• Najnowsze
Citroen 2CV Charleston

Citroen 2CV Charleston ma już 40 lat! Edycja specjalna, która zdobyła serca klientów

2020-10-28

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

2021-01-20
Szef Peugeota i Citroena o koronawirusie i fuzji z Fiatem. „Zdrowie jest priorytetem”

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

2021-01-20

Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021

2021-01-20

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

2021-01-20

Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!

2021-01-20

Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu

2021-01-20

Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia

2021-01-20
Renault 21 Turbo

Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż

2021-01-19
Dacia Bigster

Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”

2021-01-19
Opel Vivaro-e

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

2021-01-19
czwartek, 21 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroen 2CV Charleston ma już 40 lat! Edycja specjalna, która zdobyła serca klientów

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-10-28
w Citroen, Historia, Wiadomości
Czas czytania4min czytania
229 17
1
Citroen 2CV Charleston
211
UDOSTĘPNIEŃ
703
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

Podczas salonu samochodowego w Paryżu w 1980 roku zadebiutował Citroen 2CV w dwukolorowej wersji Charleston. Limitowana edycja cieszyła się wśród klientów takim wielkim sukcesem, że pozostała w ofercie aż do zakończenia produkcji modelu w 1990 roku.

W październiku 1980 roku podczas salonu samochodowego w Paryżu zadebiutował Citroen 2CV w limitowanej do 8.000 egzemplarzy serii Charleston. W tym roku mija więc 40 lat od premiery wyjątkowej kaczki, która bardzo szybko zdobyła serca klientów marki. „Aby zadowolić purystów 2CV, zastosowano okrągłe reflektory z czerwoną obudową” – głosiła informacja prasowa marki. Citroen 2CV Charleston został wyróżniony także dwukolorowym nadwoziem oraz specjalną, jasną tapicerką. We Francji elegancki i ekscentryczny pojazd kosztował 24.800 franków. 

Wersja Charleston odniosła wielki sukces, do tego stopnia, że w lipcu 1981 roku Citroen zdecydował, że na stałe dołączy model do swojego katalogu. Seryjny samochód nieznacznie różnił się od wersji specjalnej chromowanymi reflektorami i szarą tapicerką. Masową produkcją zajmował się zakład w Levallois.

Początkowo w sprzedaży znajdowała się wyłącznie jedna wersja kolorystyczna łącząca czerń z bordowym lakierem Delage Red. W lipcu 1982 roku w katalogu pojawiła się wersja żółto-czarna, ale w lipcu 1983 roku została zastąpiona modelem o dwóch odcieniach szarości: Night Grey i Cormorant Grey.

W 1988 roku Citroen kontynuował produkcję 2CV w wariancie Charleston w fabryce Mangualde w Portugalii. Egzemplarze, które wyjechały z tego zakładu można rozpoznać po szybach, na których widnieje nazwa hiszpańskiego szklarza „Covina”.

27 lipcu 1990 roku o godzinie 16:30 linię montażową w Mangualde opuścił ostatni 2CV Charleston w szarym kolorze nadwozia. Był to również ostatni z 5.114.969 wyprodukowanych egzemplarzy 2CV modelu, który stał się ikoną motoryzacji i ulubieńcem kolekcjonerów klasycznej motoryzacji na całym świecie.

Zobacz także: Pięć tygodni na gruszkach, czyli znowu jeździłem Xantią

Ile kosztuje Citroen 2CV Charleston dziś?

Za nadający się do jazdy egzemplarz Citroena 2CV Charleston w dobrym stanie trzeba zapłacić ok. 14.500 euro. Cena dotyczy oryginalnej wersji limitowanej. Seryjny wariant kupimy za ok. 10.500 euro. Francuska marka oferuje również miniaturki i breloczki do kluczy przedstawiające model w swoim internetowym butiku. Gadżety również cieszą się dużym zainteresowaniem. Jedna na pięć sprzedanych miniatur to 2CV Charleston!

Jako ciekawostkę dodamy, że w 2008 roku, z okazji 60. rocznicy powstania 2CV, wprowadzono na rynek limitowaną edycję Citroena C3 Pluriel Charleston z tym samym dwukolorowym nadwoziem.Citroen C3 Pluriel Charleston

Specjalne edycje 2CV na poszczególnych rynkach:

Francja:

  • 1976: 2CV Spot
  • 1980: 2CV Charleston
  • 1981: 2CV 007 James Bond
  • 1983 i 1984: 2CV France 3
  • 1985 i 1986: 2CV Dolly
  • 1986: 2CV Cocorico

Hiszpania:

  • 1982: 2CV Marcatelo

Niemcy i Szwajcaria:

  • 1985: 2CV Ente Grün

Anglia:

  • 1987: 2CV Bamboo

Belgia:

  • 1988: 2CV Perrier

Galeria

Citroen 2CV Charleston

Newsletter

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 2CVC3 PlurielCitroenhistoria
Udostepnij84Tweet53Udostepnij15
Poprzedni

Nowy Opel Crossland debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?

Następny

Citroen Berlingo Van nagrodzony za praktyczność i niskie koszty eksploatacji

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Citroen Berlingo Van

Citroen Berlingo Van nagrodzony za praktyczność i niskie koszty eksploatacji

Renault Dacia Zdunek

Renault i Dacia na podium w Wielkim Teście Salonów Auto Świata

Grupa PSA logo

Peugeot sprzedaje 7% udziałów firmy Faurecia przed połączeniem z Fiatem

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • lopoo o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Daniel o Stellantis wystartował, ale Tavaresa czeka bardzo trudne zadanie. Czy sobie poradzi?
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Roman o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Pee o Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Wz o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Francószkie o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów
    • Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021
    • Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!
    • Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż
    • Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”
    • Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]francuskie.pl
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    1
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.