Alfa Romeo otwiera księgi zamówień na wyczekiwanego Juniora – dawniej Milano – z którym marka powraca do największego segmentu w Europie. W 100% elektryczna Alfa Romeo Junior rozpoczyna się od wyboru mocy 115 kW (156 KM) lub nawet 175 kW (240 KM) dla wyjątkowo sportowej edycji. Można nim jeździć już od 39 000 euro (w tym podatek i koszty przygotowania). Oczekuje się, że Junior pojawi się w holenderskich salonach Alfa Romeo we wrześniu. Oczekuje się, że Alfa Romeo Junior z wydajnym hybrydowym układem napędowym 48V pojawi się w trzecim kwartale 2024 roku.
Nowa Alfa Romeo JUNIOR łączy włoski styl ze sportowymi właściwościami jezdnymi, nie tracąc przy tym na komforcie. Model oferuje najniższą masę spośród wszystkich kompaktowych samochodów klasy premium i doskonałą aerodynamiczną stylizację, z historycznie odpowiednim „ściętym” tyłem („coda tronca”) w nawiązaniu do legendarnej Alfy Romeo Giulia TZ. Junior o długości 4,17 m mieści pięć osób i ma duży bagażnik o pojemności 400 litrów.
Alfa Romeo rozpoczyna dostawy w 100% elektrycznego wariantu modelu. Wykorzystuje on akumulator o pojemności 54 kWh i wysokiej gęstości energii. Akumulator litowo-jonowy o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym 260 Nm zapewnia w tej wersji zasięg ponad 400 kilometrów (dane przed homologacją WLTP). Junior jest wyposażony w 3-fazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW. Ładowanie od 20 do 80% można wykonać w 27 minut na stacjach szybkiego ładowania DC o mocy 100 kW. Na stacji ładowania 11 kW (3-fazowej) sesja ładowania od 0 do 100% trwa 5 godzin i 45 minut. Alfa Romeo Junior rozwija prędkość maksymalną 150 km/h i osiąga 100 km/h z miejsca w 9 sekund.
Sugerowana cena detaliczna Alfy Romeo Junior zaczyna się od 39 000 euro (w tym podatek i koszty dostawy). Aby zaprezentować ten nowy kompaktowy model Alfy Romeo, dostępna będzie również wersja wprowadzająca: Junior Speciale. Wersja ta będzie dostępna w cenie od 41 000 euro. Obie wersje modelu kwalifikują się do dopłaty dla aut na prąd.
Każdy Junior posiada bardzo bogate wyposażenie. Standardem jest tapicerka materiałowa Icona z niebieskimi akcentami, automatyczna klimatyzacja, czujnik deszczu, system bezkluczykowego uruchamiania, 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz system informacyjno-rozrywkowy z 10,1-calowym wyświetlaczem. Dalsze standardowe wyposażenie obejmuje 18-calowe felgi aluminiowe Aero, elektrycznie regulowane lusterka drzwiowe, światła LED, adaptacyjny tempomat, tylne czujniki parkowania oraz system zapobiegania kolizjom z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze