Jakiego używanego SUV-a z silnikiem benzynowym wybrać? Na to pytanie starał się odpowiedzieć magazyn motoryzacyjny WhatCar? Zobaczcie, jak wypadł Citroen C5 Aircross w porównaniu z Mazdą CX-5 i Hondą CR-V?
Mazda CX-5 to wszechstronny i dobrze wyposażony model napędzany 2-litrowym silnikiem Skyactiv-G 165, który jako jedyny w tym zestawieniu nie posiada turbo. Jednostka współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Pierwszym z konkurentów jest francuz: Citroen C5 Aircross. Model został wyposażony w silnik 1.6 PureTech o mocy 180 KM. Napęd jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Drugim rywalem jest Honda CR-V. Pod maską pojazdu znajduje się 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC Turbo o mocy 190 KM, który współpracuje z przekładnią CVT. Jako jedyny model w zestawieniu Honda ma napęd na wszystkie koła.
Prowadzenie
Według WhatCar? Citroen C5 Aircross i Honda CR-V są przyjemniejsze w prowadzeniu i sprawniej radzą sobie z wyprzedzaniem niż Mazda. Silnik CR-V jest głośniejszy od Mazdy, ale ma przyjemniejszy dźwięk więc mniej daje się we znaki pasażerom. Benzynową jednostkę C5 Aircrossa słychać tak, jakby była „owinięta bawełną”. Zauważalnie mniej męczy od napędów rywali nawet wtedy, gdy pracuje na wysokich obrotach. Najlepiej oceniono skrzynię biegów C5 Aircrossa. Według WhatCar? ma szybszą reakcję i sprawniej zrzuca bieg do właściwego przełożenia. Francuski model przoduje również wytłumieniem wnętrza. „Gdy przesiądziesz się do innego samochodu, wszystko stanie się głośniejsze” – pisze WhatCar?.
Jaki jest komfort jazdy?
Pod względem prowadzenia, między Citroenem a Mazdą istnieją duże różnice. CR-V uplasował się gdzieś po środku a model uznano za najbardziej wszechstronny. CX-5 dostrojono do bardziej sportowego charakteru jazdy, dlatego pasażerowie mogą odczuwać, gdy samochód wjedzie nawet na mniejsze nierówności. Citroen skupił się przede wszystkim na komforcie. Brytyjski magazyn przekonuje, że „jeśli lubisz miękką jazdę, będziesz modelem zachwycony”. Samochód ma tendencję do kołysania przy wyższych prędkościach.
Mazda CX-5 ma najlepiej zaprojektowane wnętrze. Analogowe tarcze zegarów są czytelne a obsługa intuicyjna. Model zaplusował systemem multimedialnym, który uznano za responsywny, logicznie zaprojektowany i łatwy do opanowania.
Ekran C5 Aircrossa o przekątnej 8-cali znajduje się wysoko i nie odwraca uwagi kierowcy od drogi. WhatCar? wskazuje na opóźnienia w działaniu i niezbyt dobrą rozdzielczość. System CR-V ma mało nowoczesny interfejs i brakuje mu funkcjonalności systemu C5 Aircrossa. Obsługa w przypadku tego pojazdu jest skomplikowana i dużo czasu zajmuje, by ją opanować.
Jeśli chodzi o jakość wykończenia wnętrza, Mazda CX-5 wygrywa porównanie. CR-V zrobił duży krok naprzód w stosunku do swojego poprzednika. Do wykończenia wykorzystano solidne, ale jednocześnie tanie materiały. Citroen C5 Aircross prezentuje się atrakcyjnie, ale bez luksusów. Widać to na przykład w górnej części deski rozdzielczej, którą wykonano ze sztywnego plastiku. Zarówno C5 Aircross, jak i CR-V mają duże bagażniki. W pierwszym modelu przestrzeń bagażowa jest dłuższa, w drugim wyższa. Do obu modeli zapakujemy dziewięć małych walizek. CX-5 zabierze ich tylko osiem.
Werdykt
Porównanie zwyciężyła Mazda CX-5. Wśród zalet wymienione zostały: bezpieczeństwo, dobre wyposażenie i prowadzenie pojazdu. Nie obyło się jednak bez wad, wśród których wymieniono niewystarczające osiągi i mały bagażnik. Na drugim miejscu uplasował się Citroen C5 Aircross, który został doceniony za mocny silnik, cenę, wyciszenie przy jeździe z prędkością autostradową oraz niskie spalanie. We francuskim modelu nie spodobał się miękki charakter jazdy, niewystarczająca przestrzeń nad głową w wersji z szyberdachem a system multimedialny został określony jako taki sobie. Honda CR-V, która zajęła trzecią pozycję ma doskonałą widoczność, duży bagażnik, sporo miejsca dla pasażerów oraz przyzwoite osiągi. Przegrała porównanie m.in. mało nowoczesnymi multimediami, wysoką ceną oraz nielogiczną obsługą systemu.
Źródło: WhatCar?
Najnowsze komentarze