Słabe wyniki w większości marek samochodowych obecnych w Polsce spowodowały zmianę strategii sprzedażowych. Co najmniej kilka koncernów, w tym Stellantis, a więc Citroën, Fiat, Opel i Peugeot, przygotowują dla swoich klientów ciekawe obniżki i promocje. Tak dobrze nie było od dłuższego czasu.
Strategia producentów, brak części oraz inflacja spowodowały, że ceny nowych aut utrzymują się na rekordowo wysokim poziomie. To napędza zyski w świecie motoryzacji, ale powoduje spadek sprzedaży. A to jeden ze wskaźników sukcesu na tym rynku, używany do porównywania marek między sobą i do realizowania celów poszczególnych firm. Kto więcej sprzeda, ten w przyszłości więcej zarobi na serwisie, częściach, ten łatwiej sprzeda kolejne samochody zadowolonym klientom.
Po okresie pewnej promocyjnej suszy można dzisiaj zauważyć zmiany w strategiach cenowych. Pojawiają się promocje, oferty, zachęty, korzyści i wyprzedaże. Ze źródeł zbliżonych do koncernu Stellantis wiemy, że koncern przygotował już bardzo dobre warunki zakupu dla dealerów, co zaowocowało zarówno ułatwieniami w zakupie jak i dużymi obniżkami (realizowanymi w różny sposób). Można się więc spodziewać, że w salonach Citroëna, Fiata, Opla czy Peugeot, znajdziemy w marcu bardzo dobre propozycje i promocje.
Za ofertami idzie kampania reklamowa, która wspiera nawet długo nie reklamowane w Polsce marki, takie jak DS Automobiles.
Dlaczego marzec? To koniec kwartału, a więc tradycyjny okres rozliczeń dla koncernów. Stellantis w Polsce musi się wykazać. Jeśli rozważacie więc zakup nowego auta może to być bardzo ciekawy miesiąc na negocjowanie zakupu.
Zobacz oferty Citroën | Zobacz oferty Peugeot | Zobacz oferty premium DS Automobiles
Najnowsze komentarze