PSA zamknie dwie fabryki w Chinach?

7 1 274

PSA i Dongfeng prawdopodobnie zamkną dwie chińskie fabryki samochodów i zmniejszą o połowę zatrudnienie. Wszystko w związku z kryzysem na tamtejszym rynku.

PSA zmniejszy o połowę siłę roboczą, zwalniając 4.000 osób, zamykając jeden zakład i sprzedając inny zgodnie z planami uzgodnionymi w zeszłym miesiącu z szefem PSA, Carlosem Tavaresem. Umowa może zapobiec wycofaniu się PSA z Chin. Francuski producent rozważał rezygnację z tego rynku z uwagi na niską sprzedaż i wysokie koszty.

Chiny przeżywają kłopoty w związku z eskalacją wojny handlowej z USA. Tamtejszy rynek motoryzacyjny skurczy się w tym roku o kolejne 5%. PSA sprzedało w 2014 roku 731.000 samochodów, gdy w 2018 było to tylko 251 tysięcy. „Nie poddajemy się” – mówi rzecznik PSA. – „Nadal realizujemy nasz plan działania, aby obniżyć koszty stałe”.

Oferta producenta skupi się na najbardziej dochodowych i najbardziej popularnych modelach. Jednym z chętnych do przejęcia zakładów po PSA miało być… Renault.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
CzesiekCzesiekKrzysztof GregorczykCzesiekRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Niestety, całkowite niedopasowanie oferty PSA do WYMOGÓW rynku chińskiego spowodowały ten stan rzeczy. W Chinach chcąc jeździć samochodem trzeba uzyskać wcześniej tablice rejestracyjne. Wydaje się to dla wszystkich oczywiste ale w ChRL ze względu na wymogi ochrony środowiska są określone pule tablic rejestracyjnych w dodatku wysoko płatne dla samochodów o napędzie konwencjonalnym (tablice te można otrzymać tylko w drodze losowania) i nieograniczone i bezpłatne tablice rejestracyjne dla samochodów o napędzie elektrycznym. To spowodowało, że rynek samochodów elektrycznych w Chinach jest aktualnie największy w świecie, a producenci samochodów chcąc utrzymać się na tamtejszym rynku MUSZĄ mieć w ofercie elektryki. Tak czyni… Czytaj więcej »

Czesiek
Gość
Czesiek

A do czego te ślimakowe paździerze są dostosowane? Tylko do francuskiego rynku. Auta, które bezusterkowo nie dojeżdżają do pierwszego przeglądu, nie przyjmą się nigdzie, poza Francją

Roman
Gość
Roman

Mój komentarz dotyczył wyłącznie specyfiki chińskiego rynku sprzedaży nowych samochodów osobowych i niedopasowaniu wyrobów koncernu PSA do wymogów tamtejszego rynku czyli braku samochodów elektrycznych w ofercie. A czemu ma służyć Twoja wypowiedź? Wylewaniu tylko swoich frustracji?

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Ile i jakie samochody francuskie Pan posiadał? Które nie dojechały do pierwszego przeglądu?
Sorry, ale pieprzy Pan, jak potłuczony.

Czesiek
Gość
Czesiek

Za to Pan może wypowiedzieć się testując nowe auta po przebiegu 3-15000 może 20 000 km. Brawo jasiu! Aha i jeszcze może Pan się podeprzeć raz na pół roku aukcją wygrzebaną z portali ogłoszeniowych, ile to km przejechał „francuz”. To jest dopiero pieprzenie potłuczonego!

Czesiek
Gość
Czesiek

Proszę wybaczyć – poniosło mnie. Nie powinienem w tym tonie do Pana się zwracać. Ale mając doświadczenie z nowymi autami z silnikami 1.6THP 1.4 95KM oraz 1.2 PT, nic dobrego o tym nie mogę napisać. Diesle to co innego, miałem też 1.6HDi i 2.0HDI. Niestety, wyżej wspomniane jednostki benzynowe borykały się ze sporymi problemami. Pan zapewne nie ma tak przykrych doświadczeń, z uwagi na użytkowanie niemal nowych aut, do określonego przebiegu i przed stosunkowo krótki okres/przebieg – w zestawieniu z użytkowaniem auta przez właściciela na przestrzeni 3-5 lat.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Drogi Panie. Niczego nie wygrzebuję z żadnych aukcji. To raz. Dwa – zadałem proste pytania: Ile i jakie samochody francuskie Pan posiadał? Które nie dojechały do pierwszego przeglądu? Nie uzyskałem żadnych odpowiedzi poza enigmatycznym „mając doświadczenie”. Tak, co jakiś czas jeżdżę nowymi, pochodzącymi z parków prasowych, samochodami, ale prywatnie od zawsze użytkuję samochody PSA z silnikami benzynowymi. I najwięcej „problemów” sprawiło mi V6 – bo przepalały się cewki. Chyba już wszystkie mam wymienione i problem ustąpił. Nawet 1.8 16v nie brał mi oleju. OK, prywatnie nie mam żadnego z najnowszych silników PSA, ale proszę mi nie opowiadać, że opieram się… Czytaj więcej »