Mam 60.000 zł – co mogę kupić? Luty 2020

2 2 213

Czas na kolejny odcinek naszego cyklu. Dziś proponujemy próg 60.000 zł, jak zwykle doliczając do tego 5%. Poszukamy nowych samochodów produkowanych przez francuskie koncerny, które kosztują nie więcej, niż 63.000 zł. Szukamy przede wszystkim aut z aktualnego rocznika, nowych, w cenach katalogowych. Od Waszych umiejętności negocjacyjnych zależeć będzie cena transakcyjna. Jest szansa, że dealerzy się ugną, bo zarówno Grupa PSA, jak i Grupa Renault, zanotowały ostatnio spadki sprzedaży. Inna sprawa, że dotknęło to większości marek obecnych na naszym rynku – najlepiej „idą” samochody marek uznawanych za premium.

Co więc można kupić mając do dyspozycji ok. 60.000 zł? Oczywiście wszystko to, co kosztuje ok. 40.000 zł i ok. 50.000 zł. Dziś jednak szukamy aut z przedziału cenowego od 52.500 zł do 63.000 zł.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.
CITROËN

Założony budżet pozwala na zakup kilku różnych wersji Citroëna C3. Spokojnie możecie nabyć:
C3 Feel 1.2 PureTech 110 – od 55.500 zł
C3 Origins 1.2 PureTech 82 – od 57.750 zł
C3 Shine 1.2 PureTech 82 – od 58.100 zł
C3 Live 1.5 BlueHDi 100 – od 58.900 zł
C3 Feel 1.5 BlueHDi 100 – od 62.300 zł
C3 Origins 1.2 PureTech 110 – od 62.950 zł

Minimalnie przekroczywszy próg można jeszcze kupić C3 Shine PureTech 110 (za 63.300 zł), ale ten model zakwalifikujemy już do następnego odcinka naszego cyklu.

W niektórych z wyżej wymienionych modeli można jeszcze poszaleć z opcjonalnym wyposażeniem – gdy uznamy, że próg 60.000 zł możemy przekroczyć o 5%, to tylko do dwóch ostatnich wersji dokupi się już niewiele, albo wręcz nic. Do pierwszych czterech można zamówić coś z podanej listy:
– panoramiczny szklany dach – za 1.800 zł
– przyciemniane dodatkowo szyby tylne – za 700 zł
– Pakiet Bezpieczeństwa (Active Safety Brake – system hamowania awaryjnego, działa powyżej 5km/h, alarm nieuwagi kierowcy, ostrzeżenie o ryzyku kolizji, automatyczne przełączanie świateł mijania/drogowe) – za 4.650 zł (Feel) lub za 2.000 zł (Origins i Shine)
– tylne czujniki parkowania (Feel; w innych są seryjnie) – za 1.000 zł
– czujniki martwego pola (Shine) – za 700 zł
– kamera cofania (Shine) – za 800 zł
– ConnectedCAM – za 2.500 zł (Feel) lub za  1.200 zł (Shine)
– Pakiet automatyczny: wycieraczki przednie z pracą automatyczną (czujnik deszczu) + dwie prędkości zaprogramowane + rozpoznawanie zatrzymania pojazdu (automatyczne włączanie wycieraczek), automatyczne włączanie świateł mijania (czujnik zmierzchowy), oświetlenie towarzyszące „follow home”, reflektory przeciwmgłowe, Lusterka zewnętrzne ogrzewane) – za 1.500 zł (Feel)
– Pakiet Widoczność: automatyczne włączanie wycieraczek, automatyczne włączanie świateł mijania (czujnik zmierzchowy), oświetlenie towarzyszące „follow home”, reflektory przeciwmgłowe, lusterka zewnętrzne ogrzewane + lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne – za 1.700 zł (Feel)
– reflektory przeciwmgłowe (Feel) – za 600 zł
– podgrzewane fotele przednie – za 600 zł
– klimatyzacja manualna (Live) – za 3.000 zł
– różne rodzaje odtwarzaczy audio, w tym nawet taki z nawigacją
– koła w ponadstandardowym rozmiarze, także ze stopów lekkich
– koło dojazdowe – za 500 zł
– lakiery niestandardowe – od 1.100 zł
– dach w odmiennym kolorze, niż nadwozie (Feel) – za 1.000 zł
– naklejki personalizacyjne na dach – za 530 zł
– niestandardowe tapicerki (Feel) – za 1.500 zł lub 2.300 zł

Jak widać, Citroëna C3 można już całkiem fajnie doposażyć dysponując kwotą ok. 60.000 zł.

Za pieniądze tego rzędu można też jednak kupić inny model z szewronami.

C-Elysee Feel 1.5 BlueHDi 100 – od 55.590 zł
C-Elysee More Life 1.5 BlueHDi 100 – od 56.890 zł

Najbogatsza wersja C-Elysee przekracza założoną wartość o 390 zł, pojawi się więc w kolejnym odcinku.

A skoro do granic budżetu pozostaje nam jeszcze ponad 6.000 zł, to możemy wybierać spośród wielu opcji. Na liście są:
– alarm – za 800 zł
– podgrzewane fotele – 700 zł
– manualna klimatyzacja z wyświetlaczem cyfrowym (Feel) – za 400 zł
– czujniki parkowania z tyłu (Feel) – za 1.000 zł
– wspomaganie parkowania (kamera; tylko More Life) – za 3.000 zł
– elektrycznie sterowane szyby tylne (Feel) – za 400 zł
– Pakiet Look (chromowane wstawki na zderzaku przednim + listwy chromowane przy szybach bocznych + reflektory przeciwmgłowe) – za 1.300 zł (Feel)
– zapalniczka elektryczna i popielniczka – za 200 zł
– Radio RCC, 4 głośniki + ekran + Mirror Screen + Bluetooth (More Life) – za 1.900 zł
– podłokietnik przedni ze zintegrowanym schowkiem – za 220 zł
– różne niestandardowe koła
– niestandardowe lakiery – za 2.100 zł

Niestety w założonym budżecie minimalnie nie zmieściła się najtańsza wersja Citroëna C3 Aircross.

PEUGEOT

Nareszcie mamy jakiegoś Peugeota w naszym cyklu. Warunek ceny na poziomie 60.000 zł + 5% spełniają dwa samochody z obecnej gamy:
Peugeot 208 II Like PureTech 75 – od 53.900 zł
Peugeot 208 II Active PureTech 75 – od 58.600 zł

Dobra wiadomość jest taka, że w obu można w założonym budżecie dobrać nieco opcji. Ile i jakich? Wybór mamy spośród następujących:
– reflektory przednie Peugeot Eco LED Technology + czujnik zmierzchu + czujnik deszczu (zawiera klimatzyację) – za 1.800 zł (wersja Active)
– tylne czujniki parkowania – za 1.000 zł
– Pakiet VisioPark 1: czujniki parkowania z tyłu (dla Active), kamera cofania HD 180° z obrazem wyświetlanym na ekranie dotykowym i funkcją Top Rear Vision – za 2.100 zł (wersja Active)
– lakier niemetalizowany biały – za 600 zł
– lakier metalizowany – za 2.100 zł
– lakier metalizowany specjalny/perłowy – za 2.900 zł (wersja Active)
– lusterka boczne podgrzewane, składane i sterowane elektrycznie + elektrycznie sterowane tylne szyby – za 800 zł (wersja Active)
– podgrzewane fotele przednie – za 700 zł (wersja Active)
– felgi 16” ze stopów lekkich – za 1.500 zł lub 2.000 zł (wersja Active)
– nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV: nawigacja 3D online, funkcja rozpoznawania głosu, darmowa aktualizacja map 4 razy w roku na zawsze, 3 lata subskrypcji dla usług TOMTOM Traffic, ceny paliw, parkingi, pogoda, 2 gniazda USB 1x typu A, 1x typu C, Tuner cyfrowy DAB – za 2.900 zł (wersja Active)
– nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV: nawigacja 3D online, funkcja rozpoznawania głosu, darmowa aktualizacja map 4 razy w roku na zawsze, 3 lata subskrypcji dla usług TOMTOM Traffic, ceny paliw, parkingi, pogoda, 2 gniazda USB 1x typu A, 1x typu C, Tuner cyfrowy DAB, System Peugeot Connect SOS & Assistance – za 3.700 zł (wersja Active)
– tuner cyfrowy DAB – za 700 zł
– System Peugeot Connect SOS & Assistance – za 800 zł
– Pakiet Active+: lusterka boczne podgrzewane, składane i sterowane elektrycznie + elektrycznie sterowane tylne szyby, klimatyzacja automatyczna + czujnik deszczu, Czujniki parkowania z tyłu – za 3.600 zł (wersja Active)

W cenniku jest jeszcze poprzednia generacja Peugeota 208 i w założonej przez nas cenie 60.000 zł +5% zmieszczą się trzy modele. Pytanie tylko, jak z ich dostępnością. No i trzeba pamiętać, że będą to samochody wyprodukowane w roku 2019.

Peugeot 208 I Active PureTech 82 – od 55.000 zł
Peugeot 208 I Signature PureTech 82 – od 57.900 zł
Peugeot 208 I Allure PureTech 82 – od 62.400 zł

Nie będę tu podawał ceny opcji, bo temat dotyczy tylko aut dostępnych u dealerów, a więc nie do konfiguracji. Albo bierzecie, co jest, albo wcale ;-)

Więcej aut spełniających kryterium budżetowe na poziomie 60.000 zł + 5% w ofercie marki Peugeot aktualnie nie ma.

RENAULT

Za to w Renault coś się już na pewno znajdzie. Też nie będą to jeszcze samochody duże, ale marka ma dobrze skalkulowane ceny i w okolicach 60.000 zł wybór jakiś już powinien być. Popatrzmy.

Bez trudu w założonym budżecie kupimy Clio Generation, czyli Clio IV. I to nawet kombi. Najtańszą odmianę tego samochodu (Zen) można mieć zresztą już w przedziale ok. 50.000 zł. Za niespełna 60.000 zł wybór uzupełniają:
Renault Clio Generation Limited TCe 90 FAP – od 54.500 zł
Renault Clio Grandtour Generation Alize TCe 90 FAP – od 54.900 zł
Renault Clio Grandtour Generation Limited TCe 90 FAP – od 57.900 zł

Pamiętajcie jednak, że chodzi o samochody wyprodukowane w 2019 roku. Z uwagi na to nie będę pisał o dodatkowym wyposażeniu, ale jeśli znajdziecie gdzieś wersję z systemem multimedialnym Media Nav Evolution, to bierzcie ją w ciemno – ten element kosztuje tylko 1.000 zł, a w wersji Limited jest seryjny! Podobnie sprawa wygląda z systemem wspomagania parkowania tyłem.

Czy za wspomniane ok. 60.000 zł da się kupić Clio V? Oczywiście! W założonym budżecie da się kupić pięć wersji tego samochodu – wspomnianą już w poprzednim odcinku otwierającą cennik odmianę Life za 46.900 zł oraz:
Renault Clio V Zen TCe 100 – od 56.400 zł
Renault Clio V Zen TCe 100 LPG – od 59.400 zł
Renault Clio V Zen TCe 100 X-Tronic – od 61.400 zł
Renault Clio V Intens TCe 100 – od 62.900 zł

Mamy więc w naszym cyklu pierwszy samochód z automatyczną (w tym wypadku bezstopniową) skrzynią biegów.

A że w przypadku dwóch pierwszych wersji zostaje nam jeszcze przynajmniej 3.600 zł do limitu, to i wyposażenie możemy zwiększyć. Do wersji Zen można bowiem dokupić np.:
– Pakiet Zen Plus (system wspomagania parkowania tyłem, alufelgi 16” Philia, światła przednie i tylne Full LED w kształcie litery C) – za 2.000 zł
– Pakiet Klimat Plus (automatyczna klimatyzacja, karta Renault Hands Free, elektrycznie składane lusterka boczne, czujnik deszczu) – za 2.000 zł
– przyciemniane tylne szyby – za 300 zł
– lakier niemetalizowany specjalny – za 1.200 zł
– lakier metalizowany / metalizowany specjalny – od 2.000 zł do 2600 zł
– obszyta skórą kierownica – za 300 zł
– światła przeciwmgielne – za 600 zł
– lusterka boczne regulowane i składane elektrycznie, z czujnikiem temperatury zewnętrznej, podgrzewane, kierunkowskazy LED – za 400 zł
– system wspomagania parkowania tyłem – za 1.100 zł
– światła Full LED Pure Vision w kształcie litery C – za 500 zł
– alufelgi 16” Philia (dwa rodzaje) – za 1.600 zł
– koło zapasowe dojazdowe – za 400 zł
– wewnętrzne oświetlenie sufitowe LED – za 100 zł
– podgrzewane przednie fotele – za 1.000 zł
– przedni podłokietnik ze schowkiem – za 500 zł
– elementy personalizacyjne zewnętrzne – za 400 zł
– elementy personalizacyjne wewnętrzne – za 200 zł
– PAKIET MULTIMEDIA 7″: system multimedialny EASY LINK z ekranem 7″, nawigacją, CarPlay™ i Android Auto™, mapą Europy w wersji podstawowej + system ostrzegania o nadmiernej prędkości – za 1.500 zł
– PAKIET KLIMAT & KOMFORT: klimatyzacja automatyczna + system wspomagania parkowania tyłem + lusterka zewnętrzne podgrzewane + regulowane i składane elektrycznie + podłokietnik ze schowkiem + czujnik deszczu + karta Renault Hands Free + oświetlenie wewnętrzne sufitowe LED + osłona przeciwsłoneczna z lusterkiem i oświetleniem – za 3.000 zł

Widać wyraźnie, że Clio V w założonym budżecie 60.000 zł + 5% zaoferuje Wam 100-konny silnik, a Peugeot 208 tylko 75-konny, a może dać nawet instalację LPG. Ba, tu można mieć za nieco wyższe, niż w przypadku bazowych wersji 208-ki, pieniądze, nie tylko 100-konny silnik, ale nawet automatyczną bezstopniową skrzynię!

Na rynek trafia już druga generacja Renault Captura, ale gdzieniegdzie mogą być jeszcze dostępne auta pierwszej generacji wyprodukowane w 2019 roku. W założonym przez nas dzisiaj budżecie „łapie” się jedna wersja:
Renault Captur I Alize TCe 90 FAP – od 59.900 zł

A to znaczy, że bez przekraczania poziomu 60.000 zł + 5% stać Was będzie jeszcze ewentualnie na:
– lakier niemetalizowany specjalny – za 950 zł
– lakier metalizowany – za 2.000 zł
– lakier metalizowany specjalny – za 2.200 zł
– światła przeciwmgielne – za 500 zł
– koło zapasowe dojazdowe – za 400 zł

Niestety Nowego Captura za rozpatrywany dziś budżet nie da się kupić, chyba, że uda Wam się coś wynegocjować u dealera.

DACIA

No i czas na Dacię, markę low-costową, ale mająca już ugruntowaną pozycję na rynku, nie tylko polskim. Co możemy kupić w salonach rumuńskiej marki należącej do Grupy Renault dysponując kwotą ok. 60.000 zł z ewentualnym 5-procentowym marginesem?

W grę wchodzą wszystkie Logany i wszystkie Sandero opisane w poprzednich odcinkach, oprócz tych przedstawionych poniżej:
Dacia Sandero Laureate Stepway Blue dCi 95 – od 55.500 zł
Dacia Sandero SL Celebration Blue dCi 95 – od 58.500 zł
Dacia Logan MCV Stepway TCe 100 LPG – od 53.300 zł
Dacia Logan MCV Laureate Blue dCi 95 – od 53.800 zł
Dacia Logan MCV SL Celebration TCe 90 – od 54.300 zł
Dacia Logan MCV Stepway Blue dCi 95 – od 57.500 zł
Dacia Logan MCV SL Celebration Blue dCi 95 – od 60.500 zł

Spokojnie dorzucicie do tego jeszcze coś z listy opcji:
– lakier metalizowany – za 1.800 zł w Sandero i za 2.000 zł w Loganie MCV
– 15-calowe felgi (tylko Laureate) – za 1.010 zł
– kierownicę i gałkę lewarka skrzyni biegów pokryte skórą (tylko Laureate) – za 310 zł
– Pakiet Skórzany – za 1.450 zł
– koło zapasowe – za 400 zł
– regulator / ogranicznik prędkości (tylko Laureate) – za 650 zł
– system wspomagania parkowania tyłem (tylko Laureate) – za 750 zł
– kamera cofania z system wspomagania parkowania tyłem – w Loganie MCV za 1.500 zł (Laureate) lub za 750 zł (Stepway i SL Celebration)
– kamera cofania z system wspomagania parkowania tyłem – w Sandero za 1.500 zł (Laureate i Laureate Stepway) lub za 750 zł (w SL Celebration)
– elektrycznie sterowane szyby tylne (Sandero Laureate) – za 310 zł
– podłokietnik przedni (Sandero Laureate) – za 400 zł
– klimatyzacja automatyczna (Sandero Laureate i Laureate Stepway) – za 1.000 zł
– Media Nav Evolution (Sandero Laureate i Laureate Stepway) – za 950 zł
– rozszerzenie map na Europę Wschodnią (Sandero Laureate, Laureate Stepway i SL Celebration) – za 300 zł

Zdecydowanie bardziej dostępna w budżecie rzędu 60.000 zł + 5% staje się taż Dacia Lodgy. W zasadzie dysponując takimi pieniędzmi nie kupicie tylko dwóch najdroższych wersji, które przekraczają założony budżet o 500 zł lub o 1.100 zł. Realnie więc możecie je rozpatrywać, acz ja umieszczę je już w kolejnym odcinku naszego cyklu. Co więc można nabyć w gamie Lodgy? Całkiem sporo! Dwie najtańsze odmiany „załapały się” jeszcze do przedziału ok. 50.000 zł, ale niemal cała reszta jest już tutaj:
Dacia Lodgy Laureate TCe 100 FAP 5-miejscowy – od 53.300 zł
Dacia Lodgy Laureate TCe 130 FAP 5-miejscowy – od 56.700 zł
Dacia Lodgy Laureate TCe 100 FAP 7-miejscowy – od 55.700 zł
Dacia Lodgy Laureate TCe 130 FAP 7-miejscowy – od 59.100 zł
Dacia Lodgy Laureate Blue dCi 115 7-miejscowy – od 61.100 zł
Dacia Lodgy Stepway TCe 100 FAP 7-miejscowy – od 57.200 zł
Dacia Lodgy Stepway TCe 130 FAP 7-miejscowy – od 61.100 zł
Dacia Lodgy SL Celebration TCe 130 FAP 7-miejscowy – od 62.100 zł

Do większości powyższych wersji uda się jeszcze – bez przekraczania budżetu – dorzucić jakieś opcje. Ich lista prezentuje się następująco:
– 16-calowe alufelgi – za 1.200 zł
– lakier metalizowany – za 2.000 zł
– kierownica pokryta skórą (tylko Laureate) – za 310 zł
– koło zapasowe 15” – za 400 zł
– system wspomagania parkowania tyłem (tylko Laureate) – za 750 zł
– kamera cofania z system wspomagania parkowania tyłem (Stepway i SL Celebration) – za 800 zł
– elektrycznie sterowane szyby tylne (Laureate i Stepway) – za 310 zł
– podgrzewane przednie fotele – za 550 zł
– roleta nad bagażnikiem (wersja 7-miejscowa Laureate) – za 150 zł
– Media Nav Evolution (Laureate i Stepway) – za 950 zł
– rozszerzenie map na Europę Wschodnią (Laureate, Stepway i SL Celebration) – za 300 zł

W cenie rzędu 60.000 zł + 5% nieźle wygląda już oferta najtańszego SUV-a na rynku. Dysponując takim budżetem w grę wchodzą:
Dacia Duster Comfort TCe 100 2WD – od 57.100 zł
Dacia Duster Essential TCe 130 2WD – od 57.500 zł
Dacia Duster Comfort TCe 100 LPG 2WD – od 58.100 zł
Dacia Duster Essential Blue dCi 95 2WD – od 58.400 zł
Dacia Duster SL Celebration TCe 100 2WD – od 61.400 zł
Dacia Duster SL Celebration TCe 100 LPG 2WD – od 62.400 zł
Dacia Duster Prestige TCe 100 2WD – od 62.400 zł

Nie da się jeszcze, dysponując takim budżetem, kupić wersji z napędem na cztery koła, ani żadnego mocniejszego diesla. Pamiętajmy jednak, że poruszamy się już w segmencie, w którym Duster i tak praktycznie nie ma konkurentów cenowych.

Do wersji Komfort i Essential możemy przy tym dokupić szereg opcji bez przekraczania założonego budżetu. Na liście zainteresowań znajdą się:
– lakier metalizowany – za 2.000 zł
– skórzana tapicerka łączona ze skóra ekologiczną – za 1.450 zł
– fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, z podłokietnikiem, schowek pod siedzeniem pasażera (tylko Comfort) – za 700 zł
– podgrzewane przednie fotele – za 600 zł
– system monitorowania martwego pola (tylko SL Celebration) – za 1.000 zł
– koło zapasowe – za 400 zł
– system wspomagania parkowania tyłem (Essential i Comfort) – za 800 zł
– kamera cofania (tylko SL Celebration) – za 800 zł
– światła przeciwmgielne (Essential) – za 300 zł
– klimatyzacja manualna (Essential) – za 2.500 zł
– klimatyzacja automatyczna (Comfort i SL Celebration) – za 1.300 zł
– PAKIET MULTIMEDIA (P1): system Media Nav Evolution, mapa Europy Wschodniej – wersja podstawowa, kamera cofania (tylko Comfort) – za 1.800 zł
– PAKIET MULTIMEDIA (P2): system Media Nav Evolution, mapa Europy Wschodniej – wersja rozszerzona, kamera cofania (tylko Comfort) – za 2.100 zł
– PAKIET PLUS (P3): system Media Nav Evolution, mapa Europy Wschodniej – wersja podstawowa, kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, regulator-ogranicznik prędkości (tylko Essential) – za 1.500 zł
– PAKIET PLUS (P4): system Media Nav Evolution, mapa Europy Wschodniej – wersja rozszerzona, kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, regulator-ogranicznik prędkości (tylko Essential) – za 1.800 zł
– PAKIET LOOK (P5): relingi dachowe w kolorze ciemnego metalu, szyby tylne przyciemniane, osłona podwozia z przodu i z tyłu w kolorze chrom satynowy, lusterka zewnętrzne w kolorze chrom satynowy, obręcze kół ze stopu metali lekkich 16″ – wzór Cyclade (tylko Comfort) – za 2.500 zł
– PAKIET LOOK LPG (P6): relingi dachowe w kolorze ciemnego metalu, szyby tylne przyciemniane, osłona podwozia z przodu i z tyłu w kolorze chrom satynowy, lusterka zewnętrzne w kolorze chrom satynowy (tylko Comfort) – za 1.500 zł

No i gdy zwiększyliśmy budżet do 60.000 zł + 5%, to wreszcie pojawił się jakiś kombivan! Za pieniądze tego rzędu możecie brać pod uwagę takie auto:
Dacia Dokker Laureate 1.3 TCe 130 FAP – od 58.100 zł
Dacia Dokker Laureate 1.5 Blue dCi 95 – od 59.100 zł
Dacia Dokker Stepway 1.3 TCe 130 FAP – od 61.300 zł
Dacia Dokker Stepway 1.5 Blue dCi 95 – od 62.300 zł

To cała aktualna gama Dacii Dokker. A mieszcząc się w założonym budżecie macie jeszcze szansę na niektóre elementy opcjonalnego wyposażenia:
– relingi dachowe (tylko Laureate) – za 510 zł
– 15-calowe alufelgi (tylko Laureate) – za 1.010 zł
– 16-calowe alufelgi (tylko Stepway) – za 1.010 zł
– lakier metalizowany – za 2.000 zł
– koło zapasowe – za 400 zł
– regulator / ogranicznik prędkości (tylko Laureate) – za 650 zł
– system wspomagania parkowania tyłem (radar cofania) – za 650 zł
– kamera i radar cofania – za 1.500 zł
– przenośna popielniczka / zapalniczka – za 70 zł
– podgrzewane przednie fotele – za 550 zł
– siatka oddzielająca bagaż – za 500 zł
– Pakiet Komfort: przedni podłokietnik, stoliki w oparciach foteli, lusterko do obserwacji pasażerów (tylko Laureate) – za 670 zł
– Media Nav Evolution – za 950 zł
– rozszerzenie map na Europę Wschodnią – za 300 zł

OPEL

W niemieckiej marce wchodzącej w skład Grupy PSA zbyt wielkiego wyboru w cenie ok. 60.000 zł nie mamy. Jest w zasadzie tylko jeden model w trzech dość bazowych wersjach. To:
Opel Corsa Edition 1.2 75 KM – od 54.950 zł
Opel Corsa Edition 1.2 Turbo 100 KM – od 59.750 zł
Opel Corsa Elegance 1.2 75 KM – od 60.850 zł

Do odmiany Edition można zamówić wiele opcjonalnych elementów, ale chyba lepiej zdecydować się na wersję Elegance. No chyba, że zależy Wam na 100-konnym silniku, ale wtedy i z wyposażeniem nie poszalejecie. Szczerze – lepiej dozbierać trochę kasy i zdecydować się na odmianę Elegance albo nawet niewiele od niej droższą GS Line. O szczegółach – w następnym odcinku!

Widać jednak dość wyraźnie, że w cenie rzędu 60.000 zł + 5% można już wybierać spośród wielu jakże różnorodnych samochodów. Czy uda Wam się wybrać coś dla siebie?

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: producenci

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
wrocekRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Bardzo ciekawe porównanie! Widać doskonale jak koncern PSA pozycjonuje marki swoich samochodów IDENTYCZNYCH technicznie. Citroen w tym porównaniu reprezentowany jest przez 8 samochodów (6 różnych wersji C3 i 2 wersje C-Elysee) o różnych mocach silników, zaś Peugeot tylko 2 wersje 208 II generacji i ewentualnie 3 wersje 208 I generacji ale wyłącznie z najsłabszymi silnikami. Jeśli ktoś lubi samochody koncernu PSA to wybór jest oczywisty! Citroen za mniejszą bądź porównywalną cenę oferuje znacznie większy wybór samochodów w różnych wersjach wyposażenia i różnymi silnikami niż Peugeot, którego ambicje bycia marką premium wywindowały ceny samochodów do bardzo wysokich poziomów, a przecież są… Czytaj więcej »

wrocek
Gość
wrocek

I to jest właśnie w PSA słabe , pozycjonowanie jest na siłę jedynie ceną , samochody są jak napisałeś identyczne a to trochę ściemnianie klientów , nie ma jakiegoś wyraźnego dawkowania rozwiązań te same są w Peugeocie i DS np. nie ma czegoś zarezerwowanego dla jednej marki , jakże inaczej jest np w przypadku VW i Audi , tam pozycjonowanie jest zaznaczone mocno , najnowsze rozwiązania trafiają do Audi , również Audi ma inną paletę silników większy wybór silniki typu V topowe mocne modele których nie znajdzie się w VW , nawet technicznie się różnią , Audi silniki wzdłużne ,… Czytaj więcej »