Październik okazał się najlepszym miesiącem tego roku dla dwóch francuskich marek – Citroëna i Renault. Peugeot zanotował drugi co do wielkości wolumen sprzedaży, tylko nieznacznie niższy od rekordowego wyniku stycznia.
Renault po raz pierwszy w tym roku przekroczyło poziom 2.000 zarejestrowanych aut miesięcznie. Dokładnie było to 2.027 samochodów, a liderem sprzedaży, jak łatwo się domyślić, był model Clio – zdecydowało się na niego 643 osoby. Drugie miejsce zajął użytkowy Master (455 zarejestrowanych egzemplarzy), a trzecie – Megane (272 sztuki). Jak widać, na te trzy modele przypadło przeszło 67,5% całej październikowej sprzedaży marki w Polsce. Warto też podkreślić, że po raz pierwszy w rankingu pojawiły się dwie rejestracje w pełni elektrycznego, zeroemisyjnego Zoe.
Peugeot wprawdzie nie zanotował rekordu, ale drugi wynik roku, 1897 rejestracji, uznać należy za bardzo dobry rezultat. To aż o 66,4% więcej, niż we wrześniu i o 25,7% więcej, niż w październiku roku ubiegłego. Liderem sprzedaży wśród aut sygnowanych kroczącym lwem jest Partner zarejestrowany w październiku w liczbie 520 egzemplarzy (najlepszy wynik w tym roku!), mocno goniący lidera sprzedaży w ujęciu rocznym, czyli model 208, zarejestrowany w październiku w liczbie 373 egzemplarzy. Trzecie miejsce w ujęciu miesięcznym i jednocześnie rocznym należy do użytkowego Boxera (252 sztuki w październiku).
Citroën, podobnie jak Renault, także odnotował rekordową sprzedaż w październiku. 1195 samochodów, to wynik lepszy, niż w styczniu (1.146) i w czerwcu (1.049). W pozostałych miesiącach bieżącego roku liczba rejestracji nigdy nie przekroczyła tysiąca egzemplarzy. Październikowym liderem sprzedaży u Citroëna było oczywiście Berlingo – lider również w ujęciu całorocznym. W ubiegłym miesiącu na polskie drogi wyjechało 280 nowych kombivanów Citroëna. Październik okazał się też rekordowym miesiącem dla C3 (179 sztuk, więcej, niż łącznie w sierpniu i wrześniu), zaś trzeci co do popularności model października, to C4 Picasso (134 egzemplarze).
Bardzo dobrze radzi sobie na polskim rynku Dacia wchodząca w skład Grupy Renault. Październik był dla tej marki drugim pod względem sprzedaży miesiącem bieżącego roku, po czerwcu, kiedy to zarejestrowano aż 1.287 sztuk tej marki. W październiku udało się osiągnąć wynik 1.073 sztuk, w czym zasługa przede wszystkim Dustera – 414 egzemplarzy. Dużym zainteresowaniem cieszy się wciąż Dokker (248 sztuk, drugi wynik w roku), a trzecie miejsce przypadło zgrabnemu hatchbackowi Sandero (167 egzemplarzy). Do łask wraca odświeżony Logan, dla którego październik był rekordowym miesiącem br. (112 sztuk), choć i tak nie pobił wyniku minivana Lodgy (132 samochody).
Po dziesięciu miesiącach bieżącego roku Renault z wynikiem 15.779 nowo zarejestrowanych w Polsce aut zajmuje szóste miejsce w rankingu marek (5,79% udziału w rynku). Peugeot plasuje się na pozycji dziewiątej z wynikiem 14.908 samochodów (5,47% udziału w rynku). Drugą dziesiątkę otwiera Dacia (10.117, co daje 3,71% udziału w rynku), ostatnia, która jak dotychczas przekroczyła poziom 10.000 sztuk. Za nią jest związany Aliansem z Renault Nissan (9.931), zaś trzynaste miejsce w rankingu zajmuje Citroën (9.447), który „przeskoczył” w rankingu Chevroleta i wykroił dla siebie 3,47% udziału w rynku. Ewidentnie wyniki przynosi akcja promocyjna związana z dodatkowymi rabatami za złomowanie, lub pozostawienie w rozliczeniu dotychczas użytkowanego auta dowolnej marki.
Na podstawie danych CarMarket: KG
Najnowsze komentarze