Nowy Peugeot 208 zdobył w tym roku tytuł Car of The Year i stał się tym samym szóstym modelem spod znaku lwa, który wyróżniono tą prestiżową nagrodą. Na przestrzeni lat Samochodem Roku zostały także Peugeot 504, 405, 307, 308 oraz 3008.
Nowy Peugeot 208 jest szóstym modelem spod znaku lwa, który zdobył prestiżową nagrodę Car of the Year. Wyróżnienie zostało przyznane przez jury składające się z 60 ekspertów z branży motoryzacyjnej. 208 zyskał uznanie dzięki atrakcyjnemu designowi oraz technologii składającej się i-Cockpitu, zegarów 3D oraz systemu autonomicznej jazdy poziomu 2. Model doceniono również za wykorzystanie trzech rodzajów napędu. Klient może wybrać pomiędzy benzyną, Dieslem oraz wersją elektryczną.
Jeśli chcemy poznać pierwszy model marki z tytułem Car of the Year musimy cofnąć się w czasie do roku 1969. Kultowy Peugeot 504 zainaugurował nowoczesny styl, z którego korzystały późniejsze modele francuskiego producenta. Za design samochodu byli odpowiedzialni projektanci z włoskiego studia Pininfarina. Według projektanta 504, Gérarda Weltera inspiracją dla trapezowego kształtu reflektorów 504 były oczy włoskiej aktorki Sophii Loren. Peugeot przekonał jury zachowaniem na drodze, doskonałymi osiągami i komfortem.
Prawie dwie dekady później jury prawie jednogłośnie przyznało modelowi 405 tytuł Car of the Year 1988. Samochód korzystał ze stylu 205-tki i pozwalał kierowcy czerpać dużą przyjemność z jazdy. Debiut przyniósł ze sobą ważne innowacje, takie jak układ ABS czy 1,9-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o mocy 90 KM. Pojazd był oferowany także w wersji 4×4. Peugeot 405 ma na koncie liczne osiągnięcia sportowe. Poprowadził Peugeota do zwycięstwa w Rajdzie Paryż-Dakar w 1989 i 1990 roku i okazał się najlepszy w legendarnym wyścigu Pikes Peak w 1988 i 1989 roku.
Równowaga pomiędzy przestrzenią a kompaktowymi wymiarami zapewniły Peugeot 307 tytuł Samochodu Roku 2002. Model zaprojektowano w nowoczesnym stylu czerpiąc inspirację z mniejszego 206. Wnętrze łączyło modny wygląd, przestrzeń i ciszę na pokładzie. 307 mógł zostać wyposażony w opracowany przez Peugeota 2-litrowy silnik HDi o mocy 110 KM z filtrem cząstek stałych FAP.
W 2014 roku Peugeot wprowadził na rynek II generację modelu 308. Samochód zdobył uznanie za platformę EMP2, elegancki wygląd, technologię oraz wykorzystanie i-Cockpitu.
Trzy lata później, w 2017 roku, połączenie designu, komfortu i znakomitego zachowania na drodze przekonało jury konkursu o przyznaniu głównej nagrody Peugeotowi 3008. W modelu zadebiutował i-Cockpit nowej generacji, który zmienił pozycję kierowcy, zwiększając tym samym przyjemność z jazdy i komfort. Pojazd może zjechać z asfaltu dzięki systemowi Grip Control z pięcioma trybami jazdy.
Najnowsze komentarze