Fiat przygotowuje się do kompletnej modernizacji swojej oferty. W planach jest 10 samochodów, obejmujących m.in. odrodzenie segmentu B. Włoska marka nie chce wracać do nazwy Punto, ale w ofercie pojawi się m.in. nowa Panda.
10 nowości wydaje się bardzo obiecującym rozwinięciem gamy, ale tylko cztery nowe modele zobaczymy na Starym Kontynencie. Będzie to Fiat 500, samochód segmentu B, który zadebiutuje w 2023 roku oraz trzy crossovery. Pozostałe pojazdy są przeznaczone dla Ameryki Południowej.
Nowy Fiat „nie nazywa się Punto”
Jednym z najbardziej oczekiwanych samochodów włoskiej marki jest następca Punto, który będzie musiał zmierzyć się z konkurentami w segmencie, do którego należą: Renault Clio, Ford Fiesta i Volkswagen Polo. Podstawa technologiczna będzie wspólna z Oplem Corsą i Peugeot 208.
Fiat zrezygnował z produkcji Punto w 2018 roku, ale w tak ważnym segmencie nie powinno być luki, dlatego już trwają prace nad następcą. Włoska marka nie zamierza za bardzo nawiązywać do poprzednika a przynajmniej nie nomenklaturą. Auto ma „rozmiar Punto, ale nie nazwa się Punto” – powiedział w wywiadzie dla brytyjskiego magazynu Autocar szef Fiata, Olivier François. Jako napęd model wykorzysta układy hybrydowe oraz silniki elektryczne, które mają pomóc w stopniowym pozbywaniu się silników spalinowych z oferty, aż do całkowitej elektryfikacji zaplanowanej na rok 2027.
„Tesla dla ludzi”
Włosi chcą przede wszystkim obniżyć koszty elektryfikacji, aby samochody na prąd stały się bardziej przystępne dla klientów. „Fiat powinien być Teslą dla ludzi: elektrycznym samochodem dla wszystkich” – powiedział François. „Chcę, abyśmy byli pierwszą marką na rynku masowym, która będzie wyłącznie elektryczna” – dodał. Aby osiągnąć cel, przed marką jeszcze wiele intensywnych zmian.
Zobacz także: Carlos Tavares chce walczyć z Teslą. W ciągu kilku lat dogonimy ją
Pozostałe trzy modele Fiata to crossovery, w tym nowa Panda, która skorzysta z minimalistycznego ducha samochodu o tej samej nazwie. „Zobaczysz mniejsze samochody i większe crossovery i rozpoznasz DNA Pandy” – mówi François. „Panda nie była ikoniczna ze względu na swój kształt, ale ze względu na filozofię i ducha, i to również staramy się uchwycić za pomocą zbliżonego designu. Panda musi być po trochu: wytrzymała, prosta i solidna” – wyjaśnił.
Źródło: Autocar.co.uk
Najnowsze komentarze