Dacia Duster stała się hitem sprzedażowym w Polsce. I chociaż po nowe samochody ustawiają się kolejki, to dla wielu osób taki wydatek jest zwyczajnie zbyt duży, sięgają więc po Dacie z rynku wtórnego. Ile kosztuje używany Duster?
https://www.youtube.com/watch?v=E2dfSGwhjuk
Rzut oka do głoszeń pokazuje, że wybór tych aut jest całkiem spory. Najstarsza używana Dacia Duster pochodzi z 2010 roku a przebiegi, które te auta zrobiły oscylują wokół 250-300 tysięcy kilometrów. Trzeba więc mieć świadomość, że do zrobienia będzie już parę rzeczy eksploatacyjnych.
Co ciekawe, ceny używanych Dusterów wcale nie są niskie. Samochody z największymi przebiegami, bez uszkodzeń blacharskich, zaczynają się w okolicach 18 tysięcy złotych. Przykładowo, za 17,5 tysiąca można kupić nieźle wyglądającego Dustera z 2011 roku z przebiegiem 280 tysięcy kilometrów.
I właśnie kwota 18 tysięcy wydaje się być granicą, od której zaczynają się rozsądne najtańsze propozycje. Kolejne tanie ogłoszenie z autem z niższym przebiegiem to Duster 1.6 z benzyną o mocy 105 KM i bogatym wyposażeniem ze skórzaną tapicerką włącznie. Sprzedający twierdzi, że ma oryginalny przebieg, ale warto zweryfikować te zapewnienia – jak zawsze.
Są też auta od pierwszym właścicieli. Ten Duster z 2010 roku ma 180 tysięcy kilometrów na liczniku, a aktualny posiadacz życzy sobie za niego 19 tysięcy złotych. W opisie widać duże poczucie humoru. To również diesel, więc nie każdemu przypadnie do gustu.
Ceny zaczynają się od około 18 tysięcy złotych
Dziewięcioletni Duster zaczyna się w okolicach 18 tysięcy złotych – jest to cena wywoławcza. Za te pieniądze nie spodziewajmy się cudów, to prosty samochód z prostym wnętrzem, który może wymagać doinwestowania. Dużym plusem są niskie koszty części zamiennych, duża ilość zamienników i niskie koszty serwisów. Duster bazuje na Renault Clio, więc wybór jest naprawdę spory.
Surowe wnętrze
Warto mieć świadomość, że Duster z 2010 – 2011 roku ma bardzo proste, wręcz prymitywne wnętrze. Królują tu twarde, chociaż dobrze znoszące próbę czasu plastiki. Jedynym luksusem będzie klimatyzacja a fotele w tych rocznikach nie są szczytem wygody. Wyciszenie też nie jest najlepsze, jeśli chcecie dużo jeździć po autostradach to nie ten model.
Ale to jest auto na nasze drogi!
Dacia Duster wygląda jak rasowy SUV i jeździ jak rasowy SUV. W bogatszych wersjach będzie miała bardzo dobry napęd 4×4 a właściwości jezdne i terenowe są świetne. Także komfort jazdy stoi na wysokim poziomie, w końcu projektowano ten samochód na rumuńskie drogi.
Wysokie krawężniki, strome podjazdy, błotniste tereny – tu Duster nie boi się wjechać. Tam gdzie typowy bulwarowy SUV wymięka, Duster daje radę bez problemu.
Testy Dacii Duster – przeczytaj teraz!
- Dacia Duster 1.3 TCE 150 KM – czy warto kupić?
- Test Dacia Duster 1.5 dCi – jak jeździ budżetowy SUV?
- Dacia Duster 4×4 Blackshadow – jak jeździ?
- Dacia Duster Comfort – komfort bez wodotrysków
Polecam też inne testy Dacii – znajdziesz je tutaj.
Najnowsze komentarze