Citroën C3 Aircross, to ciekawy samochód. Może się spodobać nawet osobom, które do tej pory nie brały pod uwagę zakupu SUV-a. Dobry do miasta, ale może się okazać wiernym towarzyszem pozamiejskich eskapad. Właśnie się okazało, że jazdy testowe tym modelem dziennikarze uznali za najlepsze w całym 2017 roku!
Tym razem oceniano nie tyle samochody, co raczej eventy, czyli w tym przypadku jazdy testowe dla dziennikarzy. Citroën C3 Aircross okazał się pod tym względem najlepszy, a konkurencyjnych imprez było sporo – łącznie w minionym roku zorganizowano 79 takich eventów. Mowa oczywiście o imprezach międzynarodowych.
Siedemdziesiąt dziewięć jazd i przeszło tysiąc dziennikarzy motoryzacyjnych, którzy wzięli w nich udział. Wszystkich ich przepytała agencja Advent, która bada opinie i na tej podstawie przyznaje nagrody. Okazuje się, że zespół pracujący przy imprezie związanej z C3 Aircrossem najlepiej wykonał swoją pracę. Jazdy testowe miejskim SUV-em Citroëna odbyły się we wrześniu na drogach Korsyki, w pobliżu Ajaccio.
Siedemdziesiąt dziewięć jazd testowych w ciągu roku, to dużo. Wychodzi praktycznie trzy imprezy na każde dwa tygodnie. Aż tyle międzynarodowych eventów zorganizowali producenci samochodów w 2017 roku. Niełatwo było więc zwyciężyć w ubiegłorocznych zmaganiach. Dziennikarzy trudno zaskoczyć, są przyzwyczajeni do wielu wygód i atrakcji. Powiedziałbym wręcz, że niektórzy przedstawiciele tego środowiska są zmanierowani, rozpuszczeni ;-) Choć wielu z nich, może nawet większość, poważnie podchodzi do swojej pracy i dla nich faktycznie samochody są najważniejsze.
Jakiej ocenie tych przeszło tysiąc żurnalistów poddało jazdy testowe? Oceniano takie kryteria, jak jakość jazd testowych, logistykę eventu, jakość prezentacji oraz ogólne zadowolenie. Zorganizowane na Korsyce jazdy testowe Citroënem C3 Aircross zostały przez dziennikarską brać uznane za najlepsze w całym 2017 roku! Aż trzy ze wspomnianych wyżej czterech ocen C3 Aircross zapisał na swoje konto. Były to logistyka, jakość prezentacji oraz ogólne zadowolenie. Spodobała się m.in. lokalizacja wydarzenia i trasy świetnie współgrające z charakterem samochodu.
Citroën zapewnił też odpowiednie grono osób, z którymi mogli się spotkać dziennikarze – odpowiedzialnych za projekt, design oraz produkt. Również doświadczenie zaangażowanych w organizację eventu osób ma w takich przypadkach ogromne doświadczenie.
Wprowadzony na rynek w październiku ubiegłego roku Citroën C3 Aircross zanotował już 50.000 sprzedanych egzemplarzy w Europie, z czego 23.000 w samej tylko Francji. Auto zdobyło też wiele nagród, w tym m.in. Autobest 2018, Najlepszy SUV oraz Car of the Year w Argus Awards 2018. Jest też w ścisłym finale konkursu Car of the Year, którego wyniki ogłoszone zostaną 5. marca w Genewie.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze