W trakcie rozmów ze związkami zawodowymi Grupa Renault zadeklarowała, że francuskie fabryki otrzymają 9 nowych modeli w tym Megane E-Tech Electric, R5 oraz kompaktowego SUV-a z napędem elektrycznym.
Negocjacje prowadzą do zawarcia umowy na okres trzech lat (2022-2024). Porozumienie ma wesprzeć plan Renaulution i sprawić, że Francja znajdzie się w centrum działalności przemysłowej, technologicznej i badawczo rozwojowej, w szczególności z zakresie montażu samochodów elektrycznych. Aby to osiągnąć francuska Grupa wyznaczyła dla francuskich fabryk 9 nowych modeli.
Zakład w Douai będzie produkował nowe Renault Megane E-Tech Electric, które zadebiutowało podczas salonu samochodowego w Monachium. Crossover pojawi się na rynku na początku 2022 roku. Z tej samej fabryki wyjedzie nowe Renault 5 oraz nowy kompaktowy SUV z napędem elektrycznym, który powstanie na tej samej platformie CMF-EV co Megane E-Tech Electric. Inspiracją dla modelu będzie koncept Morphoz z 2020 roku.
Nowe Renault Megane E-Tech Electric: na pokładzie duże ekrany, przestrzeń i usługi Google
Renault 4 powróci w wersji na prąd
Fabryka w Maubeuge, która produkuje już nową generację Kangoo, w 2022 roku zajmie się również wersją elektryczną, a w 2023 roku dołączy model Grand Kangoo. Tajemnicą pozostaje „nadchodzący samochód”, ale spodziewamy się, że chodzi o nowoczesną wersję Renault 4, która przyjmie nazwę 4ever.
Elektryczny Trafic zacznie wyjeżdżać z zakładu w Sandouville w 2022 roku, z kolei w Batilly w 2024 roku Renault ulokuje produkcję kolejnej generacji Mastera oraz „samochodu dla partnera”, czyli Nissana NV400. Plan na najbliższe lata obejmuje również markę Alpine i obiekt w Dieppe, który zajmie się montażem nowego modelu na prąd.
Nowy SUV Alpine na wizualizacji. Debiut modelu już w 2023 roku
Aby zrealizować projekt, Grupa Renault planuje zmiany strukturze zatrudnienia swoich fabryk. Firma chce w latach 2022-2024 zredukować 1600 stanowisk inżynieryjnych i 400 stanowisk pomocniczych. W tym samym okresie koncern zatrudni 2500 osób zajmujących się analizą danych i chemią akumulatorów.
Źródło: Grupa Renault, L’argus
Najnowsze komentarze