Koncern Stellantis zamknął rok 2022 jako lider całego rynku motoryzacyjnego (samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe), z 213.790 rejestracjami swoich marek sprzedawanych w Hiszpanii (Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Maserati, Opel i Peugeot), co przekłada się na 22,9% udziału w rynku.
Rok 2022 potwierdza również pozycję lidera dla firmy Stellantis na rynku lekkich pojazdów użytkowych. 47.542 rejestracje i 39,5% udziału w rynku odzwierciedla zaufanie wszelkiego rodzaju firm i profesjonalistów do pojazdów wchodzących w skład gamy Citroëna, Peugeota, Fiata i Opla – czterech marek Grupy znajdujących się w pierwszej dziesiątce rankingu sprzedaży za ubiegły rok.
Stellantis i jego marki sprzedają na rynku hiszpańskim ponad 40 modeli zelektryfikowanych (w 100% elektrycznych + hybrydy typu plug-in). Oferta odpowiadająca różnym potrzebom klientów, obejmująca wszystkie rodzaje pojazdów: miejskie, SUV-y, hatchbacki, samochody sportowe, pojazdy użytkowe… Dzięki tak szerokiej gamie modeli, Stellantis jest punktem odniesienia w elektryfikacji na rynku hiszpańskim z 19.660 zarejestrowanymi w 2022 roku samochodami osobowymi i dostawczymi, co plasuje go na pierwszym miejscu w rankingu z udziałem rynkowym w tym segmencie na poziomie 23,6%.
Kilka modeli Stellantis było jednymi z najlepiej sprzedających się w swoich kategoriach w 2022 roku. Warto tu wymienić choćby Fiata 500e i Citroëna ë-C4, które są jednymi z pięciu najlepiej sprzedających się w 100% elektrycznych modeli w Hiszpanii. Ponadto trzy modele Grupy znajdują się w pierwszej dziesiątce sprzedaży hybryd plug-in: Peugeot 3008 Plug-In Hybrid, który jest liderem na tym rynku, Jeep Compass i Citroën C5 Aircross.
Stellantis, to także lider hiszpańskiego rynku w 100% elektrycznych pojazdów użytkowych, z 2.064 rejestracjami w 2022 roku i 44,7% udziałem w tym segmencie.
Wyniki te stanowią kolejny krok w realizacji planu Dare Forward 2030 firmy Stellantis, którego celem jest zdobycie pozycji niekwestionowanego lidera w dziedzinie elektryfikacji w Hiszpanii i na całym świecie.
Zobacz, jak sprzedawały się samochody koncernu Stellantis w 2022 roku w Polsce
oprac. Krzysztof Gregorczyk; grafiki: Stellantis
Najnowsze komentarze