„Auto Express” z dumą zaprezentował zdjęcia 508-ki mogąc obejrzeć to auto również w środku jako pierwsze medium na świecie. Dziennikarze magazynu są pod wrażeniem tego, co zaprojektowali Francuzi. Nadwozie ocenili, jako „wyszukane”, choć sam szef zespołu projektantów Peugeota twierdzi, że jest „spokojne i eleganckie”. Zrezygnowano z kontrowersyjnego, budzącego wiele skrajnych emocji rozbudowanego przedniego grilla, na rzecz mniejszej atrapy, dającej bardziej stonowany efekt.
Również przednie reflektory są wyraźnie mniejsze od tego, do czego przywykliśmy od kilku lat. Osobiście nie jestem tym specjalnie zachwycony – projekty z 407, czy 308 bardziej mi odpowiadały. Inna sprawa, że jeśli 508 ma celować w pogranicze segmentów D i E, to jednak musi być nieco wyciszony – w tym segmencie większość klientów woli raczej konserwatywną stylistykę.
Wewnątrz Peugeot 508 stał się samochodem nieco bardziej ukierunkowanym na prowadzącego. Może na pierwszy rzut oka nie widać tego tak wyraźnie, jak w crossoverze 3008 i kompaktowym vanie 5008, ale zamiar projektantów był właśnie taki – stworzyć świetne miejsce pracy dla kierowcy.
Na tunelu środkowym, jak w BMW, umieszczono panel sterowania funkcjami komputera samochodu. Przed nim, na konsoli środkowej, zlokalizowano radioodtwarzacz i sterowanie klimatyzacją dwustrefową, a wyżej – ekran nawigacji. Sporo przycisków powędrowało na kierownicę, która stała się swoistym centrum multimedialnym.
508-ka jest dłuższa od 407-ki o 10 cm. W efekcie przestrzeń na nogi w tylnej części nadwozia wzrosła o jakieś 6 cm, a szerokość wnętrza pozwala na całkiem komfortową podróż trzem osobom. Bagażnik ma około 500 litrów pojemności, a do tego oparcia kanapy są składane, dzięki czemu funkcjonalność samochodu jest niezła, jak na sedana.
Peugeot 508 zapewni również niezłe wrażenia z jazdy. Pod maskę trafią znane już z innych modeli silniki począwszy od bazowego 1.6 HDi o mocy 110 KM, poprzez 163-konny 2.0 HDI aż po benzynowy 1.6 THP generujący imponujące 200 KM, znany choćby z modelu RCZ.
Od 2012 roku na rynku dostępna będzie wersja HYbrid4 łącząca 163-konny silnik wysokoprężny z 37-konnym silnikiem elektrycznym napędzającym koła tylne. Wersja ta ma emitować średnio tylko 100 g CO2/km.
Pierwsze egzemplarze Peugeotów 508 trafią do salonów wiosną, choć auto zostanie zaprezentowane już za 1,5 miesiąca na Salonie Samochodowym w Paryżu. Również dopiero podczas Paris Mondial de l’Automobile zostaną przedstawione szczegóły techniczne nowego flagowego modelu Peugeota.
Egzemplarze handlowe trafią do sprzedaży kilka miesięcy później, a klienci najprawdopodobniej będą mogli od razu wybierać między sedanem, a obszernym kombi oznaczonym oczywiście SW.
Ceny? Na rynku brytyjskim Peugeot 508 kosztować powinien od ok. 19.000 funtów za wersję podstawową do 24.000 funtów za odmianę najdroższą (bez dodatków).
KG
zdjęcia: Auto Express
Najnowsze komentarze