Koncern PSA Peugeot Citroën ma kolejny powód do domy i radości – w zakładzie Sevelnord wyprodukowano dwuipółmilionowy samochód. Był to Citroën Jumpy przygotowany na zamówienie francuskich pocztowców, z którymi Citroën współpracuje już od dekady oferując im samochody przystosowane do specyfiki ich pracy.
W ciągu ostatnich pięciu lat Citroën dostarczył pocztowcom 25.000 pojazdów przystosowanych do wymogów tej branży. Jubileuszowy, 2,5-milionowy samochód z Sevelnord, jest jednym z 1.200, które Citroën ma dostarczyć do La Poste w ciągu dwóch lat. Warto podkreślić, że Citroën wraz ze swoim partnerem, firmą Faurecia, wprowadził do tych samochodów jedenaście modyfikacji mających na celu jak najlepsze dostosowanie produkowanych aut do oczekiwań klienta. Wśród zmian są specjalne siedzenia ułatwiające pracę pocztowcom w czasie wykonywania obowiązków, integracja z samochodem modułu eko-jazdy, system geolokalizacji, specjalne zawiasy, czy wreszcie ogranicznik prędkości do 110 km/h.
Pocztowcy odbierają aktualnie dwie wersje Jumpy’ego – przeszkloną służącą do przewożenia listów oraz zabudowaną, która wykorzystywana jest do transportu paczek.
Citroën Jumpy pojawił się na rynku przed dwudziestoma laty. Od tamtej pory wyprodukowano już ponad 530.000 egzemplarzy tego samochodu użytkowego. Francuscy pocztowcy cenią go za modularną budowę, wygodę użytkowania i komfort jazdy. Wytrzymały i prosty w obsłudze Jumpy doskonale nadaje się do zadań, z jakimi borykają się pocztowcy. Dynamiczny i wszechstronny jest w stanie zabrać na pokład nawet 7 m³ ładunku, do którego łatwo się dostać dzięki przesuwnym drzwiom bocznym oraz otwierającym się o 180° drzwiom tylnym.
Od stycznia do maja bieżącego roku w samej tylko Francji zarejestrowano ponad 3.500 egzemplarzy Citroëna Jumpy.
Zakład w Sevelnord produkuje cztery różne modele samochodów. Roczna wydajność tej fabryki, to około 80.000 pojazdów. Średnio każdego dnia 2.500 pracowników produkuje tu 470 aut.
KG; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze