Mamy w tym tygodniu wyjątkową okładkę tygodnika MOTOR. Największe zdjęcie przedstawia bowiem wizualizację Dacii Kwid – elektrycznego miejskiego crossovera, który ma wkrótce trafić na rynek. Pisaliśmy już o takich planach, a teraz temat rozwija prasa motoryzacyjna.
MOTOR nr 09 (3479) z 24.II.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, Ami, C3 Picasso, C4, C5, 206, 207, 308, 8, 12, Captur, Clio, K-ZE, Kwid, Laguna, Megane, 1100, 1300, Duster, Kwid, Lastun, Lodgy, Logan, Nova, Sandero, Astra, Corsa, Combo, Crossland X, Grandland X, Mokka X
O Citroënach Ami oraz 2CV wspomina w liście do redakcji tygodnika MOTOR Jazek Borzęcki z Krakowa (strona 4.).
Na tej samej stronie jest też list, który mnie mocno ubawił. Jakiś Piotrek napisał, że jest fanem Volkswagena Golfa i uważa ten model za najciekawsze auto kompaktowe. Nie wiem, co ciekawego jest w Golfie, bo według mnie nic. Pierwszą generację można uznać za w pewien sposób przełomową, ale według mnie ten samochód zdobył wielką popularność właśnie tym, że jest nijaki, a przez to może pasować wielu osobom o niesprecyzowanym guście.
Temat Dacii, jej były, obecnych i przyszłych modeli, MOTOR rozwija na stronach 6-9. Najwięcej miejsca poświęcono modelowi Kwid (jest już od paru lat model Renault o tej nazwie oferowany głównie w Indiach, ale też w Ameryce Łacińskiej i Afryce), który pod rumuńska marką ma być autem elektrycznym o zasięgu rzędu 270 km. MOTOR szacuje, że samochód może kosztować nawet ok. 50.000 zł i pojawi się na rynku już w przyszłym roku. To odpowiednik spalinowego Kwida oraz elektrycznego Renault City K-ZE oferowanego od ubiegłego roku w Chinach.
Poza tym MOTOR przypomniał Dacie 1100 (licencja Renault 8), 1300 (licencja Renault 12), Nova, Lastun, Logana, Dustera i Sandero. Pojawiło się też odniesienie do Renault Captura.
Krótka notatka o planach wprowadzenia Opka na japoński rynek pojawiła się na stronie 10. Do Kraju Kwitnącej Wiśni pojadą na początek Corsy, Combo Life i Grandlandy X. MOTOR napisał też, że Opel należy do Grupy PSA.
Krótki cennik Dacii Lodgy pojawił się na stronie 11.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 12. MOTOR wspomina Dacię Sandero, Citroëna C4, Peugeota 308 oraz Opla Mokkę X.
Na stronie 13. MOTOR podsumował styczniową sprzedaż 10 najpopularniejszych marek w Polsce. Renault zajęło siódme miejsce, a dwa oczka niżej uplasowała się Dacia.
Czy Renault Captur II z litrowym silnikiem benzynowym o mocy 100 KM to dobry pomysł? Próbowałem odpowiedzieć na to pytanie w obszernym teście takiego samochodu. Teraz MOTOR poddał próbie dokładnie ten sam egzemplarz samochodu. Znajdziecie ów test na stronie 27. Musze nieskromnie przyznać, że napisałem nieporównywalnie więcej. Redaktor Struk uznał, że dynamika jest wyraźnie lepsza, niż dane fabryczne, ale silnik generuje nieprzyjemny dźwięk i wibracje. Pochwalił za to dobre wykończenie, przestronność, pojemny bagażnik (wspomniał o przesuwanej kanapie), pewność prowadzenia oraz cicho pracujące zawieszenie. Doszukał się za to jakichś problemów z trakcją i niezbyt precyzyjnej pracy lewarka skrzyni biegów. Nie spodobało mu się też spalanie. Uzyskał 7,0 l/100 km. Ja miałem o pół litra niższe.
Nieźle oceniono nowego Opla Astrę wspominając przy tym także koncern PSA (strony 28-29). Dobra nota spowodowana była nie tylko korzystną ceną.
Renault Clio II pokazano na zdjęciu zamieszczonym na stronie 32. Wśród aut, dla których porównano ceny usunięcia usterek spowodowanych typową stłuczką wspomniano – na stronach 33-35 – Citroëna C5 II, Dacię Logan I, Peugeota 207, Renault Lagunę III oraz Renault Megane III. To samo uszkodzone Clio pojawiło się na małej fotce jeszcze raz na stronie 35. Wyżej z kolei dostrzeżecie przód Clio III R.S.
Dacia Duster znalazła się na dziewiątym miejscu zestawienia najlepszych modeli wg brytyjskiego Carbuyer (strona 41.).
O najlepszych i najgorszych zawieszeniach traktuje artykuł zamieszczony przez MOTOR na stronach 42-47. Nie zabrakło tam odniesień do aut francuskich. Wzmiankowano tylną belkę z drążkami skrętnymi, zawieszenie hydropneumatyczne, skrętną tylną oś (4Control), a wspomniano Peugeota 206, Citroëny C4 i C5, Renault Megane i Lagunę
Citroën C3 Picasso ppjawił się w roli potencjalnego rywala dla opisanego na stronach 48-51 Opla Merivy.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze