30 lat temu Tigra stworzyła niszę rynkową miejskich coupe. Tigra była produkcyjną wersją konceptu o tej samej nazwie zaprezentowanego na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 1993 roku. Trafiła w gusta ludzi młodych oraz kobiet.
W następstwie wielkiego sukcesu komercyjnego Calibry trzydzieści lat temu Opel zaprezentował kolejne coupé z miejscami typu 2+2, które miało zyskać uznanie publiczności. Mowa oczywiście o Oplu Tigra, który swoją oryginalną linią z charakterystycznym bocznym motywem „Z” i dużą tylną szybą, ale przede wszystkim dzięki kompaktowym wymiarom (nieprzypadkowo powstał na tej samej platformie co druga generacja Opla Corsy) od razu zyskał przychylność opinii publicznej, zwłaszcza tej kobiecej. W ten sposób zainaugurował niszę rynkową małych coupé opartych na małych samochodach segmentu B.
Zaprojektowana w Centrum Stylu Opla w Rüsselsheim przez grupę roboczą kierowaną przez Japończyka Hideo Kodamę, Tigra została zaprezentowana jako koncepcja podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 1993 r. (wraz z prototypami Roadster i Scamp, również opracowanymi na podstawie Opla Corsy B).
W ciągu kilku miesięcy Opel Tigra (nazwa kodowa S93 coupé) został wystawiony niemal bez żadnych modyfikacji na Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku 1994 roku, wszedł do regularnej produkcji w fabryce w Saragossie w Hiszpanii i został wprowadzony na rynek europejski, odnosząc natychmiastowy sukces w dwóch segmentach społecznych, którym producenci przyglądają się z dużym zainteresowaniem (młodzi ludzie i kobiety) i przez sześć lat dominował na rynku niemal bezkonkurencyjnie.
Sprawdź aktualną ofertę na samochody Opel w Polsce
Oprócz niewątpliwie młodzieżowego i dynamicznego wizerunku, głównymi przyczynami atrakcyjności Opla Tigry, oferowanego z dwoma różnymi 16-zaworowymi silnikami Opel ECOTEC, o pojemnościach 1.4 i 1.6, były bardzo charakterystyczna linia, małe wymiary i przystępne koszty eksploatacji.
Reklama telewizyjna, w której Opel Tigra w kolorze Ceramic Blue prowadzony przez szesnastoletnią wówczas mistrzynię pływania Franziskę van Almsick, która niedługo wcześniej zyskała międzynarodową sławę, „zanurza się” w wodzie, aby ominąć korek i wynurzyć się z wody po zakończeniu utrudnień, jest nadal sławna.
Zwróćcie uwagę, że w reklamie Tigra nawet numery rejestracyjne miała nawiązujące do inicjałów młodej pływaczki.
Na Salonie Samochodowym w Bolonii nowe kompaktowe coupé niemieckiej firmy zostało zaprezentowane w kilku egzemplarzach, aby odwiedzający targi mieli bardziej precyzyjne i kompleksowe wrażenie na temat tak niekonwencjonalnego samochodu. Zdecydowanie niekonwencjonalne były także bardzo osobiste interpretacje, które stworzyło pięciu młodych europejskich artystów, pracując nad wieloma modelami Opla Tigry w skali 1:5, a wszystkie wystawiono na stoisku i poddano ocenie zwiedzających.
Produkcja Opla Tigry została wstrzymana w styczniu 2001 r. po wyprodukowaniu 250.728 egzemplarzy, ponieważ wraz z wprowadzeniem trzeciej generacji Opla Corsy platforma, na której model został zbudowany, nie była już dostępna. Trzy lata później, w 2004 roku, Opel przywrócił nazwę Tigra dla kompaktowego, dwumiejscowego typu spider/coupe o nazwie Opel Tigra Twin Top ze stalowym dachem, który można było elektrycznie złożyć w bagażniku.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel / Stellantis
Najnowsze komentarze