RENAULT LATITUDE ZAPRASZA DO SWEGO ŚWIATA
Na salonie samochodowym 2010 w Paryżu Renault zaprezentuje po raz pierwszy swój nowy rodzinny sedan. Renault Latitude posiada niespotykane wyposażenie podnoszące komfort kierowcy i pasażerów.
Wyważone proporcje, duże rozmiary, mocny przód, masywna i dynamiczna bryła tyłu – nowy sedan opracowany na bazie rozwiązań technicznych o powszechnie uznanej niezawodności i doskonałych parametrach wzbogaci ofertę samochodów wyższej klasy Renault. To eleganckie auto napędzane mocnymi silnikami jest przeznaczone dla klientów zwracających uwagę na komfort i jakość wykończenia.
Sprzedaż Renault Latitude w Europie Zachodniej rozpocznie się na początku 2011 roku.
Duże wymiary przyczyniające się do prestiżowego wyglądu i wysokiego poziomu komfortu:
– 4.888 mm długości, 1.832 mm szerokości, 1.483 mm wysokości w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2.762 mm;
– pojemność bagażnika – 477 dm³ (511 dm³ w przypadku wersji z zestawem naprawczym do kół);
– wymiary kabiny na najlepszym poziomie w segmencie – szerokość nad podłokietnikami 1.460 mm z przodu i 1.440 mm z tyłu, promień na wysokości kolan z tyłu: 251 mm;
– liczne schowki rozmieszczone w całej kabinie, w tym oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej o pojemności 9,6 litra i schowek o pojemności 2,4 litra w konsoli centralnej.
Ekskluzywne wyposażenie podnoszące komfort:
– automatyczna trójstrefowa klimatyzacja z unikalnym systemem kontroli jakości powietrza: dwufunkcyjny jonizator i podwójny rozpylacz zapachów;
– fotel kierowcy z wbudowaną funkcją masażu wyposażoną w 4 tryby działania;
– karta Renault hands free umożliwiająca otwarcie drzwi i uruchomienie samochodu z funkcją automatycznego blokowania drzwi po oddaleniu się kierowcy od pojazdu;
– podwójna oferta wbudowanych systemów nawigacji: Carminat TomTom® Live i Carminat DVD;
– bogata oferta radioodtwarzaczy, w tym 3D Sound by Arkamys®, oferta wysokiej klasy systemu Bose® Premium®;
– zestawy głośnomówiące Bluetooth® i moduł złączy do cyfrowych urządzeń Plug & Music;
– kierunkowe reflektory bi-ksenonowe;
– system wspomagania parkowania przodem i tyłem z kamerą cofania.
Komfort i wysokiej klasy zachowanie na drodze w połączeniu z mocnymi i oszczędnymi silnikami:
– doskonałe zawieszenie (z tyłu zawieszenie wielodrążkowe) łączące z powodzeniem komfort z przyjemnością prowadzenia;
– bogata oferta silników na Europę obejmująca 4 wersje silnikowe: 1 wersję benzynową i 3 wersje z silnikiem wysokoprężnym (w tym V6 dCi), współpracujących z 6-przełożeniowymi mechanicznymi lub automatycznymi skrzyniami.
Starannie zaprojektowany samochód, który spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów:
– bezpieczeństwo na najwyższym poziomie dzięki konstrukcji wykorzystującej unikalne doświadczenie Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego i czynnego (ABS i system wspomagania nagłego hamowania w standardzie, system kontroli toru jazdy ESC, do sześciu dwukomorowych poduszek powietrznych z systemem dwóch czujników bocznych, napinacze i ograniczniki napięcia pasów, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, regulator-ogranicznik prędkości, czujnik ciśnienia w oponach);
– niezawodność i trwałość sprawdzonych rozwiązań technicznych opartych na know-how Aliansu Renault-Nissan, testy wytrzymałości, stanowiące gwarancję jakości w przypadku eksploatacji w trudnych warunkach panujących w niektórych krajach, gdzie będzie sprzedawane Renault Latitude.
Renault Latitude: duże na zewnątrz i w środku
Ze względu na swoje rozmiary (4.888 mm długości, 1.833 mm szerokości i 1.495 mm wysokości), Renault Latitude należy do segmentu dużych luksusowych samochodów. Elegancka i rasowa sylwetka jest dodatkowo podkreślona chromowanymi elementami, w tym łukiem obramowania szyb bocznych. Nowy sedan w gamie Renault zwraca uwagę dynamicznym i prestiżowym wyglądem. Proporcje auta są doskonale wyważone dzięki rozstawowi osi 2.762 mm oraz przedniemu i tylnemu zwisowi wynoszącym odpowiednio 1.035 mm i 1.100 mm. Wymiary Renault Latitude gwarantują użytkownikom dużą ilość miejsca, o czym może świadczyć imponujący promień na wysokości kolan z tyłu, osiągający 25 cm.
Kierunkowe reflektory bi-ksenonowe uwydatniają kontury chromowanej osłony chłodnicy. Zdecydowanie nowoczesna stylistyka auta jest widoczna w charakterystycznym układzie tylnych świateł, wykorzystujących technologię LED w uzupełnieniu do tradycyjnych żarówek. Elektrycznie otwierany, panoramiczny dach ze szkła zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza. Czarny, błyszczący dach stanowi idealne przedłużenie linii przedniej i tylnej szyby, co podkreśla elegancję auta. Staranne dopasowanie elementów nadwozia oraz dobór zastosowanych materiałów wpływają solidność i wysoką jakość wykończenia.
Po otwarciu drzwi kolejno podświetlają się instrumenty pokładowe. Kabina zwraca uwagę dużą ilością miejsca i bogatym wyposażeniem. Na rynki europejskie opracowano specjalną, luksusową deskę rozdzielczą: wysokiej jakości materiały, wyważone linie podkreślone poziomą krzywizną górnej części deski, pionowa linia w przedłużeniu konsoli centralnej. Przełączniki przydatne podczas prowadzenia samochodu i regulacji wyposażenia wpływającego na komfort jazdy są umieszczone wokół kierownicy i na centralnej konsoli. Dużą uwagę poświęcono również doborowi materiałów i starannemu dopasowaniu elementów. W zależności od wersji we wnętrzu pojawiają się liczne chromowane elementy, takie jak klamki drzwi, obramowania zegarów czy gałka dźwigni zmiany biegów. Skórzana tapicerka dostępna jest w jasnym lub ciemnym kolorze do wyboru. Szczególną uwagę zwrócono na elementy dekoracyjne, co pozwoliło uzyskać zróżnicowane wystroje wnętrza dla poszczególnych poziomów wykończenia. Klienci mają wybór pomiędzy wnętrzem utrzymanym w jasnej, eleganckiej tonacji podkreślającej komfort lub ciemniejszym wystrojem o bardziej sportowych aspiracjach.
Obszerna bryła tyłu pozwala na wygospodarowanie bagażnika o jednej z największych pojemności w tym segmencie (511 litrów, a w przypadku wersji z kołem zapasowym – 477 litrów).
Na dalekie podróże
Komfort najwyższej klasy
Niezwykłą uwagę w Renault Latitude zwrócono na komfort i ciszę w kabinie. W szczególny sposób skupiono się na zapewnieniu odprężenia i spokoju, sprzyjającym bezstresowej jeździe. Kierowca ma do dyspozycji rozwiązania w równym stopniu oryginalne, co użyteczne, idealnie wbudowane w kokpit i zaprojektowane z myślą o komforcie.
W tapicerce fotela kierowcy rozmieszczono pięć przewodów pneumatycznych zapewniających cztery tryby masażu ciała (do wyboru jest program pracy ciągłej lub czasowej oraz delikatnej lub intensywnej). Płynny, zsynchronizowany przepływ powietrza wzdłuż pleców w połączeniu z precyzją masażu zapewnia odprężenie mięśni, bardzo cenne zarówno na długich trasach jak i w korkach. Funkcja ta jest połączona z wyjątkowym systemem kontroli jakości powietrza w kabinie. Trójstrefowy układ klimatyzacji zapewnia odprężenie i komfort na wszystkich miejscach w kabinie. Opracowany na bazie klimatyzacji z modelu Renault Laguna, posiada specjalny układ oczyszczania powietrza. Oprócz filtra przeciwpyłowego, filtra z węglem aktywnym i czujnika zanieczyszczenia powietrza, Renault Latitude jest wyposażone w dwufunkcyjny jonizator powietrza. Do jego powszechnie znanego, korzystnego działania na samopoczucie (ze względu na jony ujemne) należy dodać wyraźne zmniejszenie stężenia alergenów i bakterii, występujących w powietrzu krążącym w kabinie. Kierowca i pasażer mogą niezależnie zaprogramować rozpylanie zapachów w kabinie z dwóch pojemników umieszczonych w desce rozdzielczej. Wkłady te są wymienne, a w sieci Renault będą dostępne różne rodzaje zapachów.
Take care by Renault Renault Latitude inauguruje nowy znak Take care by Renault wyróżniający modele zapewniające niezwykły poziom komfortu i dobrego samopoczucia: – gwarancja czystego, zdrowego powietrza w kabinie: filtr przeciwpyłkowy + filtr z węglem aktywnym i czujnik skażenia powietrza stanowiące element układu trójstrefowej klimatyzacji, jonizator z funkcją clean składają się na innowacyjny system kontroli jakości powietrza. – gwarancja pełnego komfortu podczas podróży: jonizator w trybie relaksującym, podwójny rozpylacz zapachów i siedzenie kierowcy z funkcją masażu. |
Komfortowa kabina Renault Latitude
Dwie oferty systemów audio:
– 3D Sound by Arkamys®, najwyższej jakości dźwięk wypełniający wnętrze pojazdu i wiernie odtwarzający wszystkie tony;
– Bose® Sound System, zaprojektowany specjalnie dla Renault Latitude, z 10 głośnikami i cyfrowym wzmacniaczem, gwarantującym unikalną jakość dźwięku.
Komfort prowadzenia
Komfort jazdy i wyciszenie kabiny, a także precyzyjna praca układu jezdnego oraz wysokie osiągi silników będą decydującymi argumentami na korzyść Renault Latitude w porównaniu z konkurencją. W Renault Latitude zastosowano doskonałe przednie zawieszenie z Renault Laguny, wysoko cenione za precyzyjne prowadzenie samochodu. W tylnym zawieszeniu wykorzystano konstrukcję wielodrążkową opracowaną przez Nissana, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie i wygodnie. Zawieszenie to zapewnia doskonałe tłumienie nierówności drogi i hałasów w czasie jazdy.
Renault Latitude jest owocem know-how konstruktorów Renault i Renault Samsung Motors, wykorzystano w nim również konstrukcje opracowane przez Alians Renault-Nissan.
Renault Latitude jest proponowane w Europie w czterech wersjach silnikowych, współpracujących z 6-biegowymi skrzyniami.
– Benzynowa jednostka 2.0 l (M4R), przystosowana do zasilania E85, zapewnia moc 103 kW (140 KM) przy 6.000 obr./min, wykazując dużą elastycznością pracy i wysokie osiągami. Jej maksymalny moment obrotowy 195 Nm jest dostępny już od 3.750 obr./min. Dystans 1.000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie nieco ponad 30 s (wersja ze skrzynią mechaniczną).
Oferta dotycząca trzech jednostek wysokoprężnych:
– Mocny i cichy silnik 2.0 dCi (M9R) będzie posiadał moc 110 i 127 kW (150 i 175 KM). Obie wersje będą dostępne z mechaniczną skrzynią biegów (PK4), a ich maksymalny moment obrotowy będzie wynosił odpowiednio 340 i 380 Nm przy 2.000 obr./min. Ekonomiczna wersja o mocy 105 KM ze skrzynią mechaniczną emituje poniżej 140 g CO2 w cyklu mieszanym. W wersji ze skrzynią automatyczną (AJ0), elastycznie pracujący i mocny silnik dCi 175 będzie spalał jedynie 6,5 l/100 km (w cyklu mieszanym), a jego maksymalny moment obrotowy będzie wynosił 380 Nm przy 2.000 obr./min.
– Renault Latitude będzie również dostępne z najnowszym 6-cylindrowym silnikiem opracowanym przez Renault na potrzeby Aliansu: V6 dCi (V9X) o mocy 177 kW (240 KM) przy 3.750 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostępny od 1.500 obr./min zapewnia wysokie osiągi (1.000 m ze startu zatrzymanego w nieco ponad 28 s) przy stosunkowo niewielkim zużyciu paliwa (7,2 l/100 km w cyklu mieszanym, tj. 188g CO2/km).
100-procentowa łączność ze światem
Renault Latitude, jako jeden z najbardziej luksusowych modeli w ofercie marki, jest wyposażone w najlepsze użyteczne technologie. W zależności od poziomu wyposażenia jest oferowane z najwyższej klasy systemami nawigacji i nagłośnienia.
W zależności od wersji może być wyposażone w:
– Carminat TomTom® Live, nowy wbudowany system nawigacji Renault z możliwością aktualizacji danych w czasie rzeczywistym i ofertą usług Live;
– Carminat DVD z 7-calowym ekranem i mapami Europy;
– Connexion Bluetooth® z funkcją audio streaming, możliwością obsługi telefonu i modułem Plug & Music pozwalającym na podłączenie przenośnych odtwarzaczy, w tym iPod’a,
W Renault Latitude dostępne będą również wszystkie technologie wspomagające prowadzenie pojazdu i zwiększające komfort jego użytkowania, takie jak: karta Renault hands free najnowszej generacji, wspomaganie parkowania z czujnikami zbliżeniowymi z przodu i z tyłu, kamera cofania, regulator-ogranicznik prędkości, bi-ksenonowe reflektory kierunkowe z przodu i światła oparte na technologii LED z tyłu.
Bezpieczeństwo zakodowane w genach
Renault Latitude gwarantuje również wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego dzięki dużym, mocnym hamulcom i dostępnym w standardzie układom ABS/EBD. Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego uzyskano dzięki kabinie zaprojektowanej jako kapsuła ochronna dla wszystkich pasażerów. Auto może posiadać nawet 6 poduszek powietrznych, dostosowujących się do siły zderzenia i sprzężonych z pasami posiadającymi napinacze i ograniczniki napięcia. Renault Latitude jest również wyposażone w system dwóch bocznych czujników zderzenia powodujących uruchomienie dwukomorowej poduszki o zróżnicowanym ciśnieniu na poziomie miednicy i klatki piersiowej.
Pod wszystkimi szerokościami geograficznymi
Renault Latitude jest odzwierciedleniem międzynarodowego charakteru koncernu Renault. Model zaprojektowany we Francji i w Korei Południowej, wykorzystujący elementy płyty podłogowej Renault i Nissana oferuje swoim nabywcom kwintesencję know-how Renault i Aliansu.
Auto jest produkowane w Korei Południowej, w fabryce Renault-Samsung-Motors w miejscowości Busan. Zakład dysponujący certyfikatem ISO 14 001 jest przyjazny dla środowiska i posiada bogate know-how w zakresie produkcji aut z wyższych segmentów (SM5, SM7, QM5 i Renault Koleos). Wszystkie silniki wysokoprężne i mechaniczne skrzynie biegów pochodzą z francuskiego zakładu Renault w Cleon.
Renault Latitude, przeznaczone do sprzedaży na całym świecie, głównie poza Europą, stanowi ukoronowanie oferty modeli Renault przeznaczonych na światowe rynki i obejmującej takie modele jak Renault Thalia i Renault Fluence.
Najnowszy model w gamie zostanie po raz pierwszy zaprezentowany europejskiej publiczności podczas salonu samochodowego w Paryżu, a w większości krajów Europy Zachodniej pojawi się na początku 2011 roku.
Klienci mogą obejrzeć zdjęcia nowego modelu na stronie www.renault-latitude.com.
NOWE RENAULT LAGUNA – NOWOCZESNE I BEZPIECZNE AUTO
Podczas salonu samochodowego 2010 w Paryżu prezentowana jest Nowa Laguna z nowym, bardziej wyrazistym i dynamicznym przodem, jeszcze bardziej przyjaznymi dla środowiska silnikami eco², w tym z silnikiem dCi 110 KM emitującym zaledwie 120 g CO2/km oraz z systemem 4Control z 4 kołami skrętnymi, obecnie przystępnym cenowo dla szerokich rzesz klientów.
Dzięki systemowi nawigacji Carminat TomTom® Live i systemowi nagłośnienia Bose® Sound System, Nowe Renault Laguna jest dziś bardziej atrakcyjne niż kiedykolwiek. Nowa Laguna reprezentuje najwyższy poziom jakości, niezawodności i bezpieczeństwa. Samochód pojawi się w sprzedaży w listopadzie br.
Sportowa aparycja
Bardziej stanowczy i wyrazisty przód Nowej Laguny, z charakterystycznymi reflektorami, długą pokrywą silnika zakończoną unikalną osłoną chłodnicy w czarnym perłowym kolorze, obszernymi obramowaniami reflektorów przeciwmgłowych i wyraźniejszymi elementami chromowanymi nadaje temu modelowi mocniejszy charakter. Nowe Renault Laguna w pełni zasługuje na miano dynamicznego hatchbacka.
Wnętrze auta składa się z nowych rodzajów skórzano-tkaninowej tapicerki o sportowym designie. Użyte materiały i starannie dopracowane szczegóły (przeszycia w górnej części deski rozdzielczej, chromowane nawiewy) jak również dobór kolorystyki wnętrza korzystnie wpływają na jakość wykończenia. Poczucie komfortu i bezpieczeństwa łączą się z przyjemnością prowadzenia.
4Control dla wszystkich
Nowe Renault Laguna jeszcze mocniej eksponuje swoje unikalne atuty. Nagradzany przez prasę dowodami uznania układ jezdny 4Control z 4 kołami skrętnymi stanowi innowację charakteryzującą się m.in.: precyzją toru jazdy, łatwością prowadzenia, zwiększonymi możliwości omijania przeszkód i manewrowania oraz stabilnością. 4Control, początkowo dostępny w ekskluzywnych wersjach GT 205 KM i dCi 180 KM, jest obecnie oferowany w wersjach z pięcioma różnymi silnikami, które pozwolą na poszerzenie grona jego nabywców: z jednym silnikiem benzynowym (2,0 l z turbodoładowaniem i automatyczną skrzynią biegów) oraz 4 jednostkami wysokoprężnymi (dCi 130, dCi 150, dCi 180 oraz nowym silnikiem dCi 175 z automatyczną skrzynią biegów).
Uzupełnieniem oferty wersji podstawowych jest 2-litrowy silnik benzynowy E85 oraz wysokoprężny dCi 110 KM. Łącznie do znaku Renault eco² prawo mają aż cztery jednostki napędowe. Silnik dCi 110 kM wyróżnia się wyjątkowymi wynikami pod względem zużycia paliwa/emisji CO2: 4,7 l/100 km i 120 g CO2/km w cyklu mieszanym.
Dwie nowości HI-TECH
Carminat TomTom® Live
Ten nowy, wbudowany system nawigacji Renault jest nadal przystępny cenowo, a ponadto wyjątkowo prosty w obsłudze, dostarczający precyzyjnych informacji i jeszcze bardziej użyteczny w codziennym użytkowaniu. Funkcje IQ Routes® (wytyczanie najdogodniejszej trasy na podstawie statystyk rzeczywistej prędkości przejazdu), Advanced Lane Guidance® (zaawansowany system wizualizacji skrzyżowań i pasów ruchu) i Mapshare® (aktualizacja map za pośrednictwem społeczności TomTom) zostały obecnie uzupełnione o unikalną technologię TomTom®: usługi Live.
Najlepsza informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym na obszarze Europy (HD Traffic®), informacje o przenośnych fotoradarach, lokalna wyszukiwarka Google oraz funkcja prognozy pogody będą nadal dostępne po upływie 3-miesięcznego nieodpłatnego okresu próbnego (w krajach sprzedaży i użytkowania systemu) za pośrednictwem aplikacji TomTom® HOME po opłaceniu rocznego abonamentu w kwocie 59,95 euro.
Bose® Sound System
W celu zapewnienia wysokiej jakości dźwięku Bose® w modelach gamy Renault, firma Bose® uwzględniła wszystkie elementy składowe kabiny, przeprowadzając ponad tysiąc pomiarów akustycznych. Liczba i rodzaj głośników oraz ich rozmieszczenie dobrano w taki sposób, aby uzyskać najwyższy poziom parametrów użytkowych i możliwie jak najlepsze zintegrowanie z kabiną.
System audio Bose® w Renault Lagunie i Lagunie Grandtour składa się z:
– 1 neodymowego głośnika średnio-wysokotonowego o średnicy 8 cm (głośnik środkowy);
– 4 neodymowych głośników wysokotonowych o średnicy 3,5 cm;
– 4 neodymowych głośników szerokopasmowych o średnicy 16,5 cm;
– 1 neodymowego głośnika niskotonowego o średnicy 11,5 cm w obudowie Bass-reflex;
– 1 wzmacniacza Bose z cyfrowym systemem przetwarzania sygnału i 6 kanałami do korekcji indywidualnej.
Uproszczona gama
– pierwszy poziom wyposażenia o stylistyce podkreślającej dynamikę pojazdu;
– wersja Bose® Edition z bogatym wyposażeniem high-tech;
– bardziej sportowa wersja 4Control z 4 montowanymi w standardzie kołami skrętnymi;
– najbardziej luksusowa wersja Initiale o zmienionym wyglądzie, z wzorowanymi na galanterii skórzanej przeszyciami na desce rozdzielczej oraz czarnymi elementami wykończeniowymi, kontrastującymi z nową skórzaną tapicerką w kolorze naturalnego beżu.
RENAULT ESPACE – PRAWDZIWY LUKSUS
Renault Espace, jedyny van oferujący wysoki poziom komfortu i fotele z wbudowanymi pasami dla wszystkich pasażerów siedzących z tyłu, ma teraz jeszcze bardziej atrakcyjny design i wyposażenie. Pojawiają się nowe reflektory wykonane w technologii LED, nowy kolor nadwozia Bleu Perle i lakierowane na czarno elementy nadwozia.
Wewnątrz znajduje się system nawigacji z możliwością aktualizacji danych w czasie rzeczywistym Carminat TomTom® Live, system audio 3D Sound by Arkamys® z nowymi możliwościami podłączenia urządzeń zewnętrznych (gniazda USB-Jack), oraz siedzenia pokryte Teflonem®, zapobiegającym ich zabrudzeniu.
Silniki stanowiące trzon oferty – 130 i 150 dCi – emitują obecnie znacznie mniejszą ilość CO2. Spadła ona z 190 do 170 g/km w cyklu mieszanym (co daje spadek o 20 g/km), dzięki rozwiązaniom zmniejszającym tarcie i dopracowaniu przełożeń skrzyni biegów.
Podstawę gamy 2011 stanowią wersje cieszące się największym sukcesem:
– wersja 25th oferuje w standardzie odtwarzacz DVD-DVIX z dwoma ekranami 16/9 7” wbudowanymi w przednie zagłówki;
– wersja Celsium, pozycjonująca się w środku gamy, z bogatym wyposażeniem, fotelami ze wzmocnionym podparciem bocznym i unikalną apreturą z Teflonu® oraz nowymi elementami wykończenia wnętrza lakierowanymi na czarny błyszczący kolor;
– wersja Initiale – ekskluzywna i prestiżowa.
Pasażerowie Renault Espace jak zawsze mają zapewnione komfortowe warunki podróży, dużą ilość miejsca, wysoki poziom bezpieczeństwa i wyjątkowo dobrze doświetloną kabinę.
Nadal unikalna oferta
26 lat, 4 generacje modeli, ponad 1,2 mln sprzedanych samochodów i w dalszym ciągu unikalne parametry użytkowe wyjaśniają, w jaki sposób w 2009 roku Renault Espace utrzymało swoją pozycję w Europie i we Francji (lider z 36-procentowym udziałem w swoim segmencie).
Udana koncepcja nadal wyznacza standardy na rynku, a liczne parametry i elementy wyposażenia nadal nie mają sobie równych:
– Unikalna widoczność ze względu przednią szybę z niezwykle cienkimi słupkami o szerokości 65 mm.
– Niezwykłe doświetlenie kabiny dzięki panoramicznemu, stałemu lub odsuwanemu szklanemu dachowi o powierzchni 2,46 m².
– Jednakowy poziom komfortu pasażerów w drugim i trzecim rzędzie. W Renault Espace w trzecim rzędzie zamontowane są te same fotele z wbudowanymi pasami co na pozostałych miejscach, z możliwością regulacji wzdłużnej oraz regulacji kąta pochylenia z dokładnością do centymetra.
– Możliwości zmiany konfiguracji wnętrza w zależności od potrzeb dzięki 10 aluminiowym szynom wbudowanym w podłogę i umożliwiającym ogromną ilość kombinacji podziału przestrzeni pomiędzy pasażerów i bagaże.
Ekskluzywny samochód
Nowa gama jeszcze bardziej upraszcza pozycjonowanie modelu Espace jako rodzinnego, praktycznego samochodu z licznymi możliwościami zmiany konfiguracji, będącego jednocześnie luksusowym i prestiżowym autem.
Renault Espace Celsium zapewnia bezpieczeństwo i komfort. Wyposażenie gwarantuje przyjemną podróż na miarę oczekiwań rodzin, które chcą mieć od 5 do 7 identycznych miejsc o tym samym poziomie komfortu, z możliwością zmiany konfiguracji. Wszystkie elementy wyposażenia, które złożyły się na sukces Renault Espace są dostępne już w podstawowej wersji. Dostępny jest też wbudowany w deskę rozdzielczą system nawigacji Carminat TomTom® Live dysponujący nowymi funkcjami. Ciemnografitowa tonacja i polakierowane na czarny błyszczący kolor elementy wyposażenia tworzą eleganckie wnętrze o wysokiej jakości. W wersjach stanowiących trzon oferty, w standardzie pojawiła się nowa tapicerka pokryta teflonową apreturą.
Bi-ksenowe reflektory kierunkowe posiadają światła dzienne wykonane w technologii LED. W palecie 7 kolorów nadwozia pojawia się nowy odcień – Bleu Perle. 17-calowe obręcze kół Eptius lub Novadis o nowym designie potwierdzają pozycjonowanie Renault Espace w klasie premium.
Panoramiczny szklany dach o wyjątkowej powierzchni 2,46 m² zapewnia wszystkim pasażerom bardzo dużą ilość światła.
Znacznie niższa emisja CO2
Oferta silników zmienia się ze względu na normę Euro 5. Dwulitrowy silnik benzynowy turbo o mocy 170 KM (125 kW) jest oferowany z 6-biegową skrzynią mechaniczną, a dwulitrowy silnik wysokoprężny dostępny jest w 3 poziomach mocy: dCi 130, dCi 150 i dCi 175 (96, 110 i 127 kW). Dwie ostatnie jednostki mogą współpracować zarówno ze skrzynią mechaniczną jak i automatyczną. W obu przypadkach są to skrzynie 6-biegowe.
Silniki stanowiące trzon oferty – 130 i 150 dCi – emitują obecnie znacznie mniejszą ilość CO2. Spadła ona z 190 do 170 g/km w cyklu mieszanym (czyli o 20 g/km mniej), dzięki rozwiązaniom zmniejszającym tarcie i dopracowaniu przełożeń skrzyni biegów.
Duży spadek emisji CO2 odnotowały również wersje z automatyczną skrzynią biegów – wynosi ona obecnie 190 g/km w cyklu mieszanym.
Wyposażony w te silniki Renault Espace stanowi udane połączenie komfortu, osiągów na dalekich trasach oraz niskich kosztów eksploatacji.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze