Citroën w 1993 roku sprzedawał takie modele jak Citroën XM, Xantia, ZX czy AX. Daleko przed marką były jeszcze premiery takich modeli jak Xsara Picasso. A jednak właśnie wtedy powstały pierwsze szkice minivana, który miał później trafić do produkcji.
Autorem powyższej pracy jest jeden z projektantów Citroëna, znany już Czytelniczkom i Czytelnikom Francuskie.pl Daniel Abamson. To on w 1993 roku zaprojektował minivana, który miał być produkowany przez Citroëna. Rysunek jest bardzo szczegółowy i ujawnia wiele zamierzeń projektowych.
Zobacz: nowe samochody Citroëna. Sprawdź promocję
Uwagę zwraca przód z bardzo dużymi szewronami, mocno podniesiony w górę, z dużym grillem i wycięciem w masce mieszczącym logo. Duże światła z obłym kształtem mają już coś wspólnego z tymi z późniejszegp Picasso, chociaż kształtu całego przodu nigdy nie wykorzystano. Bardzo nowocześnie wygląda projekt felg, które wydają się być pełne, z czerwonymi wstawkami, zmniejszącymi optycznie ich ciężar. Warto docenić też ich spory rozmiar – w tamtym okresie montowano zwykle 14” lub 15” koła.
Zobacz: Tak się zaczęła historia Citroëna Activa 2
Przednia szyba to również dzieło sztuki designerskiej, mocno zachodzi na dół maski silnika. Jej kształt to odwrócone szewrony. Z kolei bok samochodu zawiera interesujące rozwiązania, które później wykorzystano m.in. w C4 Picasso, czyli nisko schodzące szyby z przodu. Tylne są za to zmniejszone optycznie, co powiększa wizualnie samochód – rozwiązanie, które stosuje się dzisiaj w SUVach i crossoverach.
Zobacz: Jak mały samochód Citroëna znalazł się na głowie dziecka?
Projekt nie wygląda wcale na rok 1993 – przypomina raczej zupełnie współczesne auta, co pokazuje jak zaawansowane były prace graficzne nad nowymi modelami w tamtych latach.
Ilustracja dzięki uprzejmości Daniela Abramsona, projektanta Citroëna
Najnowsze komentarze