Czy Peugeot 308 będzie produkowany w Wielkiej Brytanii i w Niemczech?

3 27

Grupa PSA wprowadza zmiany na linie montażowe swoich fabryk. Według informacji, do których dotarł magazyn Automotive News Europe, produkcja modeli Peugeot 308 i Opel Astra może zostać przeniesiona do Wielkiej Brytanii i Niemiec.

Obecnie Opel Astra jest produkowany w fabryce w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii i w Gliwicach. Z kolei za montaż Peugeot 308 jest odpowiedzialny zakład w Sochaux we Francji. Wkrótce mogą jednak nastąpić zmiany w lokalizacji produkcji kompaktów PSA. Koncern jest w trakcie oceny fabryki w Ruesselsheim w Niemczech oraz brytyjskim Ellesmere Port pod kątem przejęcia nowej generacji Astry. Według informacji Automotive News, nowe generacje kompaktów Opla i Peugeota, które powstaną na tej samej platformie, będą montowane w tym samym obiekcie.

Największe komplikacje mogą dotyczyć brytyjskiego zakładu, ze względu na nierozwiązaną sytuację brexitu. Gdyby kraj opuścił Unię Europejską bez umowy handlowej, zakład w Ellesmere Port najprawdopodobniej ograniczyłby się wyłącznie do montażu pojazdów z kierownicą po prawej stronie.

Rzecznik Grupy PSA powiedział, że koncern rozważa budowę Opla Astry w Wielkiej Brytanii, ale nie skomentował, przeniesienia produkcji Peugeota 308. Grupa PSA oprócz 308, w Sochaux montuje także modele Peugeot 3008 i Opel Grandland X. Ze względu na dużą popularność 3008, przeniesienie 308-ki do innego zakładu pomogłoby przenieść moce produkcyjne na popularnego francuskiego SUV-a. A co z Gliwicami? Francuski koncern niedawno ogłosił, że polska fabryka zajmie się montażem dużych samochodów dostawczych.

Źródło: Automotive News Europe

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
MichałMichałchros Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
chros
Gość
chros

Przecież można być pewnym Astra VI będzie robiona w Niemczech. Ponoć Elesmare Port ma za małą moc produkcyjna (dlatego Astra zawsze powstawała w co najmniej dwóch fabrykach).
Szkoda Gliwic bo z osobówek co się robi 200 tys sztuk rocznie zejdą do dostawczaków co sie duzo mniej robi. Ciekawe czy produkcja 100 tys przekroczy. Statystyki sprzedaży dostawczaków tego nie wróżą….

Michał
Gość
Michał

W 2018 roku Opel w Gliwicach wyprodukował 106,5 tys. aut. Mówimy tutaj o modelach: Astra K, Astra J sedan, Astra GTC i Cascada. Obecnie pożegnano dwa modele: GTC i Cascada, czyli znowu w tym roku może być gorszy wynik. Pogorszyła się sprzedaż Astry J sedan do Turcji, z uwagi na problemy gospodarcze tamtego kraju. Na dostawczakach wyjdziemy lepiej, bo po rozstaniu z Fiatem, Peugeot Boxer i Citroen Jumper mają szansę na większe zaistnienie na rynku -większe moce produkcyjne w Gliwicach. Pojawi się brat bliźniak – Opel Movano, bazujący już na technologii PSA, a kolejne pytanie – co zrobi Toyota? Może… Czytaj więcej »

Michał
Gość
Michał

Moim zdaniem Astra L będzie produkowana na rynek europejski w Niemczech, a na rynek brytyjski – w Wielkiej Brytanii. Zakłady w Niemczech muszą mieć nowe modele do produkcji, bo po wycofaniu Adama, robi się problem z fabryką w Eisenach. Corsa raczej będzie produkowana w fabrykach w Hiszpanii lub Słowacji.