Fiat Strada 2024 to nowa odsłona popularnego pickupa, sprzedawanego przez Stellantis w Ameryce Południowej.
Rynek pick-upów można podzielić na dwa: przed i po premierze Fiata Strady. W końcu nie da się ukryć, że model ten był odpowiedzialny za zrewolucjonizowanie segmentu. I nic dziwnego, ponieważ zawsze wprowadzał innowacje do kategorii i nadal jest jedynym pickupem, który osiągnął szczyt brazylijskiego rynku, będąc najlepiej sprzedającym się samochodem w kraju w tym roku. Aby kontynuować tę udaną trajektorię, model pojawia się z wyjątkowymi nowościami, takimi jak większa wydajność dzięki nowemu silnikowi turbo flex, zmiany w designie, nowa wersja, która czyni gamę jeszcze bardziej kompletną, a nawet specjalna pamiątkowa edycja limitowana.
Zobacz: nowe samochody Citroën
Wszystko zaczęło się w październiku 1998 roku, kiedy Strada pojawiła się na rynku brazylijskim. Opracowany i wyprodukowany w Stellantis Automotive Plant w Betim, pick-up miał kilka kamieni milowych w całym swoim życiu, na przykład, gdy stał się przedłużoną kabiną w 1999 roku, podwójną kabiną w 2009 roku lub trzecimi drzwiami w 2013 roku. Niedawno, w 2020 roku, przeszedł poważną zmianę, kiedy stał się jeszcze bardziej wytrzymały, zyskał nowy wygląd i zyskał nowe funkcje. W następnym roku po raz kolejny wprowadził innowacje, będąc pierwszym w swoim segmencie, który otrzymał automatyczną skrzynię biegów CVT. Odniósł tak duży sukces, że Fiat niedawno świętował 400.000 wyprodukowanych egzemplarzy od czasu zmiany stylizacji.
Zobacz: testy samochodów nowych i używanych
Dzięki modelom Strada i Toro, Fiat posiada dwa najlepiej sprzedające się pick-upy w Brazylii. W rzeczywistości nie można mówić o tej kategorii, nie wspominając o Fiacie. Marka jest numerem jeden w segmencie, z 43% udziałem w skumulowanym wyniku za ten rok. Ponadto Strada umocniła się jako najlepiej sprzedający się pojazd w Brazylii w 2023 roku, co osiągnęła również w 2021 i 2022 roku. Liczby mówią same za siebie: tylko w tym roku sprzedano już prawie 61 000 sztuk tego pick-upa. Co więcej, sukces pickupa wykracza poza granice kraju. Eksportowana do Urugwaju, Paragwaju i Argentyny, Strada jest nadal jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów w Ameryce Łacińskiej.
Znacznie lepsze osiągi Turbo Flex 200
„Fiat Strada to coś więcej niż pick-up, to prawdziwa rewolucja na rynku motoryzacyjnym. Jeszcze kilka lat temu mało prawdopodobne było, że pick-up osiągnie szczyt brazylijskiego rynku, co udało się tylko Stradzie. Co więcej: jest to żywy dowód na to, że zespół, który wygrywa, porusza się. W całej swojej historii nie przestawał ewoluować, a w 2023 roku, kiedy skończy 25 lat, nie mogło być inaczej. Oprócz tego, że jest mocniejszy dzięki nowemu silnikowi, zyskał więcej funkcji, a nawet nową wersję, wprowadzamy również pamiątkową edycję rocznicową, w końcu ukończenie tak długiego czasu na rynku i pozostanie tak istotnym i na szczycie rankingu, nie jest dla nikogo „, mówi Herlander Zola, starszy wiceprezes Fiata w Ameryce Południowej.
Zobacz: wiadomości o motoryzacji codziennie
I tak już dobre osiągi Strady właśnie się poprawiły. Pick-up zyskał więcej mocy i momentu obrotowego dzięki silnikowi Turbo 200 Flex. Na tym nie koniec: dzięki nowemu silnikowi Strada staje się pierwszym na świecie pick-upem B z turbodoładowaniem.
Silnik, który zadebiutował w modelu Pulse, jest częścią wielokrotnie nagradzanej rodziny silników turbo flex opracowanych przez Stellantis. Turbo 200 Flex oferuje wyższe osiągi i większą wydajność dzięki zastosowaniu trzech cylindrów, podążając za globalnym trendem downsizingu i zapewniając lżejszy układ napędowy.
Wyposażony jest w turbosprężarkę BorgWarner o niskiej bezwładności z elektronicznym zaworem wastegate, który szybko dostosowuje się do wymagań przepustnicy. Ponadto posiada MultiAir III, ekskluzywną technologię Stellantis, wyposażoną w elektrohydrauliczny system do elastycznego sterowania zaworami dolotowymi, utrzymując wysoką wydajność bez uszczerbku dla zużycia paliwa i niskiej emisji.
Dzięki mocy 130 KM na etanolu (125 KM na benzynie) i momentowi obrotowemu 200 Nm, silnik pozwala modelowi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 9,5 sekundy, co czyni go najszybszym wśród konkurentów. Fiat Strada wyposażony w nowy silnik turbo flex posiada teraz przycisk Sport na kierownicy. Po jego aktywacji zmienia się cała regulacja podbieracza w celu zwiększenia czułości pedału przyspieszenia. Nowy silnik jest połączony z automatyczną skrzynią biegów CVT z wyborem 7 biegów i trzech trybów jazdy (automatyczny, ręczny i sportowy).
Jakby tego było mało, pojawiły się również nowe funkcje w układzie napędowym Fiata Strada dla wersji Endurance, która ma teraz silnik 1.3 Firefly, napęd, który jest już znany ze swojej solidności i wydajności. Z klasą zużycia paliwa A według Inmetro, jest jednym z najbardziej wydajnych i ekonomicznych w segmencie i osiąga do 14,2 km / l na drodze. Ponadto ma 107 KM mocy i 134 Nm momentu obrotowego przy zasilaniu etanolem oraz 98 KM i 129 Nm przy zasilaniu benzyną. Silnik jest połączony z pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
Więcej designu, technologii i komfortu
Wersja Ultra, znana już w gamie Toro, pojawia się jako nowość uzupełniająca rodzinę Strada. Z bardziej sportowym charakterem wchodzi na szczyt linii modelowej, wraz z Ranch, który również przynosi nowości. Ultra wyróżnia się swoją ekskluzywnością. Odważny grill ma czerwone wykończenia, co jeszcze bardziej różnicuje wygląd modelu. Wewnątrz przednie fotele mają wyhaftowaną na czerwono nazwę wersji.
Strada w nowej linii 2024 nadal wprowadza zmiany w designie. Zewnętrznie, w wersjach Ultra i Ranch, model zyskał nowy przedni grill, nowy zintegrowany zderzak, nowe światła przeciwmgielne LED i nową płytę podłogową, które nadają mu znacznie bardziej solidny i agresywny wygląd. W obu wersjach na grillu znajduje się również plakietka Fiata. Ponadto Fiat Strada w wersjach Ultra i Ranch zyskuje dodatkową dawkę komfortu dzięki nowym skórzanym fotelom i nowym panelom drzwi ze skórzanymi detalami. Do tego dochodzą nowe koła w wersjach Ultra, Ranch i Freedom. Wewnątrz znajduje się nowa kierownica z napisem Fiat Script we wszystkich wersjach i zintegrowanym przyciskiem Sport (ten ostatni tylko w wersjach z silnikiem turbo flex), a także nowe panele drzwi ze skórzanymi detalami.
Duży prześwit, kontrola stabilności
Warto wspomnieć, że Fiat Strada jest wyposażony w takie funkcje, jak elektroniczna kontrola stabilności, która automatycznie koryguje przednie i tylne wyjścia, a także system Hill Holder, który utrzymuje hamulec automatycznie włączony przez około dwie sekundy podczas ruszania na zboczach i podczas manewrów cofania. Istnieje również TC+ (Traction Control PLus), który elektronicznie steruje osią napędową w lekkich sytuacjach terenowych, hamując koło o mniejszej przyczepności i zapewniając lepszą przyczepność i osiągi w trudnym terenie. Pick-up jest również wyposażony w system multimedialny UCONNECT 7, który oferuje zaawansowaną łączność z bezprzewodowym Android Auto i Apple CarPlay. Do tego dochodzi automatyczna klimatyzacja cyfrowa i poręczna ładowarka bezprzewodowa.
Inne zalety tego wiodącego na brazylijskim rynku pick-upa to imponująca ładowność, idealna zarówno dla tych, którzy używają pojazdu do pracy, jak i wypoczynku. Opcja z kabiną plus zapewnia ładowność do 720 kg i 1 354 litrów. Opcje z podwójną kabiną oferują 650 kg i 844 litrów. Uciąg wynosi 400 kg. Jedną z jego najlepszych cech jest również modułowość, ponieważ ma cztery dolne i sześć górnych haków do mocowania na łyżce, co zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo podczas transportu ładunków. Warto również wspomnieć o minimalnym prześwicie od 185 mm do 214 mm (różnym w zależności od wersji) oraz kątach natarcia i zejścia, odpowiednio 23 stopnie i 29 stopni.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze