Z reguły wszystkie media, także my, ograniczają się do podsumowania sprzedaży w danym okresie. Wiadomo, że gros sprzedaży w Polsce realizuje się na działalność gospodarczą – auta kupują przede wszystkim większe i mniejsze firmy, czasem jest to jednoosobowa działalność gospodarcza. A co kupują w Polsce klienci indywidualni?
Trzy pierwsze miejsca tego rankingu zajmują modele azjatyckie: Toyota Yaris Cross, Kia Sportage i Toyota Yaris. Ale już na czwartym miejscu, jako jedyny w pierwszej siódemce model spoza Azji, mamy samochód interesujący nas i naszych Czytelników. Tak, zgadliście, to Dacia Duster!
W listopadzie klienci indywidualni zarejestrowali 331 Dusterów, o 36 (+12,2%) więcej, niż w październiku, ale też o 26 (-7,28%) mniej, aniżeli w listopadzie ubiegłego roku. Jeśli zaś weźmiemy pod uwagę skumulowane wyniki za pierwszych jedenaście miesięcy bieżącego roku, to w Polsce klienci indywidualni zarejestrowali w tym czasie 3.893 Dustery. To o 1.035 (-21,0%) mniej, niż rok wcześniej w analogicznym okresie. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że część klientów zapewne już wstrzymywała się z decyzją zakupową czekając na Dustera III generacji.
Polacy chętnie wybierają także inny model rumuńskiej marki wchodzącej w skład Grupy Renault – Dacia Sandero. W listopadzie klienci indywidualni zarejestrowali 276 takich aut, o 25 (+9,96%) więcej, niż w październiku, i jednocześnie o 17 (+6,56%) więcej, niż w listopadzie ubiegłego roku. W wynikach skumulowanych za jedenaście miesięcy było to 2.502 auta, o 719 (-22,32%) mniej, niż w analogicznym okresie roku 2022. Sandero jest dziesiątym najchętniej kupowanym w tym roku przez klientów indywidualnych samochodem w Polsce.
W pierwszej dwudziestce aut najpopularniejszych wśród klientów indywidualnych znalazło się jeszcze tylko jedno interesujące nas auto. To Renault Captur, który uplasował się na osiemnastej pozycji. W listopadzie zarejestrowano w tym segmencie rynku 88 takich aut, o 58 (-39,73%) mniej, niż w październiku, i o 101 (-53,44%) mniej, niż w listopadzie ubiegłego roku. Przez jedenaście miesięcy br. klienci indywidualni zarejestrowali w Polsce 1.755 nowych Capturów, o 227 (+14,86%) więcej, niż rok wcześniej w analogicznym okresie.
na podstawie danych IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk
zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze