I nie są to Włochy! Fiat sprzedał już w tym roku – do listopada włącznie – 388.000 swoich samochodów w Brazylii. Jest niekwestionowanym liderem tamtejszego rynku i nawet zwiększa swoje udziały rynkowe w tym kraju!
Sukces to słowo, które dobrze definiuje listopad dla Fiata w kraju samby. W tym okresie marka osiągnęła imponujące wyniki. Oprócz ponownego utrzymania pozycji lidera rynku brazylijskiego, z prawie 45 tysiącami sprzedanych egzemplarzy, Fiat wypracował udział w rynku na poziomie 23,3%, co oznacza wzrost o 1,2 p.p. w porównaniu do poprzedniego miesiąca i 4,4 p.p. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. A na tym się nie kończy: marka ma także cztery modele wśród 10 najlepiej sprzedających się aut w miesiącu.
Strada ciesząca się bardzo wysokimi wartościami rezydualnymi zapewniła drugie miejsce z 9.240 sprzedanymi egzemplarzami. Mobi zajął trzecie miejsce w rankingu z 8.725 rejestracjami, co jest najlepszym miesięcznym wynikiem sprzedaży od czasu jego wprowadzenia na rynek w tym kraju. Znane i lubiane Argo plasuje się na piątej pozycji z liczbą 7.737 sprzedanych egzemplarzy. Z kolei Fiat Cronos uplasował się na dziewiątym miejscu w kraju z 6.575 rejestracjami i historycznym rekordem, ponieważ w tym okresie model osiągnął również najwyższą sprzedaż od czasu pojawienia się na rynku brazylijskim. Dodajmy, że we wrześniu bieżącego roku wyprodukowano ćwierćmilionowy egzemplarz, acz jest on produkowany w kraju sąsiednim – w Argentynie.
Również w wynikach skumulowanych za jedenaście miesięcy bieżącego roku Fiat ma się czym pochwalić. Do tej pory sprzedano 388.000 egzemplarzy samochodów, co plasuje Fiata na czele brazylijskiego rynku z ponad 150.000 przewagi przed marką zajmującą drugie miejsce w kraju. W wynikach za jedenaście miesięcy Fiat ma 22% udziału w rynku. Podsumowując, Strada pozostaje najlepiej sprzedającym się pojazdem w Brazylii, z ponad 103.000 rejestracji. Ponadto Fiat umacnia swoją pozycję lidera w trzech kategoriach: hatchbacków (24,8%), pick-upów (50,9%) i samochodów dostawczych (36,9%).
Pomimo krótkiego czasu na rynku, jeden z najnowszych członków rodziny Fiata zdobył już duże uznanie. Doceniany przez opinię publiczną i media Fastback sprzedał się w ponad 15.000 egzemplarzy od momentu wprowadzenia na rynek. Warto też wspomnieć, że ma już na swoim koncie pokaźną listę nagród zdobytych w ostatnich tygodniach w nagrodach UOL Carros, Top Car TV, Abiauto i Car Magazine.
„Rok jeszcze się nie skończył, ale Fiat już ugruntował swoją pozycję absolutnego lidera roku 2022 w naszym kraju. Z każdym miesiącem marka prześcigała samą siebie i nie inaczej było w listopadzie ze wzrostem wolumenu sprzedaży i udziału w rynku. Nawiasem mówiąc, ostatni miesiąc upłynął pod znakiem premiery Abartha Pulse, podrasowanego SUV-a, który wnosi do segmentu dodatkową dawkę sportowego charakteru i którego połowa rocznej produkcji sprzedała się w ciągu zaledwie trzech dni. Fastback również dobrze sobie radził w listopadzie, coraz bardziej podbijając rynek. Wszystko to jest wynikiem szeregu innowacji marki, zaangażowania sieci dealerskiej i zaufania klientów do Fiata” – powiedział Herlander Zola, starszy wiceprezes Fiata i Abartha w Ameryce Południowej.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze