Możliwość wezwania pomocy w wyjątkowych sytuacjach
W każdej nagłej sytuacji, wymagającej natychmiastowego wezwania pomocy (gdy jesteśmy świadkiem lub ofiarą wypadku, w którym są ranni, czy też np. ofiarą napadu), nowy C5 oferuje możliwość skorzystania z usługi Citroën Urgence, która jest dostępna w połączeniu z systemem nawigacji satelitarnej NaviDrive.
Ta darmowa usługa, aktualnie dostępna (24 godziny na dobę i przez siedem dni w tygodniu) w 8 europejskich krajach, pozwala pasażerom samochodu połączyć się ze specjalnym, dedykowanym centrum pomocy.
Połączenie może być nawiązywane automatycznie, na przykład po zderzeniu, lub ręcznie, poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku «SOS». W przypadku, gdy kierowca nie jest w stanie mówić i przedstawić swojej sytuacji, samochód zostaje zidentyfikowany i zlokalizowany za pośrednictwem systemu GPS, a na miejsce zdarzenia zostaje wysłana pomoc. System ten pozwala zyskać cenne minuty, które niekiedy mogą zadecydować o ludzkim życiu.
Pewne zachowanie na drodze i skuteczny układ hamulcowy
Nowy C5 został wyposażony w systemy zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa aktywnego:
Nowy C5 został wyposażony w doskonały układ jezdny stosowany wcześniej w C6, który zapewnia doskonałe trzymanie się drogi.
Duża sztywność nadwozia nowego C5 pozwoliła zoptymalizować działanie układu jezdnego i zagwarantować stabilne rozłożenie naprężeń pionowych na wszystkie cztery koła, czego wynikiem jest doskonałe zachowanie na drodze. Wyjątkowo precyzyjna regulacja zawieszenia przyczynia się do zapewnienia lepszej stabilności samochodu, a co za tym idzie pewniejszego trzymania się drogi.
Systemy kontrolujące i wspomagające hamowanie (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, wspomaganie nagłego hamowania BAS), a także pomagające w utrzymaniu toru jazdy (ABS, ESP) są montowane seryjnie. Gwarantują one optymalną kontrolę nad samochodem nawet w najbardziej krytycznych sytuacjach.
Bezpieczeństwo bierne na najwyższym poziomie
Konstrukcja nadwozia nowego C5 została szczególnie wzmocniona. W części przedniej znajdują się strefy kontrolowanego zgniotu, zaopatrzone w elementy absorbujące energię uderzenia, a także w specjalną aluminiową belkę. Dodatkowe wzmocnienie dolne, które zostało przedłużone pod podłogą i górne, zlokalizowane nad nadkolem, optymalizują zachowanie samochodu w przypadku zderzenia czołowego.
W środkowej części nadwozia, konstrukcja płyty podłogowej i słupków drzwiowych, wykonanych z blachy o niezwykle wysokim współczynniku sprężystości, ma za zadanie usztywnić nadwozie i w przypadku kolizji uczynić z kabiny prawdziwą kapsułę ratunkową.
Wzmocniona w środkowej części konstrukcja nadwozia odgrywa ważną rolę w przypadku zderzenia bocznego. Na wzmocnienie składają się środkowe słupki, połączone w górnej części przez centralne wzmocnienie dachu kabiny i oparte na belkach podłogowych. Całość uzupełniają przednie drzwi, także zaopatrzone w elementy wzmacniające, które przyczyniają się do większego usztywnienia konstrukcji.
Aby zapewnić optymalny poziom bezpieczeństwa biernego, nowy C5 oferuje komplet niezawodnych systemów, których zadaniem jest zapewnienie ochrony pasażerom:
Siedem poduszek powietrznych może zostać uzupełnionych przez dwie dodatkowe poduszki boczne z tyłu.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze