Renault do Brasil prowadzi warsztat, w którym zatrudnia specjalistów do renowacji ikonicznych pojazdów, które są częścią kolekcji historycznej marki. Zespół składający się z doświadczonych pracowników Renault, z których wielu ma 25-letnie doświadczenie w marce, jest odpowiedzialny za konserwację i renowację wszystkich pojazdów wchodzących w skład kolekcji, zawsze z poszanowaniem oryginalnych cech pojazdu.
Jednym z pojazdów, które ostatnio przeszły przez ręce tego zespołu, było pierwsze Megane Scenic zmontowane w Brazylii, które zostało całkowicie wyremontowane. Oprócz tego obecnie w trakcie renowacji znajdują się inne modele specjalne, takie jak Willys Gordini II z 1966 roku, który przeszedł całkowitą renowację karoserii, mechaniki i wykończenia wnętrza. Inne modele, które są w trakcie konserwacji, to rzadkie Clio V6 i sportowy egzemplarz Fluence używany w brazylijskich Mistrzostwach Marek w latach 2015-2018.
„Ochrona pojazdów, które składają się na historię Renault, jest sprawą zasadniczą, ponieważ każdy pojazd opowiada kawałek naszej historii innowacji na przestrzeni lat. A widok pracowników marki zaangażowanych w ten cel napawa nas dumą” – wyjaśnia Caique Ferreira, dyrektor ds. komunikacji w Renault do Brasil.
Pojazdy są częścią kolekcji 16 aut, które są wystawiane rotacyjnie w czterech fabrykach oraz w głównej recepcji kompleksu im. Ayrtona Senny w São José dos Pinhais, w stanie Paraná. Są to modele, które opowiadają różne momenty i niuanse marki, przechodząc przez pojazdy produkowane lokalnie, światowe ikony, samochody koncepcyjne, a nawet modele wyczynowe.
„Konserwacja, regeneracja, a nawet renowacja tych pojazdów to dla nas wielkie wyzwanie, ale także ogromna satysfakcja” – wyjaśnia Vagner Mansan, dyrektor fabryk pojazdów Renault do Brasil, który pracuje w firmie od ponad 25 lat.
Poznaj wrażenia naszej redakcyjnej Koleżanki, Gosi Kozikowskiej, z wyprawy do Brazylii, w tym z jazd produkowanymi tam francuskimi samochodami
O Renault do Brasil
Produkując w Brazylii od 25 lat, Renault do Brasil ma cztery fabryki w kompleksie Ayrtona Senny, w São José dos Pinhais (PR), w których produkuje się samochody osobowe, lekkie samochody dostawcze, silniki, zaś czwarty zakład, to odlewnia aluminium.
Oferując pełną gamę pojazdów, takich jak Kwid, Stepway, Logan, Duster, Captur, Oroch i Master, a także w 100% elektryczne pojazdy z gamy E-Tech (Kwid E-Tech i Zoe E-Tech), Renault wprowadziło innowacyjny na brazylijskim rynku system sprzedaży aut w 100% on-line. To rozwiązanie ułatwiające życie klientom.
Dzięki Renault On Demand, usłudze długoterminowego wynajmu samochodów, Renault oferuje nowe rozwiązania w zakresie mobilności wraz z różnymi projektami współdzielenia samochodów. Wraz z partnerami opracowuje również rozwiązania w zakresie wytwarzania czystej energii, takie jak projekt Fernando de Noronha, w ramach którego zbudowano garaż fotowoltaiczny do zasilania ponad 45 pojazdów elektrycznych, które tam jeżdżą.
Z kolei Instytut Renault, odpowiedzialny za działania społeczno-środowiskowe marki w Brazylii, pracuje nad rozwojem społeczeństwa i w ciągu 12 lat swojej działalności wywarł wpływ na ponad 830.000 osób w zakresie integracji i bezpieczeństwa.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault do Brasil
Najnowsze komentarze