Używany samochód do 35 tysięcy złotych? Nie bez powodu auta segmentu C od dekad przyciągają rzesze kierowców.
Swoim uniwersalnym charakterem łączą szereg pożądanych cech – przestronne wnętrze, rozsądne rozmiary i walory ekonomiczne. To wszystko przyciąga także kierowców z budżetem do 35 tysięcy złotych na zakup kolejnego pojazdu.
Renault Mégane III
Wszyscy pamiętający Renault Megane I generacji doskonale wspominają prostą i wytrzymałą mechanikę tego modelu oraz duże problemy ze rdzą trawiącą nawet bezwypadkowe egzemplarze. W Megane II problem już zniknął całkowicie, także trzecia odsłona nie ma tego problemu – produkowana była od 2008 do 2015 roku jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, kombi oraz kabriolet. Z oczywistych względów wśród ogłoszeń prym wiedzie kombi i odmiana 5D. Estetyczna sylwetka, tym razem bez kontrowersyjnych rozwiązań stylistycznych może się podobać, lub możemy w ogóle jej nie dostrzec w tłumie innych samochodów. Wnętrze istotnie nie rozczarowuje.
Zastosowane materiały są dużo lepsze niż w poprzedniej generacji, zostały także lepiej spasowane. Obsługa miejsca pracy kierowcy jest intuicyjna, nawet archaicznych dziś multimediów z nawigacją. W kabinie przestrzeni wystarczy dla czterech rosłych osób, co nie jest wcale oczywiste u konkurentów. Kwota 35 tysięcy złotych wystarczy na zakup perfekcyjnego egzemplarza z końca produkcji z oszczędnym dieslem 1.5 dCI 95-110 KM, 1.6 dCI 130 KM oraz benzynowe 1.6 16V 110 KM. Wielką zaletą Megane III jest komfort jazdy i relaksacyjny styl jazdy, co oczywiście nie przekreśla pewności prowadzenia – może za wyjątkiem wersji GT Line, którą nieco utwardzono i dodano sportowe akcenty takie jak ciekawe fotele sportowe.
Pomiędzy dwadzieścia a trzydzieści pięć tysięcy zł znajdziemy szeroki wybór egzemplarzy od pierwszego właściciela. Alternatywą za kwoty powyżej 30 tysięcy złotych będzie też Mégane IV, bardzo udana i dopracowana konstrukcja.
Alternatywą
Peugeot 308
Dla odmiany 35 tysięcy złotych w przypadku Peugeota 308 drugiej generacji wystarczy na zakup przyzwoitego egzemplarza z samego początku produkcji. Model produkowany był od 2013 do 2021 roku jako pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Jednak w przypadku 308 II śmiało możemy mówić o co najmniej udanej i ciekawej prezencji. Liczne, mocno zaznaczone przetłoczenia nadają unikalnego charakteru 308. Nadwozie dodatkowo nie ma problemów z korozją.
Po zajęciu miejsca za kierownicą doznamy małego szoku. Przez niewielką kierownicę i wyżej umieszczone zegary całość sprawia wrażenie oryginalności – w praktyce jest jednak w pełni funkcjonalne i co ważne wykonane z materiałów dobrej jakości. Nawet siedziska w bazowych wersjach są wystarczające – choć fotele z topowych odmian zasługują już na słowa uznania. Z tyłu – zwłaszcza w kombi – komfortowe warunki znajdzie każdy. Na rynku ze świecą szukać ubogo wyposażonych egzemplarzy. Gross wyposażonych jest w dotykowy ekran multimediów, z jego poziomu sterujemy radiem, nawigacją jak i klimatyzacją. Znajdziemy także dwustrefową klimatyzację automatyczną, panoramiczny dach w odmianie SW, szereg systemów wsparcia kierowcy, automatyczną skrzynię biegów czy skórzaną tapicerkę. W przypadku 308 II ciężko ze spokojnym sumieniem polecić którykolwiek silnik benzynowy – każdy ma pewną listę problemów. Trwałe i bezproblemowe są za to diesle. Wskazany budżet wystarczy na słabsze jednostki 1.6 HDI 92-120 KM.
Zobacz oferty sprzedaży używanego Peugeot 308 II generacji.
Citroën C4
Warty uwagi jest również Citroën C4 drugiej generacji. Oferowany był od 2010 do 2018 roku wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback. Model nie ma już wyraźnego stylu poprzednika, który przyciągał do siebie ciekawą prezencją i wnętrzem – tutaj dostajemy przyzwoite urządzenie do przemieszczania się z przyjemnym zawieszeniem i stonowaną sylwetką. C4 II jest technologicznym bliźniakiem Peugeota 308 ale pierwszej generacji. Jego nadwozie jest przyzwoicie zabezpieczone przed korozją a komfort postawiono jako jeden z priorytetów.
Wnętrze jest wygodne i wystarczająco pojemne dla czterech osób. Z tyłu osoby o wzroście 190 cm będą już zgłaszać pewne zastrzeżenia odnośnie ilości miejsca na głowę. Wyposażenie dodatkowe często obejmuje nawigację, dopracowane nagłośnienie, systemy bezpieczeństwa, skórzaną tapicerkę i automatyczną przekładnię.
Wolnossące silniki 1.4 i 1.6 VTI 95 i 120 KM są relatywnie udane, choć nie pozbawione wad. Doładowany 1.6 THP jest wyborem ryzykownym. Pożądane przez klientów są oczywiście diesle. Do wyboru mamy 1.6 HDI 92-120 KM i 2.0 HDI 150 KM.
Zobacz oferty sprzedaży używanego C4.
Najnowsze komentarze