PSA i Dongfeng prawdopodobnie zamkną dwie chińskie fabryki samochodów i zmniejszą o połowę zatrudnienie. Wszystko w związku z kryzysem na tamtejszym rynku.
PSA zmniejszy o połowę siłę roboczą, zwalniając 4.000 osób, zamykając jeden zakład i sprzedając inny zgodnie z planami uzgodnionymi w zeszłym miesiącu z szefem PSA, Carlosem Tavaresem. Umowa może zapobiec wycofaniu się PSA z Chin. Francuski producent rozważał rezygnację z tego rynku z uwagi na niską sprzedaż i wysokie koszty.
Chiny przeżywają kłopoty w związku z eskalacją wojny handlowej z USA. Tamtejszy rynek motoryzacyjny skurczy się w tym roku o kolejne 5%. PSA sprzedało w 2014 roku 731.000 samochodów, gdy w 2018 było to tylko 251 tysięcy. „Nie poddajemy się” – mówi rzecznik PSA. – „Nadal realizujemy nasz plan działania, aby obniżyć koszty stałe”.
Oferta producenta skupi się na najbardziej dochodowych i najbardziej popularnych modelach. Jednym z chętnych do przejęcia zakładów po PSA miało być… Renault.
Najnowsze komentarze