Co ciekawe nowa Laguna w Polsce sprzedaje się całkiem nieźle, choć prawdziwego boomu dealerzy spodziewają się po jesiennej paryskiej premierze nowego Megane. Do tej pory (w pierwszym półroczu) Renault Polska sprzedał ok. 10,5 tys. samochodów, co stanowi blisko 30-procentowy wzrost w odniesieniu do I półrocza ubiegłego roku. Plany na cały rok 2008 zakładają sprzedaż 21,5 tys. samochodów. Czy są realne? Oby!
Renault celuje w Megane – swojego przedstawiciela w bardzo popularnej klasie kompaktów. Koncern postanowił spowolnić prace nad następcą Vel Satisa, również Espace nowej generacji pojawi się na rynku nieco później, niż zapowiadano. Czy jednak nieco gorsza od oczekiwań sprzedaż nowej Laguny jest jedynym powodem opóźnienia prac?
Nie, nie jest nawet powodem głównym. Francuski koncern nie chce w tej chwili wypuszczać na rynek aut, które – wyposażone w mocne silniki – emitować będą zbyt wiele dwutlenku węgla i jednocześnie spalać będą dużo jakże drogich paliw płynnych. Renault chce zracjonalizować koszty i jak najlepiej dostosować ofertę do zainteresowań rynku, a ten szuka coraz więcej aut ekonomicznych i ekologicznych. Wygląda więc na to, że Vel Satis otrzyma następcę dopiero w kolejnej dekadzie…
W oparciu o publikacje IBRM Samar
KG
Najnowsze komentarze