Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Rejestracje nowych aut osobowych po 20 dniach stycznia 2023 r. Udział Stellantis spadł poniżej 4%

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-24
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 4 minut
982 51
A A
52

Warto przeczytać!

Silnik diesla 1.4 TUD3 – prostota i ekonomia w samochodach Citroën i Peugeot. Opnie, eksploatacja, awarie.

Nowa Dacia Duster 3 znowu sfotografowana w kamuflażu. Jedna ważna cecha ujawniona

Dlaczego Orlen znowu podnosi ceny benzyny?

Szef marki Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato z wizytą w fabryce Stellantis w Tychach

Po dwudziestu dniach stycznia udział koncernu Stellantis w rejestracjach samochodów osobowych w polskim rynku spadł poniżej 4% a grupy Renault przekracza 7,5% – pokazują dane instytutu Samar. Najlepiej sprzedającą się marką Stellantis jest Peugeot, w przypadku grupy Renault zaskoczenia zapewne nie będzie, to Dacia.

Grupa Renault zanotowała 1536 rejestracji co daje jej 7,51% udziału w polskim rynku, na którym łącznie zarejestrowano ponad 20 tysięcy samochodów. Z tego 906 samochodów zarejestrowała Dacia, natomiast 630 Renault. Renault notuje tym samym spory wzrost w stosunku do 2022 r.

Grupa
Sprzedaż szt.
udział procentowy
Renault i Dacia
1536
7,51%
Stellantis
668
3,27%

Z kolei koncern Stellantis znajduje się wyraźnie w defensywie. Zarejestrowano 668 samochodów osobowych, co łącznie daje wynik na poziomie 3,27% udziałów w rynku. Najlepiej sprzedaje się marka Peugeot, która zanotowała blisko dwukrotnie lepszy wynik niż będący w następnej kolejności Opel. Lew sprzedał u nas 238 samochodów osobowych. Opel zanotował 132 rejestracje, Citroën 121, Fiat zaledwie 120, Alfa Romeo 32, natomiast DS Automobiles 25.

Dla DS oznacza to bardzo duży wzrost w stosunku do 2022 r. (177% na plusie) natomiast Alfa Romeo, podobnie jak pozostałe marki Stellantis, notuje spadek. Stellantis wyraźnie traci udziały w rynku. W zgodnej ocenie ekspertów to właśnie DS Automobiles ma bardzo duże szanse na mocniejsze wejście w rynek, pod warunkiem zmiany strategii komunikacyjnej i promocyjnej, bo do tej pory marka nie jest w stanie przebić się z produktem do masowej świadomości klientów branży premium. Nie informuje np. oficjalnie o otwarciu kolejnych salonów w Warszawie i w Łodzi.

Marka
Sprzedaż szt.
udział procentowy
Dacia
906
4,43%
Renault
630
3,08%
Peugeot
238
1,16%
Opel
132
0,65%
Citroen
121
0,59%
Fiat
120
0,59%
Alfa Romeo
32
0,16%
DS.
25
0,12%
rynek razem
20.455
100%

Stabilna pozycja dealerów Renault i Dacii pomaga grupie z rombem utrzymać niezłe wyniki na bardzo trudnym rynku. Z kolei Stellantis to nieustające zmiany oraz wypowiedziane umowy dealerskie i sprzeczne informacje w zakresie przyszłości tej sieci a także trudne i również zmienne warunki współpracy, które najwyraźniej zniechęcają dealerów.

Według prognoz Samaru styczeń nie zapowiada się dla Stellantis zbyt różowo a Opel, Citroën i Fiat znajdują się poza pierwszą 20-ką najpopularniejszych marek w Polsce. Zupełnie inaczej jest w wielu innych europejskich krajach, gdzie to francuskie marki okupują miejsca w pierwszej dziesiątce, co jeszcze bardziej podkreśla trudną sytuację Stellantis Polska.

Nasz kraj jest jednym z najważniejszych rynków europejskich – w 2022 r. byliśmy piątym motoryzacyjnym rynkiem Europy. Sytuacji w naszym kraju uważnie przygląda się centrala Stellantis, która wg. nieoficjalnych informacji rozważa zmiany personalne i zmianę sposobu zarządzania, który najwyraźniej się nie sprawdza.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenDaciaDS AutomobilesFiatOpelPeugeotRenaultSAMARsprzedaż
Udostepnij354Tweet222Udostepnij62
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

52 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
52
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more