Podstawowa jednostka 1.2 PureTech o mocy 110 KM zniknęła z cennika nowego Peugeot 308. Chociaż tym razem ceny pozostały bez zmian, usunięcie podstawowej wersji napędowej sprawiło, że na wstępie konfiguracji kompaktu trzeba wydać więcej.
Stellantis stopniowo modernizuje gamę układów napędowych swoich samochodów. Coraz większe znaczenie mają wersje elektryczne i hybrydowe a wybór spalinowych jednostek stopniowo się kurczy. Niedawno wspominaliśmy, że DS 4 stracił silniki benzynowe 1.6 o mocy 180 i 225 KM, ale aktualizacji poddano również katalog nowego Peugeot 308.
Kompaktowego modelu nie zamówimy już z blokiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM. Rolę podstawowej wersji napędowej pełni teraz silnik benzynowy o mocy 130 KM, który współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Skoro moc wzrosła, to rachunek również będzie wyższy. Za najtańszą wersje 308-ki zapłacimy obecnie 108.300 zł, czyli o 2400 zł więcej niż za podstawowego Opla Astrę, który wciąż jest uprawniony do 110-konnego benzyniaka. Niemiecki bliźniak startuje od 105.900 zł, ale na 130-konną wersję Astry musimy przygotować już przynajmniej 110.900 zł.
Zobacz test: Peugeot 308 SW 130 KM EAT8 2022 jako rodzinne kombi
W cenniku Peugeot 308 możemy zaobserwować jeszcze jedną zmianę. Brakuje możliwości zamówienia pojazdu z silnikiem 1.5 Blue HDi i manualną skrzynią biegów. Diesel jest dostępny wyłącznie z 8-biegowym automatem.
Co czeka 308-kę w przyszłości? W przyszłym roku Peugeot planuje rozszerzyć gamę napędów 308 i 308 SW o wersję elektryczną o mocy 115 kW (156 KM). Pojazdy otrzymają akumulator o pojemności 54 kWh, który pozwoli na przejechanie zgodnie z cyklem WLTP ponad 400 km.
Najnowsze komentarze