Alfa Romeo zaprezentowała swoje najnowsze dziecko na konferencji w Mediolanie. Miejsce nie jest przypadkowe, w końcu samochód zaczerpnął nazwę od tego włoskiego miasta. Alfa Romeo Milano to nowy crossover segmentu B, który dzieli technologię z Fiatem 600 i Jeepem Avengerem i podobnie jak te dwa modele będzie produkowany w zakładach w Tychach.
Oferta włoskiego producenta wkrótce powiększy się o nowy model i choć Alfa na każdym kroku informuje o kompaktowym charakterze, mamy do czynienia z crossoverem segmentu B. Jest to najmniejszy model w gamie, który znajdzie się w katalogu poniżej Tonale i Stelvio. Alfa Romeo Milano mierzy 4170 mm długości, 1780 mm szerokości i 1500 mm wysokości.
Samochód jest porównywalny pod względem długości do Fiata 600. Jest też o 86 mm dłuższy od drugiego technologicznego kuzyna Jeepa Avengera. To właśnie z tymi dwoma modelami Milano będzie dzielił linię montażową tyskich zakładów. Włoska marka chwali się bagażnikiem o pojemności 400 litrów oraz otwieraną bez użycia rąk tylną klapą. Dodatkowy schowek w wersji elektrycznej znajduje się pod maską. Przyda się na kable do ładowania.
Dynamiczne proporcje i tradycja
Alfa Romeo podkreśla nawiązanie stylistyki Milano do tradycji. Proporcje podkreślają elementy stylistyczne takie jak ograniczone zwisy, muskularne nadkola i kultowy ścięty tył „coda tronca” nawiązujący do legendarnej Giulii TZ. Chociaż samochód mocno przypomina modele z dorobku marki, dla fanów agresywny przód może być nieco kontrowersyjny, czy atrakcyjny? Sami oceńcie. Silny charakter modelu podkreślają adaptacyjne światła przednie Full LED Matrix 3+3.
Zobacz test: Jeep Avenger Altitude 1.2 GSE T3. Pół tysiąca kilometrów w mieście i nie tylko
Wnętrze z elementami alkantary, które widoczne jest na zdjęciach promocyjnych prezentuje się klasycznie i elegancko z nutą sportowego charakteru. W desce rozdzielczej wbudowany jest zwrócony w stronę kierowcy ekran dotykowy o przekątnej 10,25”.
Opracowany system jest oparty na widżetach, elementach graficznych zaprojektowanych do intuicyjnej obsługi wszystkich funkcji z możliwością dostosowywania do indywidualnych potrzeb poprzez funkcję „drag and drop”. Każdy użytkownik może stworzyć swoją własną stronę główną, na której każda funkcja pojazdu staje się aplikacją. W kabinie zobaczymy kompaktową kierownicę oraz cyfrowy wyświetlacz TFT o przekątnej 10,25 cala, umożliwiający dostęp do danych samochodu i ustawień jazdy.
Aby dodatkowo upiększyć wnętrze, nawiewy klimatyzacji mają kształt quadrifoglio (czterolistnej koniczyny), będącego symbolem sportowego charakteru marki Alfa Romeo. Ponadto, aby przyciągnąć wzrok i powitać kierowcę, sportowe fotele Sabelt ze specjalną konstrukcją oparcia łączą w sobie wysoką wytrzymałość mechaniczną, doskonałą ergonomię i lekkość strukturalną.
Autonomiczna jazda poziomu II
Aby jzwiększyć komfort, Alfa Romeo Milano oferuje szereg funkcji wspomagania kierowcy, które pomagają w kontrolowaniu wzdłużnym i bocznym pojazdu (autonomiczna jazda poziomu drugiego). Razem z czujnikami parkowania 360°, tylna kamera 180° monitoruje otoczenie, zapewniając praktyczny półautonomiczny system parkowania.
Wreszcie, Milano może również oferować technologię dostępu zbliżeniowego, aby szybko i łatwo otwierać bądź zamykać samochód, zbliżając się lub oddalając od pojazdu, bez konieczności podejmowania jakichkolwiek działań ze strony użytkownika.
Alfa Romeo Milano – napędy elektryczne i hybryda
Alfa Romeo Milano trafi do oferty w trzech wersjach: Ellettrica, Ellettrica Veloce oraz Ibrida, ale na początku dostępny będzie premierowy model Speciale. W wariancie Elettrica model dysponuje mocą 156 KM i jest wyposażony w akumulator o pojemności 54 kWh, który umożliwia pokonanie 410 km na jednym ładowaniu. Jest to znany ze Stellantis układ, który znajdziemy m.in. w Peugeot e-308. Ellettrica Veloce posiada ten sam akumulator, ale wyższą moc 240 KM.
Milano Veloce to jak mówi marka uosobienie sportowego charakteru Alfy Romeo. Samochód otrzymał samoblokujący, mechaniczny mechanizm różnicowy, bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego, zwiększony rozstaw kół ze specjalnymi przednimi i tylnymi stabilizatorami, sportowe zawieszenie i układ hamulcowy oraz 20-calowe aluminiowe obręcze kół.
Na deser pozostaje jeszcze napęd Mild-Hybrid „IBRIDA” z silnikiem 48-V Hybrid VGT (Variable Geometry Turbo) o mocy 136 KM i napędem na wszystkie koła Q4 oraz automatycznym zarządzaniem napędem tylnej osi.
„Be Charged, Anywhere, Anytime”
Be Charged, Anywhere, Anytime” (Ładowanie w dowolnym miejscu i dowolnym czasie) to zapewniająca spokój ducha propozycja, która wspiera właściciela elektrycznego modelu podczas codziennej jazdy. Milano Elettrica jest wyposażona, połączony system nawigacji (EV Routing) zapewniający dostęp do ponad 600.000 stacji ładowania, największej sieci ładowania w Europie, ekskluzywną kartę Free2move charge E-Card oraz stację ładowania Wallbox w standardzie.
Najnowsze komentarze