14. czerwca w Lyonie François Bertreau, Prezes Zarządu Grupy Norbert Dentressangle, otrzymał z rąk Stefano Chmielewskiego, Prezesa Renault Trucks, kluczyki do swojego pierwszego pojazdu hybrydowego Renault Premium Distribution Hybrys Tech.
Dzięki połączeniu silnika cieplnego z elektryczny, pojazdy hybrydowe umożliwiają znaczne zmniejszenie zużycia paliwa (o około 20%) i są cichsze od swoich odpowiedników z silnikiem cieplnym, ponieważ w zakresie prędkości od 0 do 20 km/h napędzane są silnikiem elektrycznym. W sektorze transportu drogowego przewiduje się coraz szersze wykorzystanie energii alternatywnych. Renault Trucks przygotowuje się do tej przemiany od kilku lat i obecnie proponuje swoim klientom szeroką ofertę pojazdów Clean Tech (elektrycznych, hybrydowych lub CNG).
Z chwilą dostawy pierwszych pojazdów hybrydowych przez swojego wieloletniego dostawcę, Renault Trucks, Grupa Norbert Dentressangle przejdzie do etapu testowania technologii stanowiących alternatywę dla napędów z silnikiem wysokoprężnym. Te pojazdy Renault Premium Distribution Hybrys Tech 4×2 o mocy 310 KM i ładowności 19 t, przeznaczone do miejskiego i podmiejskiego transportu dystrybucyjnego, przeznaczono do eksploatacji w Lyonie i Paryżu. Grupa Carrefour, która będzie miała przywilej eksploatacji pierwszego pojazdu w rejonie paryskim, ma nadzieję, że dzięki tej technologii ograniczy wpływ na środowisko swojej sieci logistycznej.
François Bertreau stwierdził: „Dostawa pierwszego pojazdu hybrydowego Renault Trucks dla Grupy Norbert Dentressangle jest wynikiem owocnej współpracy z zespołami Renault Trucks od ponad 30 lat i ponownie potwierdza nasze zaangażowanie w sferze redukcji emisji gazów cieplarnianych. Nasze ambitne działania na rzecz ochrony środowiska, jakie prowadzimy od 2003 roku, sformułowane w ramach partnerstwa z agencją ADEME odnowionego w grudniu 2009 roku, już obecnie pozwoliły nam zanotować znaczny postęp. Z parkiem, którego 85% pojazdów spełnia wymagania norm Euro IV i Euro V, eksploatujemy obecnie najczystszą i najnowocześniejszą flotę w Europie z punktu widzenia naszych klientów, dla których celem jest także zmniejszenie wskaźnika węglowego”. Stefano Chmielewski dodał: „Transport drogowy przeżywa rewolucję. Renault Trucks w pełni w niej uczestniczy. Nie tylko oferując klientom pojazdy z napędem wysokoprężnym o małym zużyciu paliwa, ale także proponując od kilku lat pojazdy korzystające z alternatywnych energii. Po dwóch latach testów u klientów w warunkach rzeczywistych, Renault Trucks opanował już tę technologię. Dostawa dwóch pojazdów opartych na technologii hybrydowej dla takiego klienta, jak Norbert Dentressangle dowodzi, że różni gracze w sektorze transportu drogowego wspólnie przyczyniają się do postępu w dziedzinie transportu towarów trwałego użytku”.
Źródło: Renault Trucks Polska
Najnowsze komentarze