Peugeot zaprezentował niedawno przeznaczony do startów w wyścigach długodystansowych model 9X8, który nawiązuje swoim wyglądem do nowego 308 i 3008. Czy zastanawialiście się jak wyglądałaby wersja z homologacją drogową? Artystka Camille De Bastiani pomogła naszej wyobraźni i zaprojektowała dla magazynu Motor1.com 9X8 dopuszczony do ruchu.
Nowy Peugeot 9X8, który w sezonie 2022 wystartuje w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych to spadkobierca modeli 905 i 908, zwycięzców Le Mans w latach 1992, 1993 oraz 2009. Jak przystało na wyścigowy bolid, 9X8 to prawdziwa bestia. Napęd pochodzi od zamontowanej z tyłu jednostki V6 o pojemności 2,6 litra, która generuje 500 kW (680 KM) mocy. Z przodu umieszczono silnik elektryczny o mocy 200 kW (272 KM).
Nad pojazdem pracował zespół inżynierów Peugeot Sport oraz projektanci marki pod kierownictwem Mathiasa Hossanna, który starał się w jak największym stopniu nawiązać do gamy modelowej Peugeota. Stąd groźne lampy w kształcie kłów oraz nowe logo wykorzystane już w 308 III generacji.
Zobacz także: Nowy Peugeot 308, DS 4 i Opel Astra. Podobieństwa i różnice
Choć Peugeot nie zamierza produkować seryjnej wersji 9X8, Camille De Bastiani wykonała projekt, który dowodzi, że wprowadzenie modelu na drogi byłoby ciekawym pomysłem.
Peugeot raczej nie zmieni zdania i nie mamy co liczyć na cywilną wersją 9X8. Najmocniejszym seryjnym modelem marki pozostanie 360-konny Peugeot 508 PSE. Moc pochodzi od silnika 1.6 o mocy 200 KM, który współpracuje z dwoma jednostkami elektrycznymi o mocy 110 KM i 113 KM.
Źródło: Motor1.com
Najnowsze komentarze