Renault Koleos kojarzy nam się przede wszystkim z obecnym w salonach sprzedaży SUV-em, ale kilka lat przed debiutem pierwszej generacji pojazdu, francuska marka zaprezentowała koncept o tej samej nazwie. Model łączy komfort limuzyny z terenowymi możliwościami samochodu z napędem 4×4.
Renault Koleos Concept zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w roku 2000. Model prezentował nowoczesny design i był zgodny z modą na SUV-y, która dopiero miała nadejść. Pojazd miał zapewnić wygodę samochodu z segmentu premium oraz właściwości terenowe dzięki zawieszeniu o zmiennej wysokości i napędowi 4×4. W ciągu kilku sekund pojazd dostosowywał się do trybu szosowego lub do zjazdu z asfaltu regulując wysokość pojazdu pomiędzy 1600 mm i 1700 mm. Funkcja działała automatycznie i zależała od prędkości i rodzaju nawierzchni. Renault Koleos posiadał 21-calowe koła, na które nałożono opony Michelin.
Koncepcyjny Renault Koleos mierzył 4.510 mm długości, 1900 mm szerokości, a rozstaw osi wynosił 2740 mm. Wnętrze pojazdu mieściło cztery osoby. Panoramiczna przednia szyba oraz przeszklona część dachowa, zapewniały dobre doświetlenie kabiny. Napęd pojazdu pochodził od 2-litrowego turbodoładowanego silnika o mocy 170 KM, który był połączony z jednostką elektryczną o mocy 30 kW.
Prototyp wyposażono w kilka innowacyjnych rozwiązań takich jak technologia „fluid optics” opracowana przez firmę Megalux. Dzięki niej światło dopasowywało się nawet do najbardziej futurystycznych kształtów reflektorów. Pojazd posiadał również w ekran sterowany poleceniami głosowymi, który regulował ustawienia klimatyzacji, audio oraz danych dotyczących jazdy. Klapa tylna wykorzystywała równoległe otwieranie dwustopniowe.
Renault Koleos w takiej postaci nie trafił do produkcji, ale w roku 2006 podczas salonu samochodowego w Paryżu zadebiutowała pierwsza generacja SUV-a o tej samej nazwie.
Najnowsze komentarze