Wygląd nowego Citroena C5 wciąż pozostaje tajemnicą, ale od pewnego czasu w sieci pojawiają się zdjęcia szpiegowskie oraz mnóstwo wizualizacji. Z naszego doświadczenia wynika, że propozycje grafików często okazują się bardzo trafne i zbliżone do oryginału.
Zamaskowany Citroen C5 kilkukrotnie był już widziany na ulicach Chin i to właśnie w Państwie Środka flagowy model francuskiego producenta zadebiutuje w pierwszej kolejności. Premiera została zaplanowana na targi motoryzacyjne w Szanghaju, które odbędą się w kwietniu 2021 roku.
Najtańszy w Grupie
Większość wizualizacji, które pojawiły się w internecie mocno nawiązują do Citroena CXperience, który zadebiutował w 2016 roku na salonie samochodowym w Paryżu. Zresztą, marka sama przekonuje, że wiele elementów C5 zostanie przeniesionych z prototypu. Z ust przedstawicieli marki wielokrotnie wychodziły takie określenia jak: elegancki, awangardowy i wyjątkowo komfortowy a jednocześnie przystępny dla klientów. Citroen chce zwrócić uwagę na cenę pojazdu, która zgodnie z pozycjonowaniem marki będzie najniższa w Grupie PSA a więc bardziej atrakcyjna niż Peugeot 508, DS 9 (polskie ceny poznamy w przyszłym roku) oraz Opla Insignii.
Drugim punktem odniesienia grafików jest nowy Citroen C4, który zadebiutował latem tego roku. Gama modelowa musi być spójna, dlatego przód pojazdu wraz z reflektorami w kształcie litery V i przednią listwą przechodzącą w znak szewronów zostanie przeniesiona z kompaktu. Ciekawe, czy marka zdecyduje się na zderzaki AirBump, które zadebiutowały w C4 Cactusie i trafiły do C4 i C5 Aircrossa.
Nowy Citroen C5 jako crossover?
Zagadką pozostaje również rodzaj nadwozia nowej C5-ki. Niektóre zdjęcia szpiegowskie przekonują o klasycznej sylwetce z długą maską i delikatnie schodzącą ku tyłowi linią dachu zakończoną niewielkim spoilerem. Drugą opcją, która raczej nie zadowoli tradycjonalistów jest linia o charakterze crossovera a warto zaznaczyć, że C4 również ma wiele cech tak modnego obecnie segmentu.
Citroen zrezygnował z wersji kombi w przypadku C4 i ani słowem nie wspomina, aby przedłużona wersja zagościła w gamie większego modelu. C5 Tourer byłby alternatywą dla Peugeot 508 SW. Nowy Citroen będzie następcą ostatniego modelu oferowanego z legendarnym hydropneumatycznym zawieszeniem. Francuski producent nie zamierza wracać do hydropneumatyki. Za płynne pokonywanie nierówności będzie odpowiedzialne zawieszenie z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi.
Oferta napędów zostanie przeniesiona z Citroena C5 Aircross. Pod maską flagowca spod znaku szewronów znajdziemy jednostki PureTech o mocy 130 i 180 KM oraz diesla Blue HDi 130. Na szczycie gamy pojawi się ładowalna hybryda o mocy 225 KM.
Najnowsze komentarze