomitej sprzedaży C Elysée i C-Quatre. Na szczególną uwagę zasługuje również sukces ostatnio wylansowanych produktów: C- Quatre w wersji hatchback i sedan, C Elysée hatchback oraz Grand C4 Picasso.
2. CITROËN W OBECNEJ CHWILI TO…
Produkty, które odniosły sukces
– jeden lekki samochód dostawczy na 8 sprzedanych w Europie to CITROËN
– prawie jeden samochód marki CITROËN na 5 sprzedanych, to lekki samochód dostawczy.
Technologie przyjazne środowisku
CITROËN, który jako pierwszy wdrożył system Stop&Start w modelach C2 i C3 oraz jako twórca filtra cząstek stałych, zapewnia swoim klientom globalną skuteczność w zakresie ekologii i kosztów eksploatacji.
Jakość produktów na najwyższym poziomie
Innym istotnym atutem marki jest jakość jej produktów, która osiąga obecnie niezwykle wysoki poziom.
Na przykład, w ostatnim raporcie ADAC (niemiecki automobilklub), CITROËN plasuje się na czele klasyfikacji pod względem niezawodności w segmencie kompaktowych minivanów wraz z modelami C4 Picasso i Xsara Picasso. Osiągnięcie to potwierdzone zostało w Zjednoczonym Królestwie wynikami ankiety dla klientów przeprowadzonej przez JD.POWER, którzy wskazali C4 Picasso jako najlepszy minivan na rynku.
3. 2009, ATUTY, KTÓRE POZWOLĄ STAWIĆ CZOŁA RYNKOWI W DRUGIEJ POŁOWIE ROKU
CITROËN dysponuje mocnymi atutami, aby stawić czoła rynkowi w nadchodzących miesiącach: nowymi produktami i dynamiczną polityką Marki. W roku 2009, CITROËN otwiera nowy rozdział w swojej historii, o czym świadczy chociażby niedawna zmiana wizerunku Marki (logo, slogan reklamowy, zmiana wizerunku punktów sprzedaży…).
ta nowa dystynktywna linia obejmowała będzie modele o silnym, indywidualnym charakterze. Dzięki wdrożeniu linii DS, CITROËN zaproponuje samochody dla klientów poszukujących zindywidualizowanych produktów, oryginalnej architektury, stylu, niepowtarzalnych wrażeń z jazdy i wyrafinowania. CITROËN DS3, który zostanie zaprezentowany we Frankfurcie, zainauguruje tę nową linię.
– w zakresie sprzedaży do firm, ambicją Marki jest z jednej strony podwojenie udziałów w rynku samochodów osobowych, a z drugiej strony, uplasowanie się na stałe w pierwszej trójce w Europie pod względem wielkości sprzedaży samochodów dostawczych. Aby osiągnąć ten cel, CITROËN otworzy w Europie 500 ośrodków Business Centers.
– w zakresie sprzedaży samochodów używanych, Marka wdraża międzynarodowy program CITROËN Select. Wzmocnione zostaną także struktury wewnętrzne, w celu poprawienia skuteczności marketingowej w procesie sprzedaży samochodów używanych, w szczególności zwiększenia wartości odsprzedaży samochodów Marki.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze